Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Aha, så uttalanden och handling är alltid samma sak! tack för du lärde mig något nytt, så många kloka individer som finns här, en sån tillgång för mig. Skall naturligtvis komma ihåg dina visa ord!

Så du menar att Trump säger att Bill våldtagit någon bara är påhittade ord av Trump? Eller vad är det du menar egentligen?
2016-10-23, 01:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"M-men det kommer ju inte från Infowars! "
http://fortune.com/2016/08/01/donald-trump-hotels-sales/

Jag gillar inte Infowars mer än deras filmningar av våldsamheter utanför Trump rallies som mer är dokumenterande. I övrigt gillar jag dem inte. Tycker Alex bara är skränig av sig.

Men fortune nämner inget namnbyte?
2016-10-23, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump har kört stenhårt hela dagen!

Trump kör live över Facebook också. 51,000 som tittar där också. Brukar bli ca 100,000 som ser via Facebook live på Trumps sida.

https://www.facebook.com/DonaldTrump/?fref=ts

Han är ju strålande underhållning. Och nu har han börjat låta som om han deltog i en skräckfilm också. Hans tonfall låter ju helt skadat. Han väser hotfulla meningar om framtiden.
2016-10-23, 01:45
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump har kört stenhårt hela dagen!

Trump kör live över Facebook också. 51,000 som tittar där också. Brukar bli ca 100,000 som ser via Facebook live på Trumps sida.

https://www.facebook.com/DonaldTrump/?fref=ts

Damn jävlar vilka nummer han drar alltså... och han delar ju ut såna klockrena smockor
2016-10-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Damn jävlar vilka nummer han drar alltså... och han delar ju ut såna klockrena smockor

Smockor? Varför är det bra?
2016-10-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Så du menar att Trump säger att Bill våldtagit någon bara är påhittade ord av Trump? Eller vad är det du menar egentligen?

Kan mycket väl vara påhittat ja, anklagelserna kommer väl inte från Trump utan han återger vad BO har vittnat om, jag lika lite som du kan avgöra sanningshalten. Allt är inte vitt eller svart här på jorden, var öppen i sinnet det underlättar.
2016-10-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Kan mycket väl vara påhittat ja, anklagelserna kommer väl inte från Trump utan han återger vad BO har vittnat om, jag lika lite som du kan avgöra sanningshalten. Allt är inte vitt eller svart här på jorden, var öppen i sinnet det underlättar.

Och de elva kvinnor som berättar om vad Trump har gjort har vänner som återger att de berättat om vad Trump har gjort mot dem vid en viss tidpunkt. Och det är väl inte mindre märkligt att prata om dessa elva kvinnor som de fyra som Trump har träffat och bjudit in till debatterna mellan honom och Clinton. Han ville till och med låta dessa fyra sitta i avdelningen som var reserverad för kandidaternas familjer. Så det var Trump som startade med det. Och Bill är inte ens kandidat så varför Trump skulle bjuda med dem till debatten är ju skumt.

Det intressanta är ju att andra har vittnat om att kvinnorna berättat om detta tidigare och hur det har gått till. Som han själv berättade på bussen - han frågar inte ens utan han gör vad han vill med dem för att han är en.

Det konstiga är att han i sitt tal om vad han ska åstadkomma de första hundra dagarna handlar om dessa elva kvinnor. Och media. Och inte lite heller det var en massa minuter han la ner på detta. Och så ska han ju sätta Hillary i fängelse som han sagt tidigare.

Att säga att man vill sätta en kvinna i fängelse och att sen stämma elva kvinnor det första han ska göra låter inte bra. I de flestas öron. Någon gillar det säkert.

Sen förstår jag inte hans prat om att Mexiko och Kina med flera stjäl jobb från USA? Hur går det till?
2016-10-23, 02:10
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Säger exakt samma till dig som jag sa till experten, den som spår framtiden genom att läsa av det förflutna kommer nästan alltid att få fel och stå där med hängande huvud och erkänna sitt fel.

