Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 06:40
  #138469
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och det påstår du utan ett enda bevis på kontakt mellan NB och Lisa före eller under hennes död. Sluta fantisera.
Rimligtvis bör den som är helt ensam om sina fantasier begripa att det är just det det är - egenkomponerade, icke verklighetsförankrade fantasier.
Men, det hör väl till att sakna den självinsikt som krävs för att förstå att man är udda och ensam i sina tankegångar. Lite sorgligt förvisso, att inte ha förmågan att komma till klarhet.
Men, så är det.

Spelar ju inte någon roll i detta sammanhang för mördaren är nu på väg hem, utan ett knyst om att han skulle opponera sig.
Längtar väl hem till närheten av mamsen.
OM hon nu ens nedlåter sig till ett besök i skräckfängelset.
Förhoppningsvis är hon nu svartlistad från att ta hand om fler fosterbarn.
Kan ju inte vara direkt meriterande för CV:t att ha fostrat den sexualsadistiske flickmördaren.

Skulle vara ganska intressant att veta vilka mörka hemligheter som döljer sig i denna dysfunktionella familj. Kanske detta vore något för "litauiska grävande journalister"?
Eller, helt enkelt ett "hemma-hos-reportage" hos familjen.
Oops, nu glömde jag ju att Nerijus mamma slutade käfta i pressen efter de inledande "gråta-ut-intervjuerna".
Ja, hon kom väl till insikt.
Så småningom.
2017-08-26, 07:00
  #138470
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Absolut inget nytt som kommer därifrån utan samma ogrundade bjäbbande som innan.
Tråkigt om tråden återigen blir stängd på grund av det som redan har diskuterats.

Trots allt så har ju Nerijus accepterat domen och är på väg hem för att avtjäna sitt straff oavsett vad dessa alternativare inbilar sig.
Tror jag börjar nalla på champagnen redan i kväll.
Hur vet du att NB har accepterat domen? Har han berättat det för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Rimligtvis bör den som är helt ensam om sina fantasier begripa att det är just det det är - egenkomponerade, icke verklighetsförankrade fantasier.
Men, det hör väl till att sakna den självinsikt som krävs för att förstå att man är udda och ensam i sina tankegångar. Lite sorgligt förvisso, att inte ha förmågan att komma till klarhet.
Men, så är det.

Spelar ju inte någon roll i detta sammanhang för mördaren är nu på väg hem, utan ett knyst om att han skulle opponera sig.
Längtar väl hem till närheten av mamsen.
OM hon nu ens nedlåter sig till ett besök i skräckfängelset.
Förhoppningsvis är hon nu svartlistad från att ta hand om fler fosterbarn.
Kan ju inte vara direkt meriterande för CV:t att ha fostrat den sexualsadistiske flickmördaren.

Skulle vara ganska intressant att veta vilka mörka hemligheter som döljer sig i denna dysfunktionella familj. Kanske detta vore något för "litauiska grävande journalister"?
Eller, helt enkelt ett "hemma-hos-reportage" hos familjen.
Oops, nu glömde jag ju att Nerijus mamma slutade käfta i pressen efter de inledande "gråta-ut-intervjuerna".
Ja, hon kom väl till insikt.
Så småningom.
Det är inte fantasier, det är faktum, att det inte finns något som helst bevis för samröre mellan NB och Lisa före eller under hennes död. Under 1½ år har ingen kunnat plocka fram ett enda ynka litet bevis för detta samröre.

Däremot är din beskrivning av NB:s familj fantasier. Du har ingen aning om förhållandet i familjen nu.
2017-08-26, 08:57
  #138471
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Rimligtvis bör den som är helt ensam om sina fantasier begripa att det är just det det är - egenkomponerade, icke verklighetsförankrade fantasier.
Men, det hör väl till att sakna den självinsikt som krävs för att förstå att man är udda och ensam i sina tankegångar. Lite sorgligt förvisso, att inte ha förmågan att komma till klarhet.
Men, så är det.

Spelar ju inte någon roll i detta sammanhang för mördaren är nu på väg hem, utan ett knyst om att han skulle opponera sig.
Längtar väl hem till närheten av mamsen.
OM hon nu ens nedlåter sig till ett besök i skräckfängelset.
Förhoppningsvis är hon nu svartlistad från att ta hand om fler fosterbarn.
Kan ju inte vara direkt meriterande för CV:t att ha fostrat den sexualsadistiske flickmördaren.

Skulle vara ganska intressant att veta vilka mörka hemligheter som döljer sig i denna dysfunktionella familj. Kanske detta vore något för "litauiska grävande journalister"?
Eller, helt enkelt ett "hemma-hos-reportage" hos familjen.
Oops, nu glömde jag ju att Nerijus mamma slutade käfta i pressen efter de inledande "gråta-ut-intervjuerna".
Ja, hon kom väl till insikt.
Så småningom.

