2016-10-26, 08:47
Bannlyst
Regeringen ljög om försörjningskravet. Försörjningskravet gäller bara svenskar som vill ta hit en fru. Den gäller inte flyktingar om flyktingen ansöker om återförening senast 3 månader efter han själv fått uppehålltillstånd

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar.html

Citat:
Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Finns det några undantag från kravet på försörjning? Personer som har fått uppehållstillstånd på grund av att de har ansökt om asyl kan vara undantagna från kravet på försörjning och bostad. I så fall måste familjen som ska flytta till Sverige ansöka om uppehållstillstånd inom tre månader efter att personen i Sverige har fått sitt uppehållstillstånd.

Under de närmsta åren kommer 317 000 anhöriginvandrare komma hit, och eftersom de är undantagna från försörjningskravet så är det du skattebetalare som kommer tvingas försörja dem med bostad och bidrag.
(FB) Politikerna försöker lura svenska folket - 317.000(!!!) anhöriginvandrare till 2019

Hur känns det att regeringen ljög och att det nu är du som får betala kalaset?
Senast redigerad av storanal 2016-10-26 kl. 08:53.
Citera
2016-10-26, 10:46
Medlem
Känns rent ut sagt förjävligt då det drabbar mig otroligt! Arbetar på att få hit min ukrainska fru, beräknar att jag allt som allt när det är klart är skuldsatt på 100k.

Migrationsverket är äckliga, jag visste att de behandlade folk olika, vita och svenska behandlas ständigt som sopor.
Citera
2016-10-26, 11:14
Medlem
Necriss avatar
De flesta känner till detta redan. Det har kommenterats i åtskilliga trådar och jag förutsätter redan att de jag debatterar med är införstådda i att det ligger till så här.
Citera
2016-10-26, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
De flesta känner till detta redan. Det har kommenterats i åtskilliga trådar och jag förutsätter redan att de jag debatterar med är införstådda i att det ligger till så här.

Nej nästan ingen vet om detta. Det är bara att titta i trådarna där var och varannan säger "ja men regeringen har ju skärpt försörjningskravet så då är det väl inga fara"

Asylsökare har inget försörjningskrav - Tvärtemot vad Löfven sagt. Varför är det ingen som ställer Löfven till svars för att han ljugit?
Citera
2016-10-26, 11:36
Medlem
BitterGammalGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
Nej nästan ingen vet om detta. Det är bara att titta i trådarna där var och varannan säger "ja men regeringen har ju skärpt försörjningskravet så då är det väl inga fara"

Asylsökare har inget försörjningskrav - Tvärtemot vad Löfven sagt. Varför är det ingen som ställer Löfven till svars för att han ljugit?
Enkelt. Om du ställer krav på invandrare är du en rasist. Och det kan vi ju inte ha i landet lagom.
Citera
2016-10-26, 11:36
Medlem
Dansande Vargen - skuldsatt på 100 k - uppfyller man försörjningskravet
om man måste låna för partnerimport?

If so borde kostnaderna för azylkörets anhöriginvandring läggas på skuld
som de skall betala - om inte annat så under resten av livet
Citera
2016-10-26, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Nej, svenne tvingas betala för bidragsfamiljen. Även svennens barn tvingas betala notan. - Ren rasdiskriminering.
Citera
2016-10-26, 11:47
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
Nej, svenne tvingas betala för bidragsfamiljen. Även svennens barn tvingas betala notan. - Ren rasdiskriminering.
Har ingenting med ras att göra. Finns svenskar med utländsk härkomst som är svensk medborgare som också drabbas av detta.
Citera
2016-10-26, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Har ingenting med ras att göra. Finns svenskar med utländsk härkomst som är svensk medborgare som också drabbas av detta.

De som hunnit bli svenska medborgare har redan tagit hit sina familjer för längesen. Så de drabbas inte av dessa förslagen.
Senast redigerad av storanal 2016-10-26 kl. 11:56.
Citera
2016-10-26, 11:53
Medlem
grey.eagles avatar
För att MP o alliansen vill ha det såhär:

Syrian med 4 fruar o 23 barn lever på Tysklands välfärd, kostar 320 000 pund om året.

Detta går i all nyheter i Europa men inte i Sverige.

http://www.express.co.uk/news/world/724800/Syrian-refugee-Ghazia-A-four-wives-23-children-320000-benefits-germany-Montabaur-Twasif
Citera
2016-10-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Dansande Vargen - skuldsatt på 100 k - uppfyller man försörjningskravet
om man måste låna för partnerimport?

Jag uppfyller försörjningskravet eftersom att jag har fått höjd lön och har en tillräckligt stor bostad. Men eftersom att det kostar att hålla två familjer och hushåll flytande så rinner pengarna snabbt iväg. Jag kan ju inte direkt sälja huset heller för att få ut pengar, då faller jag ju på försörjningskravet som jag omfattas av till skillnad från muslimer och annat pack som slipper detta.

Det Migrationsverket sa till oss var att det brukar i regel ta tre månader att göra detta. Detta sa ett tiotal personer under 1,5 år. När vi gjort detta och jag kommer tillbaka säger dem att vi ska stå i kö 12-24 månader innan de ens börjar bearbeta våran ansökan. Plus då 14-18 månader för att kontroller ansökan.

Efter att jag bråkat cirka en månad har vi nu sluppit stå i kö och nu bearbetas ansökan. Nu handlar det väl om 14-18 månader antar jag.

Det är fruktansvärt dåligt och oärligt av verket att först säga 3 månader och sedan höja det hela betydligt. Helt sinnessjukt rent ut sagt. Hade jag vetat om detta hade jag valt andra alternativ, t.e.x att fixa arbete till min fru så hon till slut får stanna permanent.

Men jag såg det som återvända 3 månader eller arbeta permanent 6 år eller vad det nu är. Då var valet enkelt, 3 månader. Idag tror jag fan att jag hade valt det andra alternativet om jag hade vetat det.

Migrationsverket behandlar alla lika säger de, förutom vita människor.
Citera
2016-10-26, 12:01
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Jag uppfyller försörjningskravet eftersom att jag har fått höjd lön och har en tillräckligt stor bostad. Men eftersom att det kostar att hålla två familjer och hushåll flytande så rinner pengarna snabbt iväg. Jag kan ju inte direkt sälja huset heller för att få ut pengar, då faller jag ju på försörjningskravet som jag omfattas av till skillnad från muslimer och annat pack som slipper detta.

Det Migrationsverket sa till oss var att det brukar i regel ta tre månader att göra detta. Detta sa ett tiotal personer under 1,5 år. När vi gjort detta och jag kommer tillbaka säger dem att vi ska stå i kö 12-24 månader innan de ens börjar bearbeta våran ansökan. Plus då 14-18 månader för att kontroller ansökan.

Efter att jag bråkat cirka en månad har vi nu sluppit stå i kö och nu bearbetas ansökan. Nu handlar det väl om 14-18 månader antar jag.

Det är fruktansvärt dåligt och oärligt av verket att först säga 3 månader och sedan höja det hela betydligt. Helt sinnessjukt rent ut sagt. Hade jag vetat om detta hade jag valt andra alternativ, t.e.x att fixa arbete till min fru så hon till slut får stanna permanent.

Men jag såg det som återvända 3 månader eller arbeta permanent 6 år eller vad det nu är. Då var valet enkelt, 3 månader. Idag tror jag fan att jag hade valt det andra alternativet om jag hade vetat det.

Migrationsverket behandlar alla lika säger de, förutom vita människor.

Ta hit hon, gör hon gravid, se till att barnet föds här då går det betydligt fortare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in