Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Och de elva kvinnor som berättar om vad Trump har gjort har vänner som återger att de berättat om vad Trump har gjort mot dem vid en viss tidpunkt. Och det är väl inte mindre märkligt att prata om dessa elva kvinnor som de fyra som Trump har träffat och bjudit in till debatterna mellan honom och Clinton. Han ville till och med låta dessa fyra sitta i avdelningen som var reserverad för kandidaternas familjer. Så det var Trump som startade med det. Och Bill är inte ens kandidat så varför Trump skulle bjuda med dem till debatten är ju skumt.
Det intressanta är ju att andra har vittnat om att kvinnorna berättat om detta tidigare och hur det har gått till. Som han själv berättade på bussen - han frågar inte ens utan han gör vad han vill med dem för att han är en.
Det konstiga är att han i sitt tal om vad han ska åstadkomma de första hundra dagarna handlar om dessa elva kvinnor. Och media. Och inte lite heller det var en massa minuter han la ner på detta. Och så ska han ju sätta Hillary i fängelse som han sagt tidigare.
Att säga att man vill sätta en kvinna i fängelse och att sen stämma elva kvinnor det första han ska göra låter inte bra. I de flestas öron. Någon gillar det säkert.
Sen förstår jag inte hans prat om att Mexiko och Kina med flera stjäl jobb från USA? Hur går det till?
Ditt resonemang om kvinnor som anklagar han för diverse övegrepp kan jag inte svara på då jag liksom du bara får återrefererat av olika källor om dessa stories, det finns tydligen vittnen både för och emot, så låt det avgöras i rätten som nu Trump har sagt, det är väl upp till honom som är anklagad. Till sakfrågorna istället - du undrar hur Mexico och Kina stjäl jobb från USA?
Bara att läsa statistik om företagsflytt, söker du så finner du. Orsakerna är väl olika, att dom stulit jobben håller jag inte med om, vet inte om Trump uttrycker sig så? Det beror på lönsamhet och valutamanipulation (Kinafallet). Bara ren fakta, inga konstigheter, USA förlorar på globaliseringen är huvudbudskapet, klimatavtal och handelsavtal. "Wallstreet" och de globala företagen gillar inte att nationerna själva kan styra o ställa, i deras ögon är vi alla potentiella konsumenter som de skall dra sin profit ur. Trump kommer med annat budskap, det gör dom oroliga. Hittills har västvärldens demokratier sprungit deras ärenden, i symbios, ryggdunkande oavsett regeringar. Så visst finns korrumption för att behålla denna status quo.
Nja, lite långt utlägg, Trump vill ändra detta med mer nationalistika tongångar som då ger återverkningar i säkerhet, handel och utrikespolitik. Vissa stödjer detta resonemang, andra inte, låt amerikanarna välja vilken riktning de anser bäst.