2016-10-25, 23:43
Medlem
cerealtubemans avatar
Alla får inte igenom asylansökan. Var det inte ca 80000 som fick avslag förra året? Om många gå under jorden har dom inga rättigheter att ta hit anhöriga. Gäller att trappa upp utvisningarna och sätta press på politiker.

Nu ska vi satsa på att regeringen står vid hårdare regler för anhöriginvandring. Regeringen ska inte böja sig för vad några afghaner gnäller om.
Citera
2016-10-25, 23:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Istället för att sitta och klaga på flashback så kan ju folk vara med och demonstrera https://www.12november.se/
Jag har varit med. Dålig uppslutning. Skall försöka vara med nu också.
Ser jag att det inte kommer många så tycker jag fan i mig att Svensken skall ha detta.
Hårda bud i Mellerud.
Om du nu menade folkets demonstration?
Senast redigerad av goran744 2016-10-25 kl. 23:51.
Citera
2016-10-25, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har varit med. Dålig uppslutning. Skall försöka vara med nu också.
Ser jag att det inte kommer många så tycker jag fan i mig att Svensken skall ha detta.
Hårda bud i Mellerud.

Borde varre 100falt värre demonstrationer än det var -92 å -93 då det rörde på sig ordentligt. Tycker att dom mellan 15-25 får steppa upp utav helvete, det är en Young mens game. Hela denna tv Spela beroende/tränings hetsen, snälla lägg den åt sidan ett tag va grabbar?! Finns som liiiite mer akuta grejer där ni behövs.
Citera
2016-10-25, 23:54
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
De nästkommande 5 åren kommer bli avgörande för samhällets utveckling. Antingen bryter man den pissliberala trenden eller så kör man rakt in i kaklet. Blir det kaklet så har vi inom 10 år ett nordiskt Brasilien.

Jag tänker mig att det blir både och. Rakt in i kaklet (ren katastrof på många plan) och sedan att den liberala trenden bryts kraftigt. Då kommer det bli "otäckt" i Sverige. För bryter vi den liberala trenden kommer dom vi tagit in som är missnöjda att bli betydligt mera missnöjda.

Och när vi bryter den liberala trenden kommer även etniska svenskar bli betydligt mindre "liberala", troligen patriotiska. Jag tror mycket på spinn-off-effekter. Så arga och missnöjda invandrare mot patriotiska svenskar i framtiden. Inte bra för någon...
Citera
2016-10-25, 23:55
Medlem
calmsolutions avatar
Varför skulle detta vara ett problem?

Vi blir fler i Sverige utan att behöva vänta på att en ny generation växer upp. Fram tills ~25 års ålder är de flesta svenskar bara en kostnad för staten.
Här får vi "färdigbyggda" medborgare som kan gå direkt in i produktion, det förstår väl de flesta värdet av?

Ursäkta min ohumana argumentation, men ur ett ekonomiskt perspektiv är detta den krassa verkligheten.
Citera
2016-10-25, 23:56
Medlem
Det är viktigt och komma ihåg att problemen vi ser idag har lite och göra med invandringen 2015. Problemen vi ser idag har byggts upp under många år trots betydligt lägre nivåer.

Enda sättet och krossa sjuklövern är och skruva åt pengarkranen. Sverige måste kraschas innan landet kan återuppbyggas. Löfven inser faran och det är därför han åkt till saudiarabien för att sälja vapen och tigga pengar.
Citera
2016-10-25, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tänker mig att det blir både och. Rakt in i kaklet (ren katastrof på många plan) och sedan att den liberala trenden bryts kraftigt. Då kommer det bli "otäckt" i Sverige. För bryter vi den liberala trenden kommer dom vi tagit in som är missnöjda att bli betydligt mera missnöjda.

Och när vi bryter den liberala trenden kommer även etniska svenskar bli betydligt mindre "liberala", troligen patriotiska. Jag tror mycket på spinn-off-effekter. Så arga och missnöjda invandrare mot patriotiska svenskar i framtiden. Inte bra för någon...

Jo det kan mycket väl bli så. Och att vi därefter står på randen till ett inbördeskrig som baseras på ras och hudfärg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Senaste tiden har vi i media och från politikerna kunnat höra påståenden att invandringen skulle ha minskat, att nu har man kontroll. Man påstår att vi har någon slags miniminivå.

DET ÄR INTE SANT!!

Angående anhöriginvandringen: (Sedan tillkommer ett flertal grupper till)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23787387.ab

Alla dessa 165.000 asylsökande som kom senaste året kommer närmaste åren få ta hit sina anhöriga, det är hiskeliga siffror och rekordnivåer vi aldrig sett tidigare i detta land! Sluta sprid sådan smörja att det skulle ske någon minskning när det är precis tvärtom! Vi kommer ha större invandring än någonsin dom närmaste åren!!

Vi har för närvarande en invandring på nivåer som vi aldrig någonsin skådat förut i detta land! Bara fram till 2019 prognosticeras det för 317.000 anhöriginvandrare. Plus att gruppen asylsökande kommer fortsätta öka år för år från och med nu 2016 och framåt med 50.000 årligen stycken 2018 och framåt vilket är oerhört många. Det delas årligen ut en bra bit över 100.000 uppehållstillstånd och fler kommer det bli närmaste åren. Anhöriginvandringen är bara ännu svårare att följa då siffrorna inte syns lika bra och enkelt som statistiken angående dom asylsökande. Politikerna och media försöker lura det svenska folket genom att mörka detta och påstå motsatsen!!

