Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Wiland? Flest hållna nollor samt en riktigt bra säsong bakom sig.
Förvisso.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Ptja, hans facit sen han kom tillbaka till Djurgården är inte det bästa (kanske är skevt att peka på insläppta mål när Isaksson inte riktigt stått för nån tabbe) samtidigt som Wiland & Carlgren presterat bättre. Man vet vilken kvalité Isaksson besitter men den har han inte visat upp mycket + att han missar resten av säsongen. Får se hurpass mycket nytta han gör nästa år.
Ja, har inte sett så mycket DIF, men på papperet är Isaksson förstavalet. Men absolut, Carlgren och Wiland kanske är ett bättre val i år.
Citat:
Safari kan få platsen, men han har inte totaldominerat och det blir i brist på annat alternativ.
Jag tycker han varit riktigt bra, men visst, det är inte ett lika självklart val som Aleesami var när han spelade i AS.
Citat:
Tycker Martler är det enklaste valet av alla, sämsta målvakten jag skådat i allsvenskan tillsammans med Ivo Vasquez.
Plocka ut de som presterat bäst denna säsong (och är kvar i allsvenskan) är bäst alternativ.
Nja, ska man gå på hur de presterat den här säsongen borde nog Alvbåge åtminstone diskuteras - hur många poäng har han inte kostat Blåvitt med alla sina (icke-)ingripanden? Dubbelfadäsen mot DIF, MFF:s ledningsmål på Swedbank, Gefles kvittering i slutsekunderna häromdagen, och säkert några fler som jag inte har koll på. Vill påpeka att jag inte på något sätt stödjer Martlers förehavanden.