Det finns en anledning till varför historiker aldrig försöker spå framtiden och det är för att lägena aldrig är identiska, bara för att det påminner om tidigare incidenter så betyder det inte att de kommer att upprepas.
Jag drog in 30 BRAK netto i lädret på BREXIT, detta ger mer lol
2016-10-23, 02:13
Medlem
Citat:
Han är ju strålande underhållning. Och nu har han börjat låta som om han deltog i en skräckfilm också. Hans tonfall låter ju helt skadat. Han väser hotfulla meningar om framtiden.

Hotfulla? Nämen lilla gubben då... Är väl bara om man är en cuck, alltså en liten feg pk-svenne som bara vill ha politiker som Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt som låter som robotar!
2016-10-23, 02:13
Medlem
PilotHockeys avatar
Ang. kvinnorna som träder fram en efter en så skall det nämnas att Gloria Allred företräder dem. Hon är en Clintonsupporter och var även en delegat på DNC konventet.

Allred har nu lovat att alla kvinnor som träder fram får gratis hjälp med "legal fees".

Alltså kan man kort sammanfatta det att Clintonkampanjen betalar sina supportrars avgifter för att kasta skit på Trump.

Trovärdigt....Nej!...
2016-10-23, 02:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag gillar inte Infowars mer än deras filmningar av våldsamheter utanför Trump rallies som mer är dokumenterande. I övrigt gillar jag dem inte. Tycker Alex bara är skränig av sig.

Men fortune nämner inget namnbyte?
Fortune-artikeln är från juni. Namnbytet har annonserats precis nu:
http://www.travelandleisure.com/hotels-resorts/trump-scion-hotels
2016-10-23, 02:30
Medlem
Citat:
Och de elva kvinnor som berättar om vad Trump har gjort har vänner som återger att de berättat om vad Trump har gjort mot dem vid en viss tidpunkt. Och det är väl inte mindre märkligt att prata om dessa elva kvinnor som de fyra som Trump har träffat och bjudit in till debatterna mellan honom och Clinton. Han ville till och med låta dessa fyra sitta i avdelningen som var reserverad för kandidaternas familjer. Så det var Trump som startade med det. Och Bill är inte ens kandidat så varför Trump skulle bjuda med dem till debatten är ju skumt.

Det intressanta är ju att andra har vittnat om att kvinnorna berättat om detta tidigare och hur det har gått till. Som han själv berättade på bussen - han frågar inte ens utan han gör vad han vill med dem för att han är en.

Det konstiga är att han i sitt tal om vad han ska åstadkomma de första hundra dagarna handlar om dessa elva kvinnor. Och media. Och inte lite heller det var en massa minuter han la ner på detta. Och så ska han ju sätta Hillary i fängelse som han sagt tidigare.

Att säga att man vill sätta en kvinna i fängelse och att sen stämma elva kvinnor det första han ska göra låter inte bra. I de flestas öron. Någon gillar det säkert.

Sen förstår jag inte hans prat om att Mexiko och Kina med flera stjäl jobb från USA? Hur går det till?

Ditt resonemang om kvinnor som anklagar han för diverse övegrepp kan jag inte svara på då jag liksom du bara får återrefererat av olika källor om dessa stories, det finns tydligen vittnen både för och emot, så låt det avgöras i rätten som nu Trump har sagt, det är väl upp till honom som är anklagad. Till sakfrågorna istället - du undrar hur Mexico och Kina stjäl jobb från USA?

Bara att läsa statistik om företagsflytt, söker du så finner du. Orsakerna är väl olika, att dom stulit jobben håller jag inte med om, vet inte om Trump uttrycker sig så? Det beror på lönsamhet och valutamanipulation (Kinafallet). Bara ren fakta, inga konstigheter, USA förlorar på globaliseringen är huvudbudskapet, klimatavtal och handelsavtal. "Wallstreet" och de globala företagen gillar inte att nationerna själva kan styra o ställa, i deras ögon är vi alla potentiella konsumenter som de skall dra sin profit ur. Trump kommer med annat budskap, det gör dom oroliga. Hittills har västvärldens demokratier sprungit deras ärenden, i symbios, ryggdunkande oavsett regeringar. Så visst finns korrumption för att behålla denna status quo.

Nja, lite långt utlägg, Trump vill ändra detta med mer nationalistika tongångar som då ger återverkningar i säkerhet, handel och utrikespolitik. Vissa stödjer detta resonemang, andra inte, låt amerikanarna välja vilken riktning de anser bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in