2016-10-25, 22:03
Bannlyst
I Ungern ville svenska politiker bli dömt för landsförräderi

Tänk att förstöra sit eget land för all framtid, something is very rotten in the state of Sweden
Citera
2016-10-25, 22:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nu ryker sommarstugorna. Och villorna. Alla som kan kommer att tvingas inhysa.

Ja givetvis blir det så.

Det är nu det kommer att hända på riktigt.

Att svensken fortfarande inte fattar detta är totalt obegripligt.
Citera
2016-10-25, 22:04
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu är inte jag spec insatt i anhöriginvandring. Är inte ens insatt i invandring. Jag har oavsett bildad mig en uppfattning om vart jag står i frågan.
Men vad jag ofta märker här är hur många gnäller värre än en PMS-kvinna utan att ens veta vad de snackar om.

Nu har jag för mig att de ganska nyligen ändrade förutsättningarna för ex anhörighetsinvandrare.
De skulle själva ordna bostad. Fixat med ankarbarnet de skickat.
De skulle själva försörja sig. Fixat genom ankarbarnet eller så får de svälta.

Så om detta nu stämmer så kommer inte dessa som kommer på dessa premisser kosta oss någonting samt att vi inte behöver fixa boende på en överhettad bostadsmarknad.

Nu är jag inte med riktigt faktiskt. Du kritiserar andra för att inte veta vad de pratar om. Sedan börjar du argumentera emot dem efter att ha erkänt att du inte är insatt själv.

Reglerna för anhöriginvandring har skärpts. Det gäller dock ingen som kom före slutet av November 2015 - " den undebara hösten". Därför kommer det bli en massiv anhöriginvandring kopplat till denna extrema flytkingström.

Ankarbarnen skall man inte överdiva alltför mycket för det är absolut inte alla som får hit hela släkten.
Familjeåterförening i Sverige är inget automatiskt för dem. Speciellt som skäggbarnen faktiskt även i låstsaslandet kommer vara vuxna snart. De riktiga barn som beviljas familjeåterförening kan dock naturligtvis inte ha några försörjningskrav på sig. De är ju barn, och barn utan skägg kan inte försörja någon.

Sedan är du nog överoptimistisk om du tror att andra som uppfyller försörjningskraven vid ansökan kommer försörja sina familjer i verkligheten. Det fuskas en hel del med fejktanställningar där. Tycker också du skall kolla lite hur många som "sklijer sig" och sedan får en lägenhet till som hyrs ut. Efter några år får vi jförsörja alla dessa "ensamstående" och har ingen att ställa krav på.

Jag hoppas du inte tror att se största kostnaderna är vid flyktingmottagandet. Invandrare som grupp är en belastning under överskådlig framtid (decennier) p g a att integrationen fungerar så dåligt.
Vi har de senaste åren tagit på oss att försörja hundratusentals människor nästan livslångt.
Pensionssytemet kommer inte fungera eftersom en fruktansvärd männsikor som inte pröjsat skall ha garantipension ändå.

Det finns knappast någon som förstår hur den dåliga integrationen skull kunna förbättras nu när no-go-zonerna breder ut sig, polisen tappar kontrollen osv. Har man misslyckats under bättre förhållanden så kommer det bli än värre nu.

Naturligtvis accepterar de som producerar inte vilka skatter som helst. Alltså måste man skära ner i välfärden för alla. Detta kommer inte att minska "den sociala oron" kan jag säga.
Ingen kommer känna sig inspirerad i det nya samhället. En dag stabiliseras det på någon nivå. Ett "kallare" och sunkigare samhälle. Först då kommer människor att bli inspirerade igen när det åtminstone kan börja bli bättre. Vi har många trista år framför oss även om vi stänger gränserna helt nu.

Läs på ordentligt själv. Helt ok om du kommer fram till något annat efter att ha räknat själv. Det är iaf helt uppenbart att du inte kan lita på politikerna längre för dom har ingen koll på vad dom satt igång.
Gå tillbaks ett år bara och läs allt jävla vansinnigt dom yttrat utan att ens ha räknat eller tänkt. Dom har redan visat sig ha tokfel.
Varför tror du att dom har rätt nu när dom säger att det skall fungera?
Citera
2016-10-25, 22:06
Medlem
Är väl bara öka skatterna, ta lite mer lån, minska välfärden och öppna era hjärtan.
Citera
2016-10-25, 22:07
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja givetvis blir det så.

