Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Men snälla nån du skrev att republikanerna alltid stått på storföretagens sida. Vad jag gjorde var att påpeka att detta inte är sant! Sedan använder du dig av halmgubbetaktken och tillskriver mig en massa saker som jag aldrig har påstått. Jag har exempelvis aldrig förespråkat något särskilt band mellan Theodor Roosevelt och Trump. Du visar alltså att du inte bara är korkad och okunnig - och är också direkt ohederlig som debattör - när jag tänker efter påminner du faktiskt lite grand om Donald Trump!
Men fortfarande är det så att det finns en mängd olika tendenser inom det republikanska partiet. "Rockerfellerrepublikanerna är svaga nu - men om Trump och republikanerna i kongressen skulle göra dunderfiasko - så kanske de har möjlighet att öka i betydelse. Själv är jag dock rädd att Trump vinner!
Den här tråden handlar om Trump och vad som är relevant runt hans parti och hans kandidatur nu i november, inte vad som hände i slutet av 1800-talet herr psykopat.
Det intressanta är det du vägrar diskutera angående republikanerna. Du satsar istället på att billigt märka ord och tala om republikanska partiet på 1800-talet då ingen i Trump-släkten ens befann sig i landet vi talar om, USA.
Trumps kandidatur handlar om att han vill fortsätta Bush-klanens tradition av att använda statsapparaten för att berika sig själv tillsammans med storfinansen. Bush hade honeywell och liknande, Trump har till exempel Carl Icahn bakom sig, redo att plundra. Man kan läsa om Trumps misslyckade affärer som han lär stå i skuld till Icahn för:
https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_Taj_Mahal
Jag väntar fortfarande på att du ska komma in i verkligheten och diskutera 2000-talet och det som är relevant angående trump och det republikanska partiets politik.