Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Haha, om jag
ville bli skuldfri kunde jag bli det imorgon dag. Det är bara att sälja huset o köpa en bostad för 5 mkr så är jag totalt skuldfri. Hur många hus får jag på din gata för det - 3 st? Tråkigt för dig att du måste vänta 5 år på få känna på den friheten.
Skillnaden mellan dig och mig är att du får slita för att bli skuldfri och amortera ditt lån med skattade pengar. Mitt lån gröps ur av värdeökningen på min bostad. Jag blir skuldfri utan ansträngning.
Du får kanske tomten på Phuket där jag har mitt hus för de småpengarna
Sliter jag för att bli skuldfri? Jag amorterar för pengar jag inte behöver, var månad efter att jag betalt mina räkningar och amorterat 15k har jag pengar över som jag inte vet vad jag skall göra med (speciellt i dessa tider när börsen är övervärderad), ett ganska litet problem jämfört med de som inte har nåt över var månad.
Jag tror att du själv lever på marginalen och därför tar du för givet att vi med ordnad ekonomi "sliter" för att vi amorterar, du går väl snart in i väggen med det där enorma skuldberget som vilar på dina axlar
Tror du förresten bara att det är ditt hus som ökar i värde, jag bytte bank häromdagen och då värderade de om mitt hus som stigit i värde med 20-25% sedan jag köpte 2012, men skillnaden mellan dig och mig är att jag löper ju inte till banken och lånar ännu mer utan jag som ekonomiskt sinnad är ökar amorteringen ännu mer.å istället.