• 9
  • 10
2019-11-01, 07:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Jag sysslar mycket med buisness, på tradera, i jobbet etc och en sak jag märkt är att i princip ingen har Handelsbanken? i 85 procent av fallen har folket Swedbank. Jag har själv Handelsbanken därav min undran. Det tar ju 1 bankdag att föra över mellan olika banker därför är detta ett stort problem för mig. Funderar på att byta över till Swedbank mycket tack vare detta.

Inriktar sig Handelsbanken mer till företag eller varför är de såhär?

Bidragstagare och invandrare får sina pengar på konto i Swedbank ursprungligen bara i den statliga PK banker sedermera Nordea. Alla statsanställda fick också PK banken då det begav sig. Swedbank blev väl avundsjuka såg en marknad att tjäna pengar på och erbjöd sig att ta hand om slöddrets konton billigt.
Citera
2019-11-01, 08:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Bidragstagare och invandrare får sina pengar på konto i Swedbank ursprungligen bara i den statliga PK banker sedermera Nordea. Alla statsanställda fick också PK banken då det begav sig. Swedbank blev väl avundsjuka såg en marknad att tjäna pengar på och erbjöd sig att ta hand om slöddrets konton billigt.
Swedbank styrs av Socialdemokraterna, som kund skall man vara medveten om att vara kund hos Swedbank är en politisk handling, ett politiskt ställningstagande.

Jag anser att om man inte röstar på Socialdemokraterna, då skall man inte vara kund på Swedbank, speciellt inte om man är företagare.
Senast redigerad av trottwell 2019-11-01 kl. 09:14.
Citera
2019-11-01, 09:57
Medlem
Citat:

Asylsökande får sina bidrag på ett Maestro bankkort i ICA Banken.
Citera
2019-11-01, 09:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Asylsökande får sina bidrag på ett Maestro bankkort i ICA Banken.

Är det ett av de senaste sätten menar du?
Citera
2019-11-01, 10:12
Medlem
Citat:
Är det ett av de senaste sätten menar du?

Jag vet bara att det är det upplägg Migrationsverket använder ocy ICA Banken lade lägsta bud när det upphandlades för några år sedan.

Andra bidragstagare är rimligen fria att välja valfri bank.
Citera
2020-09-16, 07:59
Medlem
Enydrions avatar
Handelsbanken ska lägga ner ungefär hälften av sina kontor, det borde ju medföra att en del städer kommer att bli utan kontor...

Citat:
Vid slutet av 2021 ska Handelsbankens kontor minska från dagens 380 till drygt 200.

https://www.expressen.se/dinapengar/...n-av-kontoren/
Citera
2020-09-16, 08:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Handelsbanken ska lägga ner ungefär hälften av sina kontor, det borde ju medföra att en del städer kommer att bli utan kontor...

https://www.expressen.se/dinapengar/...n-av-kontoren/

Och snart finns det ingen koppling alls mellan Sveriges valuta, kronor och ören, gjorda av plåt och papper,
och de elektroner som susar omkring i bankernas datorer, det som du tror är dina pengar, men som
som paradoxalt nog är som bortblåsta när det blåser för lite eller solen skiner för lite på våra nya
gröna förnybara elproducenter.

Att du ska kunna få tillbaka de pengar du har lånat ut till banken är bara att glömma.
Citera
2020-09-16, 17:20
Medlem
RobieBwois avatar
Handelsbanken vill egentligen inte ha privatkunder. Dessutom enda banken, vad jag vet, där du inte kan bli kund online. Känns lite konstigt att gå in på banken för att öppna ett sketet konto med kort, speciellt med tanke på öppettiderna.
Citera
2021-04-24, 17:15
Medlem
Thunderwomans avatar
Att jag inte har Handelsbanken beror på att jag för flera år sen stegade in på Handelsbanken och ville flytta lönekontot och sparkontot dit. "Vi vänder oss inte till din kundkategori!" (dvs arbetarklassen) fick jag som kort svar av en uppnäst kassörska på Handelsbanken. Då hade jag inget annat val än att stanna kvar i min lokala, fristående Sparbank. Alltså inte Swedbank. Där är jag kvar än!

Dessutom bar Handelsbanken sig snorkigt åt även när mor dog (hon hade Handelsbanken) och jag ville investera ett rätt stort arv i någon fond av något slag. "Jag sätter in pengarna på ett konto till er med för närvarande 0,1 % ränta!" Jag sa att jag ville ha nån form av placering, t.ex. en aktiefond. Hon repeterade att hon kommer att sätta in pengarna på ett sparkonto! Jag ville inte ha en så dålig placering, och tog ut varenda öre. Sen köpte jag en bil och reparerade huset för pengarna istället.

Numera är det förresten bara Sparbanken som har ett fysiskt kontor på min ort. Det är visserligen inte så ofta jag behöver gå in på banken, men enstaka tillfällen händer det. Och då är det bra att veta att jag kan! Och jag blir nog kvar i den Sparbanken ett tag till. De är trevliga, och hyfsade förutom en förhållandevis hög husränta. Men idag är det bara en spottstyver kvar att betala, så en procent hit eller dit gör inte så många hundralappar på ett år. Det är det värt för att få träffa trevlig personal!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in