2016-10-26, 05:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Läser och fascineras över hur okunniga vissa av er är om hur psyket fungerar.

Vilkas psyken menar du då? Menar du rättens/ Samhällets makthavares här psyke och som låtit/ tillåtit en sådan som Martin att gå fri fram till nu "Mordet på Lotta"?
Eller menar du "Mördarbröderna Jonsson" här, den ena med järnrör i hand och den andra med sina bara händer?
Vilkas "psyken" avser du här?
F. ö är jag "fascinerad" över dina självmordsplaner.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-26 kl. 06:01.
Citera
2016-10-26, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Han kommer att få så många brev så han har dagar å natt att läsa dem.... Han är höjd av kvinnorna, tro mig, det var Joshua också. Kvinnor, ja du..........

Ja, Martin kommer absolut att få beundrarbrev från alla dessa och s. k "män" som tagit honom i försvar på Flashback och detta här både här och där.
Två trådar tillägnade Martin Jonsson och där uteslutande "män" står på hans sida.
Martin Jonsson fick förresten också besök från en anhörig, låt mig gissa att det var hans bror.
För någon mor har han inte(hon är död), men väl två bröder+ en far.
Mormodern här var så pass skraltig att Martins far avrådde från att låta henne höras.
Martin hade dessutom i det fria mestadels manliga kompisar/ vänner.
Så breven till Martin i fängelset tror jag nog kommer att komma från män, och det att döma av domen och domarna här på Flashback.
Citera
2016-10-26, 06:23
Medlem
vargaretass avatar
https://youtu.be/9klSCbZVtTA

Denna ville Martin att hon skulle lyssna på. Och även "Farda" med Laleh.

Martin har känslor, men blivit den han är pga hela jävla samhället, VEM hjälpte honom i kris................. INGEN!
Citera
2016-10-26, 06:27
Medlem
SurTrollets avatar
Äntligen en dom i ett mordmål man inte skäms över som medborgare i denna bananrepublik. Hoppas nu bara att han tar livet av sig så vi slipper betala för fanskapet i 10-12år.
Sen är det jävligt sjukt att kvinnor inte har vett nog att hålla sig borta från denna sorts avskräde till människor och det spelar ingen roll hur svårt gärningsmannen har haft det i sin barndom för när man väl själv växt upp så får man själv ta ansvar för sitt liv och sina gärningar. Min uppväxt var total katastrof men inte rättfärdigar det mig till att vara våldsam.

Här är nästa potentiella våldsoffer;
(FB) Förälskad på jobbet, ej tillåtet [Förälskad på jobbet, ej tillåtet]

...och det finns en anledning till det, att det inte är tillåtet då.
Citat:
Martin har känslor, men blivit den han är pga hela jävla samhället, VEM hjälpte honom i kris................. INGEN!
Lotta ställde upp med sitt liv och det finns säkerligen en hel del till som försökt så du snackar i nattmössan. Sen har man också ett EGENANSVAR och kan inte skylla allt man gör på andra.
Senast redigerad av SurTrollet 2016-10-26 kl. 06:31.
Citera
2016-10-26, 06:34
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Äntligen en dom i ett mordmål man inte skäms över som medborgare i denna bananrepublik. Hoppas nu bara att han tar livet av sig så vi slipper betala för fanskapet i 10-12år.
Sen är det jävligt sjukt att kvinnor inte har vett nog att hålla sig borta från denna sorts avskräde till människor och det spelar ingen roll hur svårt gärningsmannen har haft det i sin barndom för när man väl själv växt upp så får man själv ta ansvar för sitt liv och sina gärningar. Min uppväxt var total katastrof men inte rättfärdigar det mig till att vara våldsam.

Här är nästa potentiella våldsoffer;
(FB) Förälskad på jobbet, ej tillåtet [Förälskad på jobbet, ej tillåtet]

...och det finns en anledning till det, att det inte är tillåtet då.

Lotta ställde upp med sitt liv och det finns säkerligen en hel del till som försökt så du snackar i nattmössan. Sen har man också ett EGENANSVAR och kan inte skylla allt man gör på andra.

Lotta hade också ett EGENANSVAR!!!!!!!!!! Precis som Martin. Jag är ledsen för det som hänt, men hon hade likt förbannat ett val!!!!
Citera
2016-10-26, 06:42
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vilkas psyken menar du då? Menar du rättens/ Samhällets makthavares här psyke och som låtit/ tillåtit en sådan som Martin att gå fri fram till nu "Mordet på Lotta"?
Eller menar du "Mördarbröderna Jonsson" här, den ena med järnrör i hand och den andra med sina bara händer?
Vilkas "psyken" avser du här?
F. ö är jag "fascinerad" över dina självmordsplaner.

Förklara dig...............
Citera
2016-10-26, 06:46
Avslutad
Citat:
https://youtu.be/9klSCbZVtTA

Denna ville Martin att hon skulle lyssna på. Och även "Farda" med Laleh.

