Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Jag "hör" att du försöker att försvara Lotta. Att det är viktigt att ingen ska förtala döda personer. Jag håller med dig till 100%. Jag har försökt att göra detsamma. Nu har dom kommit i målet och i den framgår det tydligt att det inte fanns några förmildrande omständigheter till Martins mord på Lotta. Nöj dig med det! Du kommer aldrig att vinna denna kamp då du kämpar mot någon/några som bara vill ha rätt. Du har gjort ett bra jobb men se nu till att glädjas över att tingsrätten dömt Martin till livstid. Nu väntar vi på nästa instans men såsom domen är skriven ska det nog gå hela vägen även i hovrätten. Går det till högsta domstolen så kan nog Lottas fall bli prejudicerande.
Tack, du har rätt.
Jag har svårt att släppa sådant som engagerar mig. Speciellt om det handlar om väsentliga saker, där jag tycker att samhället brister och jag har personlig erfarenhet. Ogillar även "experter" som dömer ut Lotta Och/eller gör hennes val till en del i hennes egen död , när de knappt verkar ha levt själva. Det är inte ok. Jag blir förbannad, och överreagerar, helt enkelt. Vilken vettig människa skulle inte göra det?
God natt, mina vänner.
Hoppas att Martin inser vikten av sitt/sina brott, någon gång. Jag vet inte om det är det ultimata straffet, eller vad och hur han ska straffas. Jag vet bara att han inte kan leva med oss andra, och att samhället borde fattat det för länge sedan. Samt att han inte ska vara ute.