Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
Dansande Vargen - skuldsatt på 100 k - uppfyller man försörjningskravet
om man måste låna för partnerimport?
If so borde kostnaderna för azylkörets anhöriginvandring läggas på skuld
som de skall betala - om inte annat så under resten av livet
Jag uppfyller försörjningskravet eftersom att jag har fått höjd lön och har en tillräckligt stor bostad. Men eftersom att det kostar att hålla två familjer och hushåll flytande så rinner pengarna snabbt iväg. Jag kan ju inte direkt sälja huset heller för att få ut pengar, då faller jag ju på försörjningskravet som jag omfattas av till skillnad från muslimer och annat pack som slipper detta.
Det Migrationsverket sa till oss var att det brukar i regel ta tre månader att göra detta. Detta sa ett tiotal personer under 1,5 år. När vi gjort detta och jag kommer tillbaka säger dem att vi ska stå i kö 12-24 månader innan de ens börjar bearbeta våran ansökan. Plus då 14-18 månader för att kontroller ansökan.
Efter att jag bråkat cirka en månad har vi nu sluppit stå i kö och nu bearbetas ansökan. Nu handlar det väl om 14-18 månader antar jag.
Det är fruktansvärt dåligt och oärligt av verket att först säga 3 månader och sedan höja det hela betydligt. Helt sinnessjukt rent ut sagt. Hade jag vetat om detta hade jag valt andra alternativ, t.e.x att fixa arbete till min fru så hon till slut får stanna permanent.
Men jag såg det som återvända 3 månader eller arbeta permanent 6 år eller vad det nu är. Då var valet enkelt, 3 månader. Idag tror jag fan att jag hade valt det andra alternativet om jag hade vetat det.
Migrationsverket behandlar alla lika säger de, förutom vita människor.