Citat:
Ursprungligen postat av
reedValveFlash
Det du bör göra är att ringa till de du är skyldig pengar och förhandla fram en avbetalningsplan och förhandla ned räntan (frysa räntan).
Fråga också om du kan få uppskov. Ring till kronofogden också och kolla upp vilka skulder som finns. Betala av de små skulder först då hinner de inte växa och bli stora, och dessutom blir du helt av med den avgiften när lånet är betalt och då kan du lägga in mer pengar på övriga lån.
Har du inget att sälja? annonsera på blocket.
Har du ingen familj eller vänner som kan hjälpa dig?
Om du har lägenhet kanske du kan hyra ut ett rum.
Har fått sålt en del data prylar . Hade flera TV apparater i källaren som ska läggas ut på blocket i veckan. Lillebror tog hand om data prylarna ( data tekniker) så han har la fått in 15-20 eller nått , drygt 4000 i spar kontot , 15000 på sparkontot hos soc..( minst 11 behöver sparas till första månaden jag börjar jobba ) . Men som sagt min soc sekreterare tyckte de va enklare o göra upp betalningen med kronofogden. Hur kan de vara det :s . En fördel är ju att allt ligger på ett ställe då. Men de e la knappast gratis o ligga hos kronofogden
Kan tillägga att jag lever med " vecko peng " från soc. Dom tar min lön o får ur 500 kr i veckan