Precis, trots att Hurtig försökte förklara dagarna innan att i Sverige kan han ansöka om tidsbegränsat så har Nerijus inte velat överklaga Kriminalvårdens beslut utan ville bara hem för att avtjäna sin livstidsstraff, det är att acceptera domen oavsett vad vissa töntar inbilar sig.

Inte har någon i hans så kärleksfulla familj besökt han här i Sverige och dom kommer knappast att besöka han i Litauen. Mamsen gömmer sig nog för pressen, inte ett ord från någon har man hört efter mamsens gråtande.
2017-08-26, 09:03
  #138472
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Precis, trots att Hurtig försökte förklara dagarna innan att i Sverige kan han ansöka om tidsbegränsat så har Nerijus inte velat överklaga Kriminalvårdens beslut utan ville bara hem för att avtjäna sin livstidsstraff, det är att acceptera domen oavsett vad vissa töntar inbilar sig.

Inte har någon i hans så kärleksfulla familj besökt han här i Sverige och dom kommer knappast att besöka han i Litauen. Mamsen gömmer sig nog för pressen, inte ett ord från någon har man hört efter mamsens gråtande.
Att hans flytt till Litauen skulle bero på att han har accepterat domen finns bara i din fantasi. Han kunde ha accepterat domen och stannat i Sverige.

Att familjen håller sig borta från Sverige förstår jag efter svenska myndigheters behandling av den.
2017-08-26, 09:13
  #138473
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Att familjen håller sig borta från Sverige förstår jag efter svenska myndigheters behandling av den.

Förtydliga gärna. Det är väl bara IB som klagat på "svenska myndigheters behandling"? Eller har du andra uppgifter?

Eftersom du använde plural i sammanhanget.
2017-08-26, 09:21
  #138474
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Måste man klaga offentligt för att vara missnöjd? Vem har sagt sig vara nöjd med myndigheternas behandling av familjen?

Jag har inte sagt att familjen är missnöjd, men jag förstår om den är det.

Alltså enbart spekulationer. Du vet inte. Varken AB eller någon annan i "familjen" har anledning att känna sig dåligt behandlad. Vad IB ansåg i förhör och HR är inget bevis; hon talade i egen sak.
2017-08-26, 09:25
  #138475
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Förtydliga gärna. Det är väl bara IB som klagat på "svenska myndigheters behandling"? Eller har du andra uppgifter?

Eftersom du använde plural i sammanhanget.
Mig veterligen har inte Aivaras klagat på "svenska myndigheters behandling" och absolut inte mamsen för hon har ju inte ens varit här. Vad vissa bjäbbar om är bara deras fantasier i tron om att Nerijus är oskyldig trots den överväldigande bevisningen. Sen att Nerijus har accepterat domen (även den Litauiska) är ju hugget i sten, bara dom blinda som inte ser det.
2017-08-26, 09:33
  #138476
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Mig veterligen har inte Aivaras klagat på "svenska myndigheters behandling" och absolut inte mamsen för hon har ju inte ens varit här. Vad vissa bjäbbar om är bara deras fantasier i tron om att Nerijus är oskyldig trots den överväldigande bevisningen. Sen att Nerijus har accepterat domen (även den Litauiska) är ju hugget i sten, bara dom blinda som inte ser det.
Nu upprepar du påståendet. Istället för att upprepa, svara på min fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att NB har accepterat domen? Har han berättat det för dig?
2017-08-26, 09:36
  #138477
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att hans flytt till Litauen skulle bero på att han har accepterat domen finns bara i din fantasi. Han kunde ha accepterat domen och stannat i Sverige.

Att familjen håller sig borta från Sverige förstår jag efter svenska myndigheters behandling av den.
Vad du förstår eller inte förstår har inget betydelse.
Du far ju med direkt lögn om att familjen håller sig borta på grund av att svenska myndigheten behandlat den illa.
Har du källa på ditt påstående eller är det bara dina fantasier som återigen spelar dig ett spratt vilket inte är ovanligt?
2017-08-26, 09:40
  #138478
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Vad du förstår eller inte förstår har inget betydelse.
Du far ju med direkt lögn om att familjen håller sig borta på grund av att svenska myndigheten behandlat den illa.
Har du källa på ditt påstående eller är det bara dina fantasier som återigen spelar dig ett spratt vilket inte är ovanligt?
Jag ljuger inte. Detta har jag redan svarat på.
2017-08-26, 09:47
  #138479
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ljuger inte. Detta har jag redan svarat på.

Vilket bara är spekulativt svammel. Har du inga konkreta källor borde du ha självinsikten att vara tyst.
2017-08-26, 09:50
  #138480
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ljuger inte. Detta har jag redan svarat på.
Finns ingen källa där som talar om det du påstår att "familjen håller sig borta på grund av att svenska myndigheten behandlat den illa." Klart att du ljuger när du inte kan bevisa det du påstår. Dina fantasier är inga bevis på att det är så.
Har du källa eller är det bara dina ogrundade fantasier som vanligt?
__________________
Senast redigerad av verbitum 2017-08-26 kl. 09:53.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback