2016-10-22, 14:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Så du anser att domen för mord är korrekt men det finns inga bevis för det? Låter helt befängt. Jag skulle då aldrig hävda att en dom är korrekt för något som det inte finns bevis för.
Betyder det att du anser att domstolar ska hitta på förklaringar som den tilltalade kan komma med själv?
2016-10-22, 14:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Betyder det att du anser att domstolar ska hitta på förklaringar som den tilltalade kan komma med själv?

Nu hade ju den tilltalade åtskilliga chanser att komma med (bort)förklaringar. Så skedde inte. Ska du älta detta i flera år framöver? Domen kommer inte att ändras.
2016-10-22, 15:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag har gjort punktmarkeringar i texten och kommenterar:
  1. Det är inte det förklaringsbördan handlar om. Sök på ordet i tråden får du se vad jag har skrivit.
  2. Jag har förklarat varför det inte binder till mord åtskilliga gånger.
  3. Nej, jag har inte sagt att han måste erkänna för att jag ska anse honom skyldig. Jag nämnde tidigare idag mordet på Susann Sallinen, där jag anser att den friade mannen är skyldig trots att han nekar. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

1. Eftersom du inte orkar utveckla så har jag fått söka.
Du har i ett exempel nämnt det här (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Men för att komma med en förklaringsbörda, så ska han kunna komma med en trovärdig historia, helst kunna styrka den också. Så är det absolut inte i det här fallet. Han kan inte förklara sig, då han har utfört mordet på Lisa holm. På vilket sätt skulle han kunna klara sig undan då - mer än att ljuga att han aldrig har sett Lisa.

2. Upplys mig gärna igen, har inte sett några bra exempel på det.

3. Vad krävs då för att du ska hålla med om att han är skyldig till mordet?
Kan inte höra till vanligheten, då du för det mesta står på förövarens sida oavsett bevisläge. Det var en miss att han gick fri, ett exempel på att Svensk domstol ibland friar för lätt. Känner mig rätt säker på vad det handlade om i det fallet, men det hör inte till den här tråden dock.
2016-10-22, 15:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
1. Eftersom du inte orkar utveckla så har jag fått söka.
Du har i ett exempel nämnt det här (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Men för att komma med en förklaringsbörda, så ska han kunna komma med en trovärdig historia, helst kunna styrka den också. Så är det absolut inte i det här fallet. Han kan inte förklara sig, då han har utfört mordet på Lisa holm. På vilket sätt skulle han kunna klara sig undan då - mer än att ljuga att han aldrig har sett Lisa.

2. Upplys mig gärna igen, har inte sett några bra exempel på det.

3. Vad krävs då för att du ska hålla med om att han är skyldig till mordet?
Kan inte höra till vanligheten, då du för det mesta står på förövarens sida oavsett bevisläge. Det var en miss att han gick fri, ett exempel på att Svensk domstol ibland friar för lätt. Känner mig rätt säker på vad det handlade om i det fallet, men det hör inte till den här tråden dock.
  1. Han ska inte komma med en förklaringsbörda, han har en och ska förklara de DNA som finns på Lisas kläder.
  2. Jag har inga exempel och förstår inte vad du menar. Jag har förklarat.
  3. Bindande bevis. När har jag annars stått på förövarens sida? Jag har givit fler exempel i tråden på när jag är säker på att en fällande dom har varit riktig, även om den dömde har nekat.
2016-10-22, 16:51
Medlem
Citat:

Ja. Om du med det menar att domstolen kommer med en förklaring som anses som rimligare och har mer bevis för än den till tillades förklaring i sämre bevisläge.

Men vad var svaret på min fråga?
2016-10-22, 17:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja. Om du med det menar att domstolen kommer med en förklaring som anses som rimligare och har mer bevis för än den till tillades förklaring i sämre bevisläge.
Domstolen har ingen skyldighet att hitta på en förklaring som den tilltalade kommer med själv. Den ska ta ställning till det parterna för fram.
Citat:
Men vad var svaret på min fråga?
Ja, av nämnt skäl.
2016-10-22, 17:33
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Jag har inga bevis för att NB:s blod hamnade på Lisas kläder efter hennes död. Har du några bevis för att blodet hamnade på Lisas kläder före hennes död?

Jag upprepar för femtioelfte gången det du citerade och fetade: Det finns inga bevis för att han har begått mer än griftefridsbrott.

Spelar det någon roll när blodet hamnade på Lisas kläder?
Och du har inga bevis för att han BARA har begått griftesbrott som vanligt.
Verkar inte som om dina inlägg är grundade på logisk tänkande direkt.
Sannolikheten att äcklet NB bara har gjort sig skyldig till bara griftefridsbrott
är lika med noll och du har inte kunnat styrka en enda av dina hypoteser med bevis.
2016-10-22, 17:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag påstår inte att NB hade klarat sig med en förklaring. Om domstolen hade ansett förklaringen som orimlig hade NB dömts ändå, och ändå kunnat vara oskyldig.
I över ett år har du påstått att han klarat sig om han förklarat sig.
Du har suttit inför varje instans och hoppats på att nån av dina otaliga påhitt skulle levereras om det så är ynglingar med acne, arrangerade sexbrott, rika knösar, självmord och nekrofili och du återgår nu till identiskt samma tjat om griftefridsbrott, städning mot betalning.
Citat:
Han vet att HR kommer att ta upp fallet, om han överklagar. Döms han för griftefridsbrott till upp till två års fängelse är det inte säkert att han överklagar, han avtjänar sina upp till 16 mån i fängelse, får sina pengar och åker hem.

