2016-10-26, 01:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nej, men vaffan... Antisocial, eller psykopat är medfödd brist på empati, and dont give me that shit när bristen bildas, under uppväxt eller genetik, det är klart att brist på medlidande är genetiskt.

Alltså, människa sam inte kan känna samvete. simpelt.

Vad jobbade han med? Bosatt i Lidingö med gymutrustning och lyxig sushi
Är du medveten om att det finns fler personlighetsstörningar som har samma kriterium -- och du därmed per definition inte vet vad du pratar om ..

Det är skillnad på att ha ont i benet för att man brutit det och att brutet ben är ett krav för att ha ont i benet ...

Och nej - brist på empati behöver absolut inte vara medfödd.
Citera
2016-10-26, 01:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Alltså, jag tycker detta är rubbat, RUBBAT genom att inte ens kunna sätta sig in i dessa människors jävla problem. Martin är inte så jävla dum som ni tror, han blev sårad!!!! Det nlev svart och även han led. Snacka om Psykopater, löjligt, han sa sig vara det, men han ÄR inte det. 2 OFFER som jag skrev tidigare.. Och jag tänker skriva ett brev till honom!!!!!!!!!!!

Buhu, buhu!

Jag skiter fullständigt i snubben. Däremot bryr jag mig om andras säkerhet och därför bör en sån som han anses ha förverkat alla rättigheter. Inlåsning på livstid ska gälla.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Läst igenom FUPen och undrar vad det är för fel i huvudet på alla kvinnor som hänger med såna snubbar. De är medskyldiga till att sådana här monster växer fram. Alla som gullar och förstärker denna typ av våldsamma pisshuvudens självförtroende är idioter. (Däremot rättfärdigar det såklart inte att de blir utsatta för våld!)

Sedan: För trådhygienens skull, snälla allihopa här, ge fan i att svara posthoran Micro!
Citera
2016-10-26, 02:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Buhu, buhu!

Jag skiter fullständigt i snubben. Däremot bryr jag mig om andras säkerhet och därför bör en sån som han anses ha förverkat alla rättigheter. Inlåsning på livstid ska gälla.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Läst igenom FUPen och undrar vad det är för fel i huvudet på alla kvinnor som hänger med såna snubbar. De är medskyldiga till att sådana här monster växer fram. Alla som gullar och förstärker denna typ av våldsamma pisshuvudens självförtroende är idioter. (Däremot rättfärdigar det såklart inte att de blir utsatta för våld!)

Sedan: För trådhygienens skull, snälla allihopa här, ge fan i att svara posthoran Micro!

Jag har försökt föra en diskussion om att det är varje kvinnas ansvar att låta bli. Men jag har fått mycket skit för det.
Man ska tydligen inte ha något ansvar för att man hänger med folk som slår o hotar en.
Jag håller med dig o har svårt att se varför ex. Lotta valde att skicka alla sms o ringa. Att hon dessutom tjatade på honom när han inte ville höra av sig längre.
Tycker att hon, som alla andra kvinnor som gör detta, borde fattat att det var vansinne.
Det betyder naturligtvis inte att någon annan än Martin har den fulla skulden till att han slog ihjäl henne. I det är hon ett helt oskyldigt offer för hans våld.
Citera
2016-10-26, 02:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag har försökt föra en diskussion om att det är varje kvinnas ansvar att låta bli. Men jag har fått mycket skit för det.
Man ska tydligen inte ha något ansvar för att man hänger med folk som slår o hotar en.
Jag håller med dig o har svårt att se varför ex. Lotta valde att skicka alla sms o ringa. Att hon dessutom tjatade på honom när han inte ville höra av sig längre.
Tycker att hon, som alla andra kvinnor som gör detta, borde fattat att det var vansinne.
Det betyder naturligtvis inte att någon annan än Martin har den fulla skulden till att han slog ihjäl henne. I det är hon ett helt oskyldigt offer för hans våld.

