2016-10-26, 12:32
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
De som hunnit bli svenska medborgare har redan tagit hit sina familjer för längesen. Så de drabbas inte av dessa förslagen.

Är man verkligen asylsökande ända fram till att man blir medborgare?
Citera
2016-10-26, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Är man verkligen asylsökande ända fram till att man blir medborgare?

Vem har påstått det?
Citera
2016-10-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ta hit hon, gör hon gravid, se till att barnet föds här då går det betydligt fortare.

Ja man har ju funderat på det, sedan finns det ju ingen garanti för att de inte splittrar familjen ändå. Vågar inte ta risken att mitt barn ska stressfödas i det skitlandet. Med tanke på att verket är korrupta och inte behandlar vita invandrare lika så ser jag det som en stor risk för ytterligare problem. Sen dessutom påstår verket att de dessutom inte längre hanterar förtur.
Citera
2016-10-26, 12:39
Medlem
District9s avatar
samma här, min fru är läkare i indien och vi får stå i kö 14-21 månader.....
Citera
2016-10-26, 12:41
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Vem har påstått det?
Reglerna gäller asylsökande bara. Måste vl finnas en benämning på vad man är mellan att vara asylsökande och innan man har fått medborgarskapet. Dessa personer får inte heller ta hit anhöriga utan försörjningskrav. Således gäller det inte bara svenska medborgare.
Citera
2016-10-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av District9
samma här, min fru är läkare i indien och vi får stå i kö 14-21 månader.....

Det är bara att bråka och gnälla varenda jävla dag. Varva mellan att skicka mail och ringa till de och bara babbla massa. Gnäll och peka på orättvisa och diskriminering. Det är så folk gör och har gjort för att något måste hända. Och det verkar finger, jag slapp stå i kö och vänta på att ansökan skulle bearbetas. Sitter man ner i båten och gör ingenting då händer det också ingenting.
Citera
2016-10-26, 12:53
Bannlyst
Citat:
Reglerna gäller asylsökande bara. Måste vl finnas en benämning på vad man är mellan att vara asylsökande och innan man har fått medborgarskapet. Dessa personer får inte heller ta hit anhöriga utan försörjningskrav. Således gäller det inte bara svenska medborgare.

Asylsökare och flyktingar får ta emot familjen utan försörjningskrav om de tar hit dem senast 3 månader efter att de själva fått uppehållstillstånd.

De äldre flyktingarna som kom för några år sedan har redan tagit hit sina familjer för längesen, så de berörs inte alls.

Förnekar du detta?
Citera
2016-10-26, 12:55
Medlem
Citat:

De är asylsökande fram till dess de fått ansökan godkänd - vilket långt ifrån alla får idag, inte ens ifall de överklagar. Handläggningstiden idag är i snitt över ett år (fråga inte mig varför det ska ta så lång tid...). När asylansökan har godkänts leder det i stort sett direkt till uppehållstillstånd, oftast TUT, ibland PUT (permanent). Enligt de här reglerna är det i ett smalt tidsfönster på tre månader efter första utfärdade TUT som deras anhöriga kan skicka in en eller flera ansökningar om återförening. Det går alltså inte efter att den som fått asyl har haft uppehållstillstånd ett halvår eller två år i Sverige, enligt de nya reglerna.

Vi har ingen bekväm och exakt benämning på folk som har fått godkänt för asyl här och lever här stadigt men utan att ha blivit medborgare. Förr sade man väl "flyktingar", men många vet idag att det är ett mångtydigt ord. Engelskan har "resident aliens", men det omfattar också personer som flyttat in i landet med en personlig förmögenhet på fickan eller arbetskraftsinvandrare, pensionärer från andra länder, inflyttade fruar, diplomater och forskare.
Citera
2016-10-26, 12:57
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De är asylsökande fram till dess de fått ansökan godkänd - vilket långt ifrån alla får idag, inte ens ifall de överklagar. Handläggningstiden idag är i snitt över ett år (fråga inte mig varför det ska ta så lång tid...). När asylansökan har godkänts leder det i stort sett direkt till uppehållstillstånd, oftast TUT, ibland PUT (permanent). Enligt de här reglerna är det i ett smalt tidsfönster på tre månader efter första utfärdade TUT som deras anhöriga kan skicka in en eller flera ansökningar om återförening. Det går alltså inte efter att den som fått asyl har haft uppehållstillstånd ett halvår eller två år i Sverige, enligt de nya reglerna.

Vi har ingen bekväm och exakt benämning på folk som har fått godkänt för asyl här och lever här stadigt men utan att ha blivit medborgare. Förr sade man väl "flyktingar", men många vet idag att det är ett mångtydigt ord. Engelskan har "resident aliens", men det omfattar också personer som flyttat in i landet med en personlig förmögenhet på fickan eller arbetskraftsinvandrare, pensionärer från andra länder, inflyttade fruar, diplomater och forskare.
Vet du om det finns bidrag att få för att resa hit sina nära och kära eller skall dom stå för detta själva?
Citera
2016-10-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Vet du om det finns bidrag att få för att resa hit sina nära och kära eller skall dom stå för detta själva?

Resan får de betala helt själva vad jag förstår och det är förstås en ordentlig hacka. Har aldrig hört om någon som har fått biljetterna för sin iranska eller egyptiska familj betalda av MigV, än mindre av kommunen, för att de skulle komma till Sverige snabbt.
Citera
2016-10-26, 13:04
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Resan får de betala helt själva vad jag förstår och det är förstås en ordentlig hacka. Har aldrig hört om någon som har fått biljetterna för sin iranska eller egyptiska familj betalda av MigV, än mindre av kommunen, för att de skulle komma till Sverige snabbt.
jag har faktiskt hört om detta..men det är kanske 20 år sedan nu.
Ja det lär ju begränsa möjligheterna lite. Har dessa personer inget pass så man måste färdas "svart" ja då springer det iväg
Citera
2016-10-26, 13:08
Bannlyst
Citat:
Regeringen ljög om försörjningskravet. Försörjningskravet gäller bara svenskar som vill ta hit en fru. Den gäller inte flyktingar om flyktingen ansöker om återförening senast 3 månader efter han själv fått uppehålltillstånd

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar.html

Under de närmsta åren kommer 317 000 anhöriginvandrare komma hit, och eftersom de är undantagna från försörjningskravet så är det du skattebetalare som kommer tvingas försörja dem med bostad och bidrag.
(FB) Politikerna försöker lura svenska folket - 317.000(!!!) anhöriginvandrare till 2019

Hur känns det att regeringen ljög och att det nu är du som får betala kalaset?

Självklart stiftar man en uddlös lag, detta samhälle skall köras i botten oavsett och kanske pga att SD tycker motsatsen till 7-klövern.

Det finns ingen stopp-knapp mot idiotin, inget vi kan göra innan 2018 då allt kommer vara försent i mångt om mycket.

Besluten som måste fattas då kommer vara skrämmande och omänskliga pga denna taktik, sanna mina ord!

Regeringen använder just nu människor som sköldar mot SD att ta och få behålla makten. Regeringen, DÖ, 7-klövern är de sanna rasisterna som inte bryr sig om mänskliga värden ens en sekund. Makten däremot...ojoj som den lockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in