Martin hade både Angelica och Lotta och som "stöttade honom", detta ända till två dagar innan Martin valde att slå ihjäl Lotta. Eller var det t. o. m dagen före?
Martin som s. k "man" var en riktig attention whore, står i FUP hur bekräftelsesjuk han Martin är, men den ena här och som gav honom full uppmärksamhet misshandlade han och den andra här och som gav honom samma sak den slog han ihjäl?
Förstår inte riktigt vad mer en människa kan begära och även få än så?
Tänkte du kanske att FLER kvinnor än så borde ha slutit upp vid hans Martins sida, eller?
Du kan ju alltid, du med, skriva till honom?
Senast redigerad av hee4r 2016-10-26 kl. 06:58.
Citera
2016-10-26, 06:52
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Martin hade både Angelica och Lotta och som "stöttade honom", detta ända till två dagar innan Martin valde att slå ihjäl Lotta.
Martin som s. k "man" var en riktig attention whore, står i FUP hur bekräftelsesjuk han Martin är, men den ena här och som gav honom full uppmärksamhet misshandlade han och den andra här och som gav honom samma sak den slog han ihjäl?
Förstår inte riktigt vad mer en människa kan begära och även få än så?
Tänkte du kanske att FLER kvinnor än så borde ha slutit upp vid hans Martins sida, eller?
Du kan ju alltid, du med, skriva till honom?

Martin har unte varit dum mot alla kvinnor. Och den första "misshandeln" Var en misshandel. Killen dog efter 2 månader. Svartnar det om man har ADHD, då svartnar det rejält. Att vakna upp i detta kaos, som med Lotta, först då hajar man att "helvete, det gick för långt"
Citera
2016-10-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vilken upponervänd situation! Riktigt udda hur det kan bli!

Egentligen inte, många intagna har ngn sorts neuropsykiatrisk störning, behöver ramar och struktur för att fungera, det enda stället som erbjuder det är anstalter eller tidigare då man gjorde lumpen, många med NPF trivs och fungerar väldigt bra inom det militära eller på anstalt, vardagen är strukturerad och tydlig, inga överraskningar eller egna beslut.
Citera
2016-10-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
[b]

Kan det vara så att det pratas om olika saker?

Många skriver om det vanliga förloppet - med ömsom ris ömsom ros under en lång period.
Sakta men säkert blir man nedbruten.

Här handlar det trots allt om ett snabbt förlopp. Tre månader?
Hon verkar dessutom ha blivit misshandlad per omgående.

Vi är några stycken som uttryckt våra funderingar men det missuppfattas
Citera
2016-10-26, 07:13
Avslutad
Citat:
Martin har unte varit dum mot alla kvinnor. Och den första "misshandeln" Var en misshandel. Killen dog efter 2 månader. Svartnar det om man har ADHD, då svartnar det rejält. Att vakna upp i detta kaos, som med Lotta, först då hajar man att "helvete, det gick för långt"

Det skall mycket till innan detta svenska samhället tar sitt ansvar och iom Lotta så gjorde detta flata samhället slutligen det.
Mordet på Lotta skulle till innan en sådan som Martin skulle buras in för lång tid/ framtid.
Jag hävdar fortfarande att detta är ett dåd skapat och möjliggjort av vårt Samhälle, samma Samhälle som då skapat och möjliggjort för en sådan som Martin att ännu en gång skapa död och förintelse runt sig och sin person.
Detta mordet på Lotta fick en sådan medial uppmärksamhet att Martin slutligt fick livstid och här får vi alla se upp med även den makten och som även Media har(Media, den tredje maktapparaten ).

Martin är av Samhället klassad som Psykopat(Antisocial personlighetsstörning), men se även här vilka som går hand i hand med just den störningen och av Samhället det friska då bedömd:
http://nyheter24.se/nyheter/forskning/814034-3-jobb-psykopater-yrken-psykopat-vd
Journalist här i listan och då på 6: e plats, jurist på 2: a plats.
Martin hade inte ens ett yrke han, men Psykopat är han.
Och i övrigt också undrar jag över varför så många beläggs med en diagnos och "klassas som" när de ändå inte tas hänsyn till just sin "diagnos"?
F. ö är ADHD föregångaren till Psykopat, däremellan var det Bipolär och före det Borderline personlighetsstörning.
Det går bra att jobba under denna Antisociala störningen, men värre är det om man inte lyckats hitta sig ett jobb.

Lotta hade ingen störning, ingen som helst, ingen alls. Hon var inte ens psykiskt sjuk och detta då heller.
Men många jobbar och jobbade just kring henne, både nu och efter hennes död.
Så är det och så ser det ut.
Nu är Martin dömd detta ännu en gång då och som så många gånger förut så kommer vissa rättegångar aldrig att hållas.
Och så har det alltid sett ut.
Ja, det kommer att komma fler Lotta och som någon redan har "förutspått".
Senast redigerad av hee4r 2016-10-26 kl. 07:25.
Citera
2016-10-26, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Att sitta och säga att kvinnorna har skuld.... Det omvärlden måste fatta är att dessa män är EXPERTER på att mindfucka! Ena sekunden är du horan och nästa deras drottning - det känns i början skrämmande men efter ett tag blir det "vardag" och "normalt". Man anpassar sig och är så förvirrad att man ofta stänger av alla sina skyddssystem. Jag har själv varit där och kan i efterhand inte förstå hur han lyckades förvrida mitt sinne så, men det gjorde han! Så lägg ner med skuldbeläggandet, ni vet inte alls hur MJ var mot henne bakom stängda dörrar alla gånger!

Ment du då på allvar att man blir så `mindfuckad` efter några dejter då första slaget kommer väldigt tidigt i relationen? Min erfarenhet är att våldet, manipulationen smyger sig in i relationen man ser inte, reagerar inte på vad som händer förrän man har varit i det ett bra tag, allt är då intrasslat och är han riktigt bra så har du själv, ( genom honom) brutit med vänner och familj, den enda du har är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in