Det är nu det kommer att hända på riktigt.

Att svensken fortfarande inte fattar detta är totalt obegripligt.
även om det gått på tok för långt tror jag definitivt inte att det blir så.
Även om den sitter väldigt långt inne så har även PK eliten nånstans en självbevarelse drift.
Citera
2016-10-25, 22:07
Avslutad
Den nya lagen är väl full av undantag. Så jag sätter ingen större tilltro till den. Om det så bara är hälften som kommer hit/blir godkända av de 320.000 är det tillräckligt illa. Dessutom pågår ju invandringen hela tiden vilket gör att anhöriginvandringen aldrig stannar av. Det kommer komma hit flera 10.000-tals nya människor varje år från Mena. Addera sen alla som vägrar åka hem trots avslag, gömmer sig, aldrig har blivit registrerade, s.k. ensamkommande barn som kan välja om de vill genomgå en åldersbedömning eller ej, "barn" som redan nu försvinner från HVB-hemmen. En mycket invalidiserad polismakt och en regering som hellre käbblar med SD och vilket epitet som gäller för veckan än att på riktigt ta itu med problemen. Och en dum-i-huvudet handläggningsgeneration på MV som delar ut UT likt godis.

Om folk inte ser nu att det kommer gå fullständigt åt helvete, kommer de aldrig se det.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-25 kl. 22:10.
Citera
2016-10-25, 22:08
Medlem
Massinvällningen måste stoppas snarast...annars blir Sverige förpassat till bakgården med en ständigt sjunkande kronkurs...Vi kan inte försörja hela världen !! När ska politikerna fatta !!""?? Vi kommer få totalt segregerade områden...områden där ALLA är invandrare t.o.m lärarna....ingen vettig människa kommer vilja bli lärare eller polis oavsett löneläge, risken för utbrändhet , långtidssjukskrivning och fattigdom är total..Pensioner till alla åldrade invandrare, lönebidrag på upp till 80 % för många många och barnbidrag !!! Har vi Alladins magiska lampa `??? eller pojken med guldbyxorna ?? Står pojken med guldbyxorna och bara häver upp sedlar ur byxan ???.De som kommer är främst muslimer och de skaffar inte 1,2 barn...snarare 5 . När får vi se det första renodlade muslimska partiet ? När får vi se ett renodlat muslimskt parti i majoritet i Sveriges riksdag ??? det ni Svenssons ??? är det framtiden ni vill ge era barnbarn ??..Förstår till fullo Polens och Ungerns politiker när dom säger : Den europeiska kulturen och identiteten är uppbyggd under tusentals år med kristna värden. Fundera på detta ! Nu är det allvar !
Citera
2016-10-25, 22:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
även om det gått på tok för långt tror jag definitivt inte att det blir så.
Även om den sitter väldigt långt inne så har även PK eliten nånstans en självbevarelse drift.

Det kommer naturligtvis inte att dyka upp poliser som kastar ut svenska familjer på gräsmattan och placerar araber i huset. Så tydligt och uppenbart kommer de inte att agera. De är inte korkade.

Nej. Det kommer att ske betydligt subtilare och bedrägligare än så.

Jag har skrivit betydligt längre inlägg i ämnet tidigare men kan ge ett snabbt exempel:

Betänk alla familjer som sitter med gigantiska huslån där de redan idag nätt och jämt klarar de rekordlåga räntorna. Om räntorna höjs med bara några få procent så har vi tiotusentals svenska familjer som måste gå ifrån sina hus på grund av att de inte klarar att betala lånen.

Dessa kommer då att få ett "erbjudande".

Dela huset med en arabfamilj så får du bo kvar till en låg kostnad som du kan hantera. Så lyder erbjudandet. Det är detta eller leva på gatan med dina barn. Lätt att välja där.

Detta är bara ett av många exempel på hur de kommer att lura oss.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2016-10-25 kl. 22:19.
Citera
2016-10-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ansökningar. Inte faktiska invandringar.

