2016-10-26, 23:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om inte MFF gör sig av med alla pengar är det lika bra att vänja sig med titlar varje/varannan säsong, man är överlägsna ekonomiskt då kommer resultaten som ett brev på posten.

Var det därför MFF kom femma förra säsongen? Dom hade bäst ekonomi då också.
Citera
2016-10-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inlägget du citerar skriver han varje/Varannan säsong. Klart de inte alltid kommer vinna, Ekonomi är inte allt, kolla på leicester tex, ibland får lag ihop en klockren elva. Men ekonomiskt starka lag vinner mer på sikt, det går inte att säga emot.
Citera
2016-10-26, 23:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han skrev "varje/varannan".
Citera
2016-10-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Han skrev "varje/varannan".

Precis så. Fyra guld i Allsvenskan de senaste sju åren tyder på "varannan"... även om det skulle innebära att man mot alla jävla odds skulle förlora (dvs inte vinna guld) nästa säsong...
Citera
2016-10-26, 23:17
Medlem
MrSkargards avatar
Tror trådens MFF:are att Allan Kuhn är kvar i Skåne nästa säsong? Trots SM-guldet så har han ju utsatts för mycket kritik. Att kalla honom ifrågasatt en dag som denna känns ju småkorkat men det verkar finnas en viss tveksamhet gällande hans framtid i klubben.
Citera
2016-10-26, 23:26
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror trådens MFF:are att Allan Kuhn är kvar i Skåne nästa säsong? Trots SM-guldet så har han ju utsatts för mycket kritik. Att kalla honom ifrågasatt en dag som denna känns ju småkorkat men det verkar finnas en viss tveksamhet gällande hans framtid i klubben.

Kvar blir han nog så länge man vinner serien, att sparka en guldtränare är inte aktuellt i Allsvenskan.
Han är dessutom trots allt rätt färsk som tränare. Rätta mig gärna om jag har fel, men MFF är väl hans första jobb som huvudtränare? Starkt att vinna SM-guld då.

Min huvudkritik mot honom är att han inte riktigt verkar kunna elda upp sina spelare mot svagare motstånd, han får jobba på detta. Detta hade även Hareide problem med, inget nytt fenomen.
Taktiskt kan han alltid utvecklas, men det kommer med erfarenhet så länge han är villig att lära sig.
Han är definitivt kvar under nästa säsong, blir det pannkaka kan nog mycket väl Olof få ta över.
Citera
2016-10-26, 23:30
Medlem
Keldons avatar
Kalmar ensamma om att inte förlorat mot MFF i år?
Citera
2016-10-26, 23:33
Medlem
En fin kväll, därborta...

https://pbs.twimg.com/media/CvtzMmrWcAAapGT.jpg:large

Aaa vaddå?
Citera
2016-10-26, 23:38
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmar ensamma om att inte förlorat mot MFF i år?
Ja. Kalmar även ensamma om att inte ha tagit poäng mot Gefle i år.
Citera
2016-10-26, 23:48
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Inlägget du citerar skriver han varje/Varannan säsong. Klart de inte alltid kommer vinna, Ekonomi är inte allt, kolla på leicester tex, ibland får lag ihop en klockren elva. Men ekonomiskt starka lag vinner mer på sikt, det går inte att säga emot.
Då får de andra lagen bli bättre ute i Europa. Malmö har förtjänat detta då de lyckades kvala in i Champions League två gånger genom att besegra b,la Salzburg två gånger, Celtic, Spartak Prag m.fl. MFF har förtjänat detta som sagt så sluta gnäll på dem Gnäll på resten av lagen,
Citera
2016-10-27, 00:07
Medlem
LT10s avatar
Mycket stark säsong av Malmö måste man säga. Missförstå mig rätt nu, "Det kunde sett bättre ut"då menar jag att det hackat lite väl mycket för guldvinnaren, men det visar en enorm styrka och att man ligger en bra bit före alla andra, tyvärr.

Helsingborg och Gefle. Snacka om rysare! Tar Helsingborg poäng mot oss imorgon håller man kvalplatsen tror jag.
Citera
2016-10-27, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Är det någon som har lyssnat på intervjun med Daniel Kindberg i senaste Lühr-podcasten? Jag säger inte att han är mytoman, allt han säger stämmer säkert, men jävlar vilka kraftiga mytomani-vibbar man får när man lyssnar på honom. Krigat med FN, blivit kidnappad, känner (intimt) rika ägare och andra i Premier League, påstår att Potter blivit erbjuden jobb i PL-klubbar (som nobbats) osv.

Jag antar att en del av oss lever mer spännande liv än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in