2016-10-25, 22:55
Medlem
Bjurras avatar
Hade det rört sig om en så kallad silent ban hade han väl spelat igen vid det här laget? Helt bortsett från att ingen jag känner som har koll tycker att dopingteorin är det minsta trolig.
Citera
2016-10-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vem då till exempel?
Var en kille i min klubb som gjorde det. Född -98.
Citera
2016-10-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Den dag Norge rankas före Sverige i Tennis den dagen vill jag inte uppleva

http://r.search.yahoo.com/_ylt=A7x9UknRwg9YR0QAOwQ_Ogx.;_ylu=X3oDMTByMm4zYjF xBHNlYwNzcgRwb3MDNQRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--/RV=2/RE=1477456722/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.dn.se%2farkiv%2fsport%2fsju-svenskar-vidare-i-australian-open%2f/RK=0/RS=XE9zfIJCIjIUTriyLTwOLv.8haE-

Det var verkligen bättre förr, om man gillar svenska tennisframgångar.
Pingis ser lite bättre ut, det var lite samma fenomen där
att axla Waldner.Äpplet,Jörgen men det finns hopp där idag
några magra år men nu medalj i pimgis-em ex.
Men tennis ,sorgligt. Minns dc-finalen mot USA -97 i scandinavium,härliga minnen

Faktum är att det finns en risk att Norge blir bättre än Sverige i tennis då man har en lovande talang vid namn Casper Ruud, född 1998, han har redan vunnit en challenger. Ungefär samma nivå som Elias har vunnit på som bäst och en nivå högre än vad Mikael har vunnit på än så länge.
Senast redigerad av terribilis 2016-10-26 kl. 10:27.
Citera
2016-10-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Faktum är att det finns en risk att Norge blir bättre än Sverige i tennis då man har en lovande talang vid namn Casper Ruud, född 1998, han har redan vunnit en challenger. Ungefär samma nivå som Elias har vunnit på som bäst och en nivå högre än vad Mikael har vunnit på än så länge.

Ja du ser ju, om Norge får fram större talanger än sverige måste något va allvarligt fel, jag menar alla åker ju skidor i Norge.
Citera
2016-10-26, 11:07
Medlem
På tal om återväxt kollade jag på Schweiz och där ser situationen ut liknande Sverige. Förutom Laaksonen (f. 92 och tävlade tidigare för finland) har dom bara Wawrinka, Federer, och en som heter CHIUDINELLI inom topp 500. De tre sistnämda är alla från samma generation som pimpim och Söderling. Så de är ju i samma sits, skillnaden är att deras spelare har kört vidare upp i 30års åldern.
Citera
2016-10-26, 11:22
Medlem
Bjurras avatar
Ja det är fascinerande att Schweiz kan gå från den absoluta toppen till den absoluta botten på fem år.
Citera
2016-10-26, 12:37
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ja det är fascinerande att Schweiz kan gå från den absoluta toppen till den absoluta botten på fem år.

Italien är lite av en gåta tycker jag i tennissammanhang
går så där med tanke på hur många som bor i landet
de har ingen toppspelare men några habila runt 40-50 strecket,(P Lorenzi,F Fognini)
när var en (manlig ) spelare från Italien i en grand slam final senast
Jo. Adriano Panatta 1976!, alltså 40 år sedan
Citera
2016-10-26, 13:19
Medlem
Man brukar ju säga att man inte är bättre än sin andraserve. Om man tänker på samma sätt angående länders ranking, dvs sorterar på näst bäst rankade spelare, ser det ut såhär.

Vi ligger långt ned. är bättre än Norge, men lite bättre än Danmark.

Frankrike ser väldigt starkt ut om man kollar hur många de har i toppen.

http://tennisabstract.com/reports/countryRankings.html
Citera
2016-10-26, 14:19
Medlem
Schweiz kan dock trösta sig med att man har Belinda Bencic på damsidan. Hon kan bli riktigt bra om hon håller sig skadefri. Nu är väl statusen på henne lite oklar, hon verkar ha haft problem med skador redan tyvärr. Så det verkar ju i alla fall som att Hingis har haft någon sorts påverkan också.

När det gäller Federer och Wawrinka så ska det bli väldigt intressant att se om det kommer fram några nya talanger om 10 år från Schweiz. Det kommer då att visa sig om Schweiz har blivit bra för att de är duktiga eller om det bara är ren tur att man fått fram två supertalanger som Roger och Stan. För själva marknadsföringen av sporten har jag svårt att se kan vara dålig i Schweiz just nu med tanke på deras enorma framgångar, så nog borde det finnas massvis med barn som vill spela tennis där. Sen så är man ett välbärgat land så alla tillgångar finns.
Citera
2016-10-26, 18:43
Medlem
outback4s avatar
Tänker inte starta en ny tråd om tennis.
Men borde finnas en lista om svenska tennisframgångar för oss alla tennisälskare.
Och min egen 15 i topp lista över svenska tennis-ess kommer här:
(håller mig till min egen epok,alltså 70-talet och framåt)

1) Björn Borg
2) Stefan Edberg
3) Mats Wilander
4) Thomas Johansson
5) Magnus Norman
6) Jonas Björkman
7) Thomas Enqvist
8) Magnus Gustafsson
9) Robin Söderling
10) Jonas Svensson
11) Magnus Larsson
12) Mikael Pernfors