Döms han för mord kan han överklaga och målet hamnar i HR. Överklagar åklagaren hamnar ärendet i HR. Där är det bara att sjunga en trudelutt. Han får inga pengar, han döms för griftefridsbrott, men det är också det brott han har begått. Han tar inga risker genom att tiga nu om han kan styrka historien, t.ex genom att peka ut mordplatsen i en bostad.
2016-10-22, 18:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I över ett år har du påstått att han klarat sig om han förklarat sig.
Du har suttit inför varje instans och hoppats på att nån av dina otaliga påhitt skulle levereras om det så är ynglingar med acne, arrangerade sexbrott, rika knösar, självmord och nekrofili och du återgår nu till identiskt samma tjat om griftefridsbrott, städning mot betalning.
Det där inlägget är taget ur sitt sammanhang, vi diskuterade vad som händer om NB vet vem mördaren är och kan styrka det.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Citat:
Han kan vänta till hovrätten med att berätta vem mördaren är, om han kan styrka det.
Javisst han kan göra det om han vet att HR tar upp fallet och det gör någon skillnad, eller så kan han vänta till hans katt fyller 25år och tala om det och hoppas på att få komma ut och inkassera.

Eller så skiter han i det och räknar med att kunna rymma, tex krypa in i arslet och försvinna...

Ne du han är en mördare, eller helt oskyldig, han sitter inte och håller inne med info för att skydda någon, en vacker dag så kanske du oxå inser det orimliga i dina teorier....
Han vet att HR kommer att ta upp fallet, om han överklagar. Döms han för griftefridsbrott till upp till två års fängelse är det inte säkert att han överklagar, han avtjänar sina upp till 16 mån i fängelse, får sina pengar och åker hem.

Döms han för mord kan han överklaga och målet hamnar i HR. Överklagar åklagaren hamnar ärendet i HR. Där är det bara att sjunga en trudelutt. Han får inga pengar, han döms för griftefridsbrott, men det är också det brott han har begått. Han tar inga risker genom att tiga nu om han kan styrka historien, t.ex genom att peka ut mordplatsen i en bostad.
2016-10-22, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där inlägget är taget ur sitt sammanhang, vi diskuterade vad som händer om NB vet vem mördaren är och kan styrka det.
Även inför HD satt du förväntansfull och väntade på samma sak: NB skulle sjunga ur skägget.

Jag skrev även att du återtar gammalt svammel om städande mot betalning via en rik knös:

Det nya tillägget är att du nu justerar och betalningen är uträknad per månad under livstidsdomen. Du har väl inget annat val med tanke på att han är på väg till Litauen.

Återigen: sannolikhetsbedömning relaterat till bevisning. Trovärdigt alternativt förlopp. Ingetdera är du känd för.
Senast redigerad av develi 2016-10-22 kl. 18:19.
2016-10-22, 18:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Även inför HD satt du förväntansfull och väntade på samma sak: NB skulle sjunga ur skägget.

Jag skrev även att du återtar gammalt svammel om städande mot betalning via en rik knös:

Det nya tillägget är att du nu justerar och betalningen är uträknad per månad under livstidsdomen. Du har väl inget annat val med tanke på att han är på väg till Litauen.

Återigen: sannolikhetsbedömning relaterat till bevisning. Trovärdigt alternativt förlopp. Ingetdera är du känd för.
Nu svamlar du när du fick en smäll på fingrarna, förra inlägget var taget ur sitt sammanhang. Precisera vad du svamlar om, så det går att svara.
2016-10-22, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu svamlar du när du fick en smäll på fingrarna, förra inlägget var taget ur sitt sammanhang. Precisera vad du svamlar om, så det går att svara.
IRL kan du säkert kväva folk med två ton ord och argument. Du kan säkert leka översittare och se det som att du lyckats med en tillrättavisning.
Det går dock sämre om folk har gott minne och det finns på pränt.
Här kommer preciseringen du efterfrågar.

För exakt ett år sen skrev du till MrFold:
Citat:
Nu är du för optimistisk. NB kan erkänna brott mot griftefriden och skyddande av brottsling. Då står åklagaren där med skägget i brevlådan.
Inför HD påstår du att NB måste sjunga, att det kan ändra på mycket - att det inte är kört:
Citat:
Det är inte kört. Om rättegångsfel konstateras kan det innebära att målet tas upp i HD, men det kommer inte att ändra någonting. Men en förklaring från NB kan ändra mycket. Det beror på hur förklaringen låter och tas emot. Idioten måste börja sjunga!
Det är väldigt kört för väldigt länge sen och saknar all mening att älta samma sak om och om igen.

Det enda som återstår är att vinka av den sexuellt avvikande och absurda galningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in