De allra flesta kommer inte att godkännas

Framgår ju klart och tydligt i artikeln där det nämna flera gånger

Problemet är att det blivit alldeles för lätt att klänga sig fast och stanna kvar, överklaga eller lämna in nya ansökningar. Samtidigt som Migrationsverket inte verkar ha muskler att genomföra bra, snabba och sakliga utredningar av folks verkliga bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Moderaternas migrationspolitiska talesperson Johan Forssell konstaterar att antalet asylsökande åter är tillbaka på en normal nivå. Han lyfter samtidigt fram att antalet anknytningsärenden, det vill säga anhöriginvandring, är mycket hög.

– Det är en nivå vi aldrig sett tidigare. Fram till 2019 är det 317 000 ärenden. Det här kommer ha stor inverkan på frågor om bostäder, jobb, skolplatser, sjukvård. Det understryker att vi behöver ha en långsiktig och hållbar migrationspolitik, säger Johan Forsell.

I prognosen skriver Migrationsverket att ett stort antal anhöriga kommer få avslag på sina ansökningar fram till 2019. Detta eftersom anknytningspersonen saknar rätt till familjeåterförening. Däremot är det troligt att de som fått avslag kommer att lämna in nya ansökningar när den tillfälliga lagen om uppehållstillstånd upphör, vilket den gör 2019 om inget nytt beslut klubbas igenom.

– Regeringen måste ge besked om gränskontrollerna och id-kontrollerna som vi vill förlänga. När den tillfälliga lagen har löpt ut måste vi ha en ny lagstiftning på en hållbar nivå. Vi saknar svar från regeringen, säger Johan Forssell.

De personer som fått avslag måste ut, de ska enligt reglerna inte få något ekonomiskt understöd eller hjälp med hyra, skola etc (vilket de ofta får idag) - tvärtom ska de gripas och förpassas ur landet om de inte åker frivilligt. Deras möjligheter att överklaga och lämna in nya ansökningar måste dessutom begränsas kraftigt, och de ska topsas före utresan så att man kan spåra om de skulle försöka ta sig in på nytt i framtiden ev. med ny identitet eller nytt namn.

De mängder av fall som har klassats som "nej: Dublinfall" av MigV måste också utvisas till andra EU-länder, eller till sina hemländer i Mellanöstern/Afrika.
Citera
2016-10-25, 22:21
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
* Pågår det en mörkning och ett försök att påstå tvärtom från politikernas och medias sida? Att man påstår att det är en minskning och en miniminivå fast det är rekordinvandring och en massinvandring som kommer få enorma konsekvenser närmaste åren?

Ja det är mörkning. Jag tycker det är konstigt frågan inte diskuteras mera: Att uppskattningsvis en halv miljon människor står på tur att flytta till Sverige dom närmaste åren. Det kommer få helt enorma konsekvenser. Jag ser det som ett farligt spel. Särskilt om folk röstar fram en SD-regering. Då tror jag det kan bli väldigt farligt i Sverige. Eftersom ett visst "lugn" råder så länge 7K har makten. Men om SD får makten vilket jag tror dom kommer få längre fram. Då kommer vi få oerhörda spänningar.
Senast redigerad av Hegamon 2016-10-25 kl. 22:26.
Citera
2016-10-25, 22:21
Avslutad
Kriminaliteten ute i förorter kommer explodera. Gängskjutningar och interna uppgörelser är vardagsmat redan nu. Bidragsfusket kommer kosta nya miljarder varje år.

Fler och fler ska dela på samma kaka. Vad tror ni händer när den sinar rejält?

Dessutom sitter det vrålhungriga asylaktivister förklädda till jurister som kommer dra ut på avslagen in absurdum, så de får stanna iaf.
Migrationsdomstolarna är en stort problem och alla instanser av överklaganden som tillåts.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-25 kl. 22:23.
Citera
2016-10-25, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
För varje nyanländ som slussas ut på arbetsmarknaden så är det en svensk som blir utan jobb.

Och för varje nyanländ som aldrig kommer ut på arbetsmarknaden så innebär det en kostnad för svenska skattebetalare.

Det innebär att 317.000 anhöriga blir ett dråpslag mot den svenska välfärden.

Inte för att ja vill sån, men den riktiga siffran är den
dubbla, 650 k, enligt sveriges kommuner/landsting.

Faan kan inte klistra in länken, googla
skl 650 000 så är det andra träffen.

Och så kallar vi detta mellanmjölkens land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in