2016-10-22, 22:24
Medlem
Ibiza80s avatar
Jag har ställt frågan förut och ställer den igen: Har någon hört ifall norskt förbundsfolk fått frågan "Har fler än Johaug använt krämen?"?
Citera
2016-10-22, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag undrar hur hjärntvättade Norges invånare är?
Eller är dom bara helt insnöade, jag vill inte tro att de är helt dumma.

"Nu kommenterar norska statens läkemedelsverk misstaget."
"– Är man van vid norska mediciner är det här ingen känd symbol, säger Karen Ulshagen, avdelningschef vid sektionen för läkemedelsövervakning, till VG."

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-svaret-efter-genanta-misstagen/

Vad håller de på med i grannlandet egentligen?
Man tappar ju andan och skulle behöva ventolin men jag tar en bira istället, skål.

Jo men säg att Kalla hade åkt dit. Nog hade varit lite av samma sak i svensk media. Man hade letat under varje sten typ för att hitta sk experter som nu trodde hon var oskyldig.
Citera
2016-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Jag har ställt frågan förut och ställer den igen: Har någon hört ifall norskt förbundsfolk fått frågan "Har fler än Johaug använt krämen?"?
Norskt förbubdsfolk har knappt fått några frågor, de har mest gömt sig...
Citera
2016-10-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Varför anmäler inte Norrmännen Johaug för polisen?
Finnarna gjorde det 2001 och Myllylä erkände direkt.
Man kan få fängelse för bruk av clostebol i Norge.

De som har salvorna nu bör även åtalas för enl norsk strafflag får man böter till 6 månaders fängelse
Citera
2016-10-22, 22:57
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men säg att Kalla hade åkt dit. Nog hade varit lite av samma sak i svensk media. Man hade letat under varje sten typ för att hitta sk experter som nu trodde hon var oskyldig.

Jag förstår vad du menar, men jag skulle inte stå och skrika oskyldig
och göra mig löjlig inför andra. En som jobbar i statens läkemedelsverk
borde i en frisk miljö inte kunna påstå det som är sagt i denna saken, helt omöjligt.
ALLA förstår denna varningssymbolen, ALLA.
Citera
2016-10-22, 23:18
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy80
Blir bara förbannad när jag läser inlägg om salva hit och salva dit. Vad är det ni inte förstår? Alla vi som bara har något så lite insikt av hur det fungerar begriper ju att Johaug tillsammans med sina högpresterande lagkamrater och läkarstab har sysslat med systematisk doping under lång tid. Salvan är naturligtvis bara en efterkonstruktion. Trodde verkligen alla begrep det, men folk är visst mer naiva än barnet framför jultomten.

Norge presterar bättre pga fantastisk brädd och många aktiva åkare på alle nivå. Det har ni inte i Sverige. Ni har oxå mycket mindra pengar, tyvärr.

Så det är absolut inte så att det med salvan är en uppenbar efterkonstruktion. Det är en möjlighet, men vi måste ha mera information om dopingprovet og halterna först.
Citera
2016-10-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Norge presterar bättre pga fantastisk brädd och många aktiva åkare på alle nivå. Det har ni inte i Sverige. Ni har oxå mycket mindra pengar, tyvärr.

Så det är absolut inte så att det med salvan är en uppenbar efterkonstruktion. Det är en möjlighet, men vi måste ha mera information om dopingprovet og halterna först.

Vore ganska simpelt att öppna korten direkt eller hur?
Kritiken handlar även om den patetiska efterkonstruktionen, med en snörvlande Jouhaug som desperat försöker fälla tårar.
Citera
2016-10-22, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Nej, det hade inte hänt. Det finns några
få dopingfall i Sverige och inget av dom har direkt slutat bra för utövaren: landsflykt, bojkott, häxbränning.

Vi har högst moral i Skandinavien
Citera
2016-10-22, 23:39
Medlem
Citat:

Det ena har inte med det andra och göra. Kan hända att Norge skulle dominerat skidåkning utan astmamediciner och anabola, men det är tveksamt.

Däremot!

Du och dina vänner och landsmän bör ta en egen fundering. Ingen dom i världen eller provsvar kommer lösa de dilemman ni står inför. Är provsvaret högt startar med en gång diskussioner i Norge om hur hög nivå som är möjlig om man överdoserar salvan in i öppet sår med mera med mera. Denna diskussion kommer aldrig få ett slutgiltigt svar.

Är provet däremot lågt står ni inför samma dilemma som nu, ni kan med en dåres envishet inbilla er att Johaug är så dum att man använder en anabolakräm för något den inte är till för, när man är nuvarande världsetta i en dopningsintensiv sport... Även om hon en månad innan kan ha käkat Clostebol till frukost 24/7.

Min poäng är, ni kommer aldrig få svar. Ju tidigare ni kommer till insikt att vissa i ert land, precis som i vårt och i alla andra, använder dopning som medel att bli bättre, ju bättre blir sporten och även andras uppfattning om er.

Johaug kommer bli dömd för dopning oavsett provsvar etc och ni kommer få bestämma själva i Norge om vad ni ska tro om henne. Vissa kommer försvara henne för evigt gissar jag.
Citera
2016-10-22, 23:43
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:

Jag håller med dig kring detta.
Men,, jag tror att det är så viktigt att vara bäst så man blir fartblind
i sin iver att vara bäst. Jag kan inte respektera att man sitter och drar
i sig astamediciner. Är man frisk så förstår jag inte att man tar dessa preparat.
Citera
2016-10-22, 23:43
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Nej, det hade inte hänt. Det finns några
få dopingfall i Sverige och inget av dom har direkt slutat bra för utövaren: landsflykt, bojkott, häxbränning.

Vi har högst moral i Skandinavien

Det du nämner der är ju presis samma sak som händer med dom som är lite kritiska til invandringspolitiken.

Högst moral? Njei....
Citera
2016-10-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Framförallt är det intressant att veta hur testerna har sett ut på andra personer i det norska landslaget under de 129 dagarna som TJ inte testades alls, speciellt runt det datumet då TJ testades.

Skulle det ha gjorts många tester på andra åkare som visar att de är rena, då stärker det JT:s historia (även om det naturligtvis inte bevisar något).

Har det gjorts väldigt få tester på andra åkare eller ännu värre att någon annan är dopad (men då borde väl det redan ha kommit ut?), så har vi ett annat läge.

Vi spekulerar ganska friskt i denna tråden, jag också. Problemet är att vi har får lite fakta för att få en helhetsbild.

Med den information vi har tycker jag dock att det ser mörkt ut för TJ. Jag är även skeptisk till att Norge klarar av att göra opartiska utredningar. Alla norrmän verkar ha en klubb för inbördes beundran.

Jag hoppas att domen kommer att ge svar på våra frågor och inte bara upphov till mer spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in