Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-25, 01:01
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/politico/status/790671237496311812

Vad är det hon försöker dölja?
Ja skulle var intressant. Men de två har ju inte varit på samma spår senaste dagarna.
Vet inte vad det är men jag gillar Conway, tror inte hon skulle tillåta Donald fingra henne.
2016-10-25, 01:09
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Trump hyllar Hillary! Visserligen för åtta år sedan, men i alla fall.
Som vanligt säger han vad han tror gynnar honom för tillfället

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/h%C3%A4r-hyllade-trump-clinton-hon-%C3%A4r-en-fantastisk-kvinna-1.3893886

Vad är det med er hatare?
http://townhall.com/tipsheet/mattvespa/2016/06/10/flashback-oh-that-time-obama-said-hillary-say-anything-and-change-nothing-n2176394

Har ni möjlighet att se utanför ramarna överhuvudtaget eller är ni IQ befriade och trångsynta...
2016-10-25, 01:36
Medlem
Gutss avatar
Nu har jag vänt igen, Trump kommer vinna med nästan 100 procent sannolikhet!

Jag såg ett jättebra youtubeklipp häromdagen om 4 skäl till varför trump är grymt underskatrad i polls.

1. Urvalet, pollsen har fler demokrater, och säkert ännu mera fuffens på åldersgrupper osv
2. Entusiasm-skillnad, trump har fler följare, större rallys, fler skyltar. Detta är viktigt då USA har cirka 50 procent av befolkningen som inte ens röstar i valet!!!
3. Många Bernie-voters och undecided typ som inte kommer rösta, dessa ses som Hillary-voters i polls
4. "Likely voters" som man använder i polls ser inte alla förstagångsväljare som kommer rösta på trump.

Bara 1 av dessa kan vara tillräckligt för att ge han vinsten STORT (om vi antar att rasmussen och den andra är mer korrekta än de andra pollsen), men alla fyra faktorer tillsammans så är det inget snack.

Upp med ENERGIN nu, trump supporters, vi håller på att vinna och ni vet det egentligen, sluta lårsas som annat.

Kom ihåg att SD i Sverige underskattades med cirka 33 procent på valdagen.

Kom ihåg att innan brexit så ledde bremain med 10 procentenheter enligt pollsen.

Förstå att Trump är kanske mer underskattad än båda!
Senast redigerad av Guts 2016-10-25 kl. 01:40.
2016-10-25, 01:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Nu har jag vänt igen, Trump kommer vinna med nästan 100 procent sannolikhet!
Ja men då är det bara att sätta pensionspengarna på Unibet och kamma hem storkovan!
Citat:
Bara 1 av dessa kan vara tillräckligt för att ge han vinsten STORT (om vi antar att rasmussen och den andra är mer korrekta än de andra pollsen), men alla fyra faktorer tillsammans så är det inget snack.
Men tappa inte tron för det! Rikedomen ligger bara en vadslagning bort!
Citat:
Upp med ENERGIN nu, trump supporters, vi håller på att vinna och ni vet det egentligen, sluta lårsas som annat.
"Vi"? Det är klart det finns några stycken med amerikanskt, eller delat, medborgarskap i Sverige, men jag har lite svårt att tänka mig att det kryllar av dessa här på Flashback.
Den amerikanska befolkningen verkar lyckligtvis dock ha lite bättre omdöme än vad vi har här isåfall?
2016-10-25, 02:40
Medlem
Citat:
Ja men då är det bara att sätta pensionspengarna på Unibet och kamma hem storkovan!
Men tappa inte tron för det! Rikedomen ligger bara en vadslagning bort!
"Vi"? Det är klart det finns några stycken med amerikanskt, eller delat, medborgarskap i Sverige, men jag har lite svårt att tänka mig att det kryllar av dessa här på Flashback.
Den amerikanska befolkningen verkar lyckligtvis dock ha lite bättre omdöme än vad vi har här isåfall?

Själv har man redan satt en fin penning på Trump men det verkliga priset kommer ju i form av alla tårar som kommer spillas när Trump vinner. Facebook-flödet kommer vara konstant fyllt av folk som whinar sönder och säkerligen kommer våran eminente regering med dess företrädare fälla några dömande kommentarer.

Det är helt korrekt att skriva "vi", en Trump vinst är inte bara en vinst för amerikanarna utan för folk över hela världen som är trött på korrupta politiker, krig i mellanöstern och all jävla pk-hysteri.
2016-10-25, 02:50
Medlem
zergrushs avatar
Hoppsan!
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/10/24/exclusive-investigation-donald-trump-faces-foreign-donor-fundrai/
Citat:
Exclusive investigation: Donald Trump faces foreign donor fundraising scandal

Donald Trump’s presidential campaign is facing a fundraising scandal after a Telegraph investigation exposed how key supporters were prepared to accept illicit donations from foreign backers.

Senior figures involved with the Great America PAC, one of the leading "independent" groups organising television advertisements and grassroots support for the Republican nominee, sought to channel $2 million from a Chinese donor into the campaign to elect the billionaire despite laws prohibiting donations from foreigners.

In return, undercover reporters purporting to represent the fictitious donor were assured that he would obtain “influence” if Mr Trump made it to the White House.
Jag m-menar: RIGGED!!!
2016-10-25, 03:09
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Hoppsan!
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/10/24/exclusive-investigation-donald-trump-faces-foreign-donor-fundrai/

Kan nog slå mot Trump om det går att koppla det tydligare till honom. Finns ingen återkoppling på om Trump var medveten om den figurerade transaktionen. Lite märkligt dock att brittiska journalister genomför brottsprovokation mot en kandidat i ett amerikanskt val.

Citat:
Asked if Mr Trump's campaign was aware of the scheme suggested by Mr Benton, his spokeswoman said: " We publicly disavowed this group back in April. This is public via Federal Election Commission filings.
Det här slår nog bara mot den där Benton.
Senast redigerad av svallerbyttan 2016-10-25 kl. 03:12.
2016-10-25, 03:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Lite märkligt dock att brittiska journalister genomför brottsprovokation mot en kandidat i ett amerikanskt val.
Det är brukligt för journalister att ställa frågor. Vad som är märkligt i det här är vad Trumps kampanjorganisation går med på.
2016-10-25, 03:51
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Hoppsan!

Jasså? Ryssen gillar inte Trump längre?
Ja, varför inte. Lite mer spännande kan detta val säkert bli
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-25 kl. 04:05.
2016-10-25, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Trumpeten är de lågbegåvades presidentkandidat

En sammanfattning för de lågbegåvade

https://www.youtube.com/watch?v=0SVd2jQAda0
2016-10-25, 10:11
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
En sammanfattning för de lågbegåvade

https://www.youtube.com/watch?v=0SVd2jQAda0

Ugghhh , Så äckligt med dessa kändisar som ska rida på något politiskt korrekthet, visa sig duktiga och ge sig in i politik, likt Marlena i sverige och idioterna fredrik och filip, bara håll käften och underhåll folket och låt dem rösta så som de känner.
Bono jävla globalist hora.
2016-10-25, 10:16
Medlem
NorthPorts avatar
Ber om ursäkt då jag förstås vet att det diskuterats i tråden, men är det verkligen så nattsvart som det framställs i media med en enkel seger för den elaka häxan? Nån som kan ge mig hopp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in