Är det fittan som styr kanske? Rinner till så de inte kan hejda sig när knull med farliga killar finns inom räckhåll? Eller är det någon naiv tro på att de kan förändra dessa galningar?
Citera
2016-10-26, 02:46
Medlem
Undra hur många kärleksbrev Martin kommer få under sin tid i fängelset ^_^
Citera
2016-10-26, 02:56
Medlem
PeterNosters avatar
Klart grabben ska frikännas. Han ringde ju själv 112 och då är man ju oskyldig.
Citera
2016-10-26, 03:26
Medlem
Citat:
Citat:

Kan det vara så att det pratas om olika saker?

Många skriver om det vanliga förloppet - med ömsom ris ömsom ros under en lång period.
Sakta men säkert blir man nedbruten.

Här handlar det trots allt om ett snabbt förlopp. Tre månader?
Hon verkar dessutom ha blivit misshandlad per omgående.
Citera
2016-10-26, 03:32
Medlem
Att sitta och säga att kvinnorna har skuld.... Det omvärlden måste fatta är att dessa män är EXPERTER på att mindfucka! Ena sekunden är du horan och nästa deras drottning - det känns i början skrämmande men efter ett tag blir det "vardag" och "normalt". Man anpassar sig och är så förvirrad att man ofta stänger av alla sina skyddssystem. Jag har själv varit där och kan i efterhand inte förstå hur han lyckades förvrida mitt sinne så, men det gjorde han! Så lägg ner med skuldbeläggandet, ni vet inte alls hur MJ var mot henne bakom stängda dörrar alla gånger!
Citera
2016-10-26, 04:26
Medlem
vargaretass avatar
Vilket jävla hat det finns............
Som tidigare sagts, så fort en kvinna blir mördad är det katastrof...

Martin är farlig , det fattar jag också, Lotta levde sitt liv, men ville trots allt, trots alla misshandlar, pga Martin, ändå umgås med honom, hon fick hjälp av polis och kvinnojour, tackade nej, hon fick, av sina nära erbjudande att flytta till Härnösand, hon HADE kunnat fly Martin om hon ville. Martin bodde hos henne, hade han inte kod-låset till porten.... Jo. Hunden hade hon kunnat lämnat hunden till Per..... Ja. Gjorde hon det... Nej. Lotta hade levt idag OM hon inte varit så svartsjuk som Martin var. HON öppnade dörren för honom för att hon var kär å det gick åt helvete.

Martin kommer nog inte att få livstid i Hovrätten........ Min syn på saken.
Citera
2016-10-26, 04:45
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
.
Han knackade på fönstret, sitter ½trappa upp, nås med en pinne och kanske om man är lång o sträcker sig högt. Man kan dock inte se in.

Lotta hade ringt till Martin vid 21-tiden o skickat några sms om att han skulle ringa. De hade bestämt träff för att träna tillsammans klockan 12 nästa dag.
Så när han knackar på, fast hon antagligen sov när han skickade sms - så var det nog inte så konstigt att Lotta kom ner o öppnade porten. Hon var visst inlindad i sitt täcke enligt Martin.
De skulle ju ändå träffas samma dag.

Nu kommer vi in på kod-låset igen. Martin bodde hos Lotta ett tag, enligt Cissi.
Han hade kod lås. nr. De bankningar grannarna hört, är på hennes dörr i trappen. Hon hade kunnat ge fan i att öppnat å ringt snuten......... Men det gjorde hon inte, för hon var kär i Martin. Tyvärr så gick det åt h-vete. Men hon älskade honom. jag vet.............
Citera
2016-10-26, 04:53
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Undra hur många kärleksbrev Martin kommer få under sin tid i fängelset ^_^

Han kommer att få så många brev så han har dagar å natt att läsa dem.... Han är höjd av kvinnorna, tro mig, det var Joshua också. Kvinnor, ja du..........
Citera
2016-10-26, 05:39
Medlem
Läser och fascineras över hur okunniga vissa av er är om hur psyket fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in