* Vad kan vi göra för att sprida SANNINGEN om massinvandringen? Att den inte alls minskar utan tvärtom ökar till rekordnivåer då förra årets 165.000 asylsökande ska ta hit sina familjer och släkter?

* Pågår det en mörkning och ett försök att påstå tvärtom från politikernas och medias sida? Att man påstår att det är en minskning och en miniminivå fast det är rekordinvandring och en massinvandring som kommer få enorma konsekvenser närmaste åren?

* Hur kan vi påtala politikernas och medias lögner för svenska folket? Kan vi ordna någon kampanj?

* Vem kommer säga ifrån!?? Det är dags att Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson slutar vara tysta och sitta och vänta på ingenting. Säg ifrån och det är nu!! Inled valrörelsen redan idag med en proteststorm mot detta och en turné där detta starkt ifrågasätts och protesteras emot.

- Varför säger Sverigedemokraterna inte ifrån på skarpen? Varför protesterar man inte?
- Vad borde Sverigedemokraterna göra? Hur kan Sverigedemokraterna agera mot vansinnespolitiken och massinvandringen som framöver komma slå alla rekordnivåer både i antal och i hemska och vedervärdiga konsekvenser för vårt land och det svenska folket?

- Hur kommer det här påverka politiken framöver? Hur kommer det påverka valresultatet 2018? Hur kommer folket reagera? Kommer vi få se protester? Kommer invandringskritiska partier och rörelser öka kraftigt?
Det verkar som de är ute på "bidragssafari". Läst på appar och lurats hit av smugglare för stora pengar av föräldrarna, som i sin tur skall ta sig hit och leva på bidrag som "anhörig invandrare".(Enligt uppgift hela 350.000!) Morgan Johansson kunde inte mer vara klar på den punkten i kvällens Aktuellt. Bra sagt. Mitt emot sig hade han en Fru Lööf, som verkade lida av "nedkomstsyndrom". Visste inte vad hon ville. Riva upp överenskommelsen eller lyda till vad Stureplanscentern kräver. Se den på SvtPlay.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Här får vi "färdigbyggda" medborgare som kan gå direkt in i produktion, det förstår väl de flesta värdet av?

Du glömmer bort "Vilken produktion". Det är inte så att vi har brist på folk i Sverige i dag. Jo, på utbildat folk. Endast en minoritet av dom som kommer är utbildade. SÅ vad ska dom göra? Förutom att leva med sina landsmän i förorter och bli arga och missnöjda i utanförskap?
Citera
2016-10-26, 00:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Borde varre 100falt värre demonstrationer än det var -92 å -93 då det rörde på sig ordentligt. Tycker att dom mellan 15-25 får steppa upp utav helvete, det är en Young mens game. Hela denna tv Spela beroende/tränings hetsen, snälla lägg den åt sidan ett tag va grabbar?! Finns som liiiite mer akuta grejer där ni behövs.
Ja det borde det väl vara tycker jag.
Får väl kalla demonstrationen.
ALLT FÖR SVERIGE.
Alla grupper tillsamman. Alla människor tillsammans.
Alla som vill se förändringar och ha svar från regeringen måste vara med
Ha krav.
Stora skyltar med texten. UT MED ALLA ISISANHÄNGARE.=MIN RÖST= DITT ANSVAR
Osv.
Annars vet jag inte vad vi ska göra.
Det går inte bara att rösta på ett parti som ska trolla.
Vi måste väl för sjutton ställa de styrande mot väggen.
Hur ska vi annars fixa det?
De kan inte kalla 5000 -10000 personer för rasister och Nazister.
Lite jävlar anamma tycker jag.
Annars skall vi utplånas.
Senast redigerad av goran744 2016-10-26 kl. 00:05.
Citera
2016-10-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du har åtminstone rätt i en sak: att du inte är insatt i invandringen. Det där med självförsörjning "genomfördes" ju redan av skojarna i den tidigare borgerliga regeringen, med L (då Fp) i spetsen; men det kom ju i själva verket, med nutidstypiskt svenska undantagsregler - som ju även omfattar den gränslösa asylinvandringen och uppehållstillstånd även för dem som saknar asylskäl och försörjning även för dem som fått avslag och befinner sig i landet illegalt - att endast omfatta 1% av anhöringinvandrarna att de skulle kunna försörja sig själva.

Sen måste du lägga till att de kommer att belasta kommunerna, landstingen och staten som glupska, omättliga nettokonsumenter av välfärd utan att betala ett öre för det. Kostnaderna för undanträngningseffekter, socialt sammanbrott och segregation, minskande tillit, ökande kriminalitet och en eroderad tro på staten och den egna framtiden.
Citera
2016-10-26, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jo det kan mycket väl bli så. Och att vi därefter står på randen till ett inbördeskrig som baseras på ras och hudfärg.

Aldrig på hudfärg. Alltid på kulturell bakgrund. Även religion. Hade ett svart tvillingpar jag gick med i gymnasiet. Dom har mer radikala ideer om hur vi skall bevara vår kulturella särart än vad någon moderator här skulle godkänna.
Senast redigerad av peheis666 2016-10-26 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in