2016-10-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Okej, du har insyn kanske i R.S och hans liv?
Kan norska skidåkare så kan andra...

Ja, jag har mycket bra insyn i hans tennisliv och återigen, ta diskussionen någon annanstans.

Citat:
Tror på allvar att Stefan Edberg platsat i dc-laget om han själv haft intresse,
det säger mer om svensk tennis än om Edberg

Du lever i en fantasivärld. Stefan Edberg hade varit helt chanslös mot bröderna Ymer.
Citera
2016-10-25, 19:16
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, jag har mycket bra insyn i hans tennisliv och återigen, ta diskussionen någon annanstans.

Du lever i en fantasivärld. Stefan Edberg hade varit helt chanslös mot bröderna Ymer.

Jag skrev inte att han är bättre än "the Ymer´s"
ett lag består av 4 (ev. 5) vilka andra ska sverige satsa på?
C Lindell? stagnerat F Simonsson nope
eller "pim-pim" Johansson kanske är sugen på ännu en comeback..
Citera
2016-10-25, 20:11
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Angående Söderling så beror det 100% garanterat pga körtelfeber. Inte en chans i världen att det är något annat. Så trött på allt skitsnack kring detta. Ta det till en annan forumdel om ni känner att ni måste prata om alternativa teorier.

Äh, sluta lek mod nu. Du bestämmer inte vad som är tabu i den här tråden.
Citera
2016-10-25, 20:55
Medlem
Riktigt skitavslutning på säsongen för Raonic. Han som började så fint. Nu gäller det att han höjer sig i Paris och London annars blir det inte kul för honom.

Citat:
Jag skrev inte att han är bättre än "the Ymer´s"
ett lag består av 4 (ev. 5) vilka andra ska sverige satsa på?
C Lindell? stagnerat F Simonsson nope
eller "pim-pim" Johansson kanske är sugen på ännu en comeback..

Tror inte han skulle slå dessa heller. Nej jag tror inte Pim Pim gör någon fler comeback. I dubbel kanske Stefan skulle kunna prestera bra dock, men absolut inte i singel.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Äh, sluta lek mod nu. Du bestämmer inte vad som är tabu i den här tråden.

Och det gör du då eller?

Kanske bättre att diskutera saker där det är mer on topic eller hur?
Citera
2016-10-25, 21:07
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Och det gör du då eller?

Kanske bättre att diskutera saker där det är mer on topic eller hur?

Nej, men du ska inte bete dig som trådens polis och bestämma vad som ska diskuteras. Är ämnet för känsligt får du väl passa det istället för att svara på varenda inlägg som postas i den här tråden. Skaffa ett liv.
Citera
2016-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nej, men du ska inte bete dig som trådens polis och bestämma vad som ska diskuteras. Är ämnet för känsligt får du väl passa det istället för att svara på varenda inlägg som postas i den här tråden. Skaffa ett liv.

Jaha ska jag skaffa ett liv nu. Du är ju bra härlig du, som att du känner mig liksom.

Sen är det roligt hur du kastar sten i glashus. Att du vill vara moderator i den här tråden har du bevisat flera gånger med dina gnälliga oneliners en gång vartannat år ungefär

Själv bryr jag mig inte om sådant för jag vet att jag inte är lämplig för att vara moderatror, jag har något som kallas självinsikt.

Men gällande Robin Söderling så finns det redan andra ställen att diskutera detta på, sen så gäller inte detta enbart Söderling utan är en mycket större konspirationsteori och det skall avhandlas i rätt forumdel. Det spelar ingen roll om jag är moderator eller inte för det är helt enkelt så det är.
Citera
2016-10-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Mats Wilander var med kort i dokumentärserien om 56;orna som visades nyligen. Han var inne på att Sverige var dominerande för att man var först i utvecklingen. Vi spelade den mest moderna tennis som det gick. Det var Sverige som utvecklade sporten.

För att Sverige ska få fram nya bra spelare så räcker inte befolkningsunderlaget eller resurserna till. Vi är ett för litet land. För att Sverige ska vara bra i idrott krävs det att vi är innovativa och kommer på saker ingen annan har kommit på före oss. Vi måste skapa det temporära monopolet som man brukar säga, fast översatt till idrott. Det är inte helt lätt men tänka utanför boxen som det heter, testa nya träningsmetoder, söka inspiration i andra sporter, ta hjälp av vetenskapen osv. Det gäller sedan alla sporter.

Man kan vara okej utan att vara världsledande, något mellan himmel och helvete efterfrågas nog från dom flesta. Det är sedan ur den gruppen man kan adla fram någon riktigt bra. En bra spelare i tennis för mig är någon som stadigt spelar ATP-turneringar och kommer in direkt i grand slams. Behöver inte nödvändigtvis vinna mycket, en manlig motsvarighet till Johanna Larsson på ett ungefär räcker. En sådan har vi inte tagit fram sedan Robin Söderling, ca 2003.

