Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Det finns ingen massiv teknisk bevisningen. Försök komma ihåg siffran 10 och sporadisk/ologiska.
Och så
förutsagda ovanpå det. Fast jag vill hellre komma ihåg några stycken fler.
Sid 1316 och framåt
1. På golvet anträffas två rep som är av samma typ som Lisa hade runt sin hals.
På det ena repet finns både Nerijus och Lisas DNA. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
2. På ett rör ovanför ses avskrap i dammet efter rep som dragits runt röret. Vidare
finns blod på röret som DNA testats som Nerijus blod. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
3. I slaktrummet på en bänk anträffas ett rep med en knut där flera hårstrån
fastnat. Ett av hårstråna går att DNA bestämma som Lisas. På repet finns DNA
från både Nerijus och från Lisa. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
4. Nerijus har uppgett att det kan finnas sperma efter honom i samma rum som
Lisa med stor sannolikhet hängts i.
Vi har i ett angränsade rum (Irina visas utifrån fotografier vilket rum som
avses) där har vi säkrat två tops med Nerijus DNA. Vidare har vi säkrat ytterligare
två tops med sperma, som kommer från Nerijus. Vi har även säkrat sperma från
Nerijus i en lampkupa som låg i ett handfat. Utöver det finns ytterligare 11
besudlingar som säkrats, men ej undersökts klart.
Ute i ladugården finns det en hög med avföring som kommer från Nerijuis,
enligt hans egen uppgift. (Explicit nämns DNA från Nerijus. Jag är lite konservativ och tillåter att detta buntas ihop till ett fynd.)
På jeansen som Lisa hade på har följande spår säkrats:
5. På vänster ficka fram var det blod från Nerijus. (Kan det vara annat än ett DNA-spår? Nopomil uppmanar ju oss att tänka analytiskt så jag tar mig friheten.)
6. På avigsidan vid knäppningen var det blod och i det blodet finns ett bland-DNA
från Lisa och Nerijus. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
7. I ett område vid knäppningen var det ett bland-DNA mellan Lisa och Nerijus. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
På Lisas träningsbyxor som satt utanpå jeansen, har följande spår säkrats:
8. Avigsida höger upptill bland-DNA Nerijus och Lisa. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
9. Rätsida höger upptill bland-DNA Nerijus och Lisa. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
10. Avigsida vänster upptill bland-DNA Nerijus Lisa. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
11. Blod på jackan från Nerijus. (Kan det vara annat än DNA-spår?)
12 & 13. DNA från Nerijus har säkrats på båda ärmarna. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
14, 15, 16 & 17.På jackans bakstycke och ärmar har man säkrat DNA inom fyra områden. I alla områdena är det säkrade spåren ett bland DNA mellan Nerijus och Lisa. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
Nu tar vi det sakta och fint igen. Exempelvis:
I slaktrummet på en bänk anträffas ett rep med en knut där flera hårstrån
fastnat. Ett av hårstråna går att DNA bestämma som Lisas. På repet finns DNA
från både Nerijus och från Lisa.
På vilket sätt är detta ologiskt? Hur borde det sett ut istället? När förutsades det? (Sida i FUP.)
På avigsidan vid knäppningen var det blod och i det blodet finns ett bland-DNA
från Lisa och Nerijus. (Explicit nämns DNA från Nerijus.)
På vilket sätt är detta ologiskt? Hur borde det sett ut istället? När förutsades det? (Sida i FUP.)
Gör sedan på samma sätt för mina 15 återstående belägg.