Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Därför att SHB är så förbannat efter utvecklingsmässigt när det kommer till sina digitala banktjänster, deras banktjänst långt efter tex SEB eller Swedbank i både bekvämlighet och snabbhet.
Att dom dessutom är fruktansvärt konservativa vad man än ska göra gör inte saken bättre, det är en bank som inte är av denna tid kan jag säga, jag anser SEB och Swedbank ligger på topp men tycker nog Swedbank tar plats 1 då deras tjänster är lite bättre än SEB.
Håller helt med. Det var länge helt omöjligt att få någonting gjort utan att avlägga ett besök på "sitt kontor". Alltså inte det kontor i den staden där man för tillfället befann sig, utan SITT kontor, därhemma i kvarteret där man bodde! Det gick alltså inte att gå in på random kontor och exempelvis få hjälp med att flytta pengar mellan sina konton. Tvärstopp. Undrar just om det är likadant idag?
Vi var många som tvingades över till Handelsbanken efter att de köpte upp Stadshypotek Bank, som var en renodlad telefonbank där man kunde få hjälp av supertrevlig personal med precis vad som helst bara genom att lyfta luren. Detta var innan internetbankerna fanns och det var oerhört bekvämt och bra. Jag avskydde Handelsbanken väldigt länge för att de var så osmidiga och omöjliga. Tyvärr kunde jag inte byta bank eftersom jag hade bolån hos dem, då hade jag och sambon förlorat "bo kvar-försäkringen" och andra förmåner.
Dock har de skärpt till sig med tiden även om de fortfarande är lite småstruliga. Internetbanken fungerar faktiskt väldigt bra idag, skulle dock inte använda den för att handla med aktier. Som företagsbank väljer jag Swedbank eftersom de är proffsiga och tillmötesgående även mot småföretagare. Dessutom har de låga avgifter, i alla fall sist jag kollade.
Bolånen är alltid dyra hos Handelsbanken av någon märklig anledning, man undrar varför?