Vilka små länder har då sådana spelare? Här är ett axplock:
Luxemburg
Cypern
Slovakien
Österrike
Kroatien
Bosnien
Georgien

Jämnstora länder med oss som Schweiz, Tjeckien, Serbien och Belgien behöver vi inte ens nämna, de tre förstnämnda har spelare som i princip leder utvecklingen.

Nä men som sagt, vi snackar om att få fram en bredd på challengertouren först och främst. I princip alla länder som ens håller på med tennis har spelare topp300, men där har vi alltså bara en spelare som dessutom får sägas tagit sig fram utanför förbundets regi. Det är den där riktigt skrattretande nivån vi måste ta oss ur. Sen kan vi börja ropa efter mer så småningom.
Citera
2016-10-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man kan vara okej utan att vara världsledande, något mellan himmel och helvete efterfrågas nog från dom flesta. Det är sedan ur den gruppen man kan adla fram någon riktigt bra. En bra spelare i tennis för mig är någon som stadigt spelar ATP-turneringar och kommer in direkt i grand slams. Behöver inte nödvändigtvis vinna mycket, en manlig motsvarighet till Johanna Larsson på ett ungefär räcker. En sådan har vi inte tagit fram sedan Robin Söderling, ca 2003.

Vilka små länder har då sådana spelare? Här är ett axplock:
Luxemburg
Cypern
Slovakien
Österrike
Kroatien
Bosnien
Georgien

Jämnstora länder med oss som Schweiz, Tjeckien, Serbien och Belgien behöver vi inte ens nämna, de tre förstnämnda har spelare som i princip leder utvecklingen.

Nä men som sagt, vi snackar om att få fram en bredd på challengertouren först och främst. I princip alla länder som ens håller på med tennis har spelare topp300, men där har vi alltså bara en spelare som dessutom får sägas tagit sig fram utanför förbundets regi. Det är den där riktigt skrattretande nivån vi måste ta oss ur. Sen kan vi börja ropa efter mer så småningom.

Satt och tänkte på detta förut också. Det är helt sanslöst vilka länder som har gått om Sverige. Till och med Tunisien har en bättre spelare. Baltländerna har bättre toppspelare, eller kanske inte Estland men Lettland och Litauen i alla fall. Det gäller att Mikaels höft håller annars så är snart Norge bättre också.
Citera
2016-10-25, 21:57
Medlem
Det dröjer nog inte länge. Svenska ungdomar flyttar redan nu till Norge för att spela tennis.
Citera
2016-10-25, 22:46
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Satt och tänkte på detta förut också. Det är helt sanslöst vilka länder som har gått om Sverige. Till och med Tunisien har en bättre spelare. Baltländerna har bättre toppspelare, eller kanske inte Estland men Lettland och Litauen i alla fall. Det gäller att Mikaels höft håller annars så är snart Norge bättre också.

Den dag Norge rankas före Sverige i Tennis den dagen vill jag inte uppleva

http://r.search.yahoo.com/_ylt=A7x9UknRwg9YR0QAOwQ_Ogx.;_ylu=X3oDMTByMm4zYjF xBHNlYwNzcgRwb3MDNQRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--/RV=2/RE=1477456722/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.dn.se%2farkiv%2fsport%2fsju-svenskar-vidare-i-australian-open%2f/RK=0/RS=XE9zfIJCIjIUTriyLTwOLv.8haE-

Det var verkligen bättre förr, om man gillar svenska tennisframgångar.
Pingis ser lite bättre ut, det var lite samma fenomen där
att axla Waldner.Äpplet,Jörgen men det finns hopp där idag
några magra år men nu medalj i pimgis-em ex.
Men tennis ,sorgligt. Minns dc-finalen mot USA -97 i scandinavium,härliga minnen
Citera
2016-10-25, 22:51
Medlem
outback4s avatar
.

Men gällande Robin Söderling så finns det redan andra ställen att diskutera detta på, sen så gäller inte detta enbart Söderling utan är en mycket större konspirationsteori och det skall avhandlas i rätt forumdel. Det spelar ingen roll om jag är moderator eller inte för det är helt enkelt så det är.[/quote]

Okej, men jag är rätt ny här och ids inte gå igenom alla tusentals trådar för att söka

http://r.search.yahoo.com/_ylt=A7x9UklWxQ9YnGgAJMs_Ogx.;_ylu=X3oDMTByZWJ1c20 3BHNlYwNzcgRwb3MDMgRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--/RV=2/RE=1477457366/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.expressen.se%2fsport%2ftennis% 2fhar-ar-soderlings-svar-pa-dopinganklagelsen%2f/RK=0/RS=Q.m7Yh3l40hXSWJiEVZoFOFgBOE-
Citera
2016-10-25, 22:52
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det dröjer nog inte länge. Svenska ungdomar flyttar redan nu till Norge för att spela tennis.

Vem då till exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in