2016-10-22, 15:43
Medlem
CarolynHaxs avatar
Ett äpple säger mer än 1 000 ord. http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-upplands-bro-kommun-prasthagsvagen-15-1tr-10245855 Ja, de piggade i alla fall upp denna lägenhet, som var ovanligt tråkig (eller rättare sagt vanligt tråkig: vitt-vitt-vitt med en spännande accent av grått).
Citera
2016-10-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ett äpple säger mer än 1 000 ord. http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-upplands-bro-kommun-prasthagsvagen-15-1tr-10245855 Ja, de piggade i alla fall upp denna lägenhet, som var ovanligt tråkig (eller rättare sagt vanligt tråkig: vitt-vitt-vitt med en spännande accent av grått).
Fint läge med vägen utanför Fasaden ser konstig ut, är det fusktegel?
Citera
2016-10-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag hatar verkligen det där. Jag brukar kosta på mig att bo åtminstone fyrstjärnigt på resa och desto flådigare och mer nyrenoverat hotell, desto större chans att de har infört den där idiotin. Nästa steg för botique-hotellen är väl att man sitter och skiter mitt i rummet, eller ute på balkongen eller nåt. Jag kan inte påstå att jag och min fru är pryda inför varandra, men just gå på toan vill jag göra i enrum.

Skulle aldrig köpa en bostad där detta fanns, okej ett par dagar på hotell. Men aldrig någonsin hemma.
De har inte förstått det där med "man skiter inte där man sover" eller hur det nu går.
Så djävla äckligt.
Även om jag skulle bo själv med toan i rummet öppet som det är hade jag blivit skogstokig.

Allt ska man ändra och mixra med ju fler år som går.
Tekniken går framåt men vissa grejer får idioter hjärnsläpp med och gör störda grejer.
Citera
2016-10-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Fint läge med vägen utanför Fasaden ser konstig ut, är det fusktegel?
Vad är det för fjantiga tilltag med all äpple?
Världen blir sjukare och sjukare. Dessa individer bör låsas in. Mäklaren eller idioten som kom på idén måste vara psykiskt störd.

Är det SJ-tåg som far förbi 10 meter från altanen 100ggr dagligen?
Citera
2016-10-22, 16:44
Medlem
Citat:
Jag hatar verkligen det där. Jag brukar kosta på mig att bo åtminstone fyrstjärnigt på resa och desto flådigare och mer nyrenoverat hotell, desto större chans att de har infört den där idiotin. Nästa steg för botique-hotellen är väl att man sitter och skiter mitt i rummet, eller ute på balkongen eller nåt. Jag kan inte påstå att jag och min fru är pryda inför varandra, men just gå på toan vill jag göra i enrum.

Skulle aldrig köpa en bostad där detta fanns, okej ett par dagar på hotell. Men aldrig någonsin hemma.

Men herregud - varför? - och vem uppfann idiotin?
Är det en sådan där sak man bara accepterar för att det är "inne" och visar att man "hänger med"?
Helt obegripligt.
Hotellen vill förmodligen visa att de ligger i "framkant"...
Citera
2016-10-22, 16:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
De har inte förstått det där med "man skiter inte där man sover" eller hur det nu går.
Så djävla äckligt.
Även om jag skulle bo själv med toan i rummet öppet som det är hade jag blivit skogstokig.

Allt ska man ändra och mixra med ju fler år som går.
Tekniken går framåt men vissa grejer får idioter hjärnsläpp med och gör störda grejer.

Ja, det är väl en sak om det handlar om platsbrist. Då kan jag på ett sätt förstå om en halvöppen lösning är det enda som funkar. Men här bygger de en lägenhet som de ska sälja för över 14 miljoner i Göteborg (av alla jävla ställen), och bygger inte ens riktiga väggar runt toaletten.

En bekant pluggade i Paris och hade där toaletten i köket Det var nog det bisarraste jag har sett faktiskt, men det var enda platsen i den minimala lägenheten som hade vatten och avlopp. Man kunde åtminstone sitta på tronen och bevaka kastrullerna, men där har du verkligen brott mot ordstävet att "jag skiter inte där jag äter".

Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Men herregud - varför? - och vem uppfann idiotin?
Är det en sådan där sak man bara accepterar för att det är "inne" och visar att man "hänger med"?
Helt obegripligt.
Hotellen vill förmodligen visa att de ligger i "framkant"...

Ja, det är nog framkanten som gäller. Första gången jag såg det var på hotell Mövenpick i Amsterdam för kanske tio år sen. En sån där båsdörr som brukar finnas på offentliga toaletter (som inte går hela vägen ned till golvet och inte hela vägen upp till taket, fast i lite halvdant frostat glas, var det enda som skilde toaletten från rummet. I somras bodde jag på ett hotell där öppningen till badrummet var ett stort valv av något slag som gick direkt ut i hallen där hotellrumsdörren var. Toaletten i sig var inbyggd i en glasad nisch. Fick nästan panik när jag satt där och städerskan började ta sig in, men hon vände som tur var direkt när hon insåg att vi var kvar i rummet...
Citera
2016-10-22, 21:42
Medlem
Hit0mis avatar
Förstår inte riktigt detta. Varken designmässigt eller funktionellt.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-alvnas-ekero-kommun-alvnasvagen-81a-10248696?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa
Citera
2016-10-22, 22:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-alvnas-ekero-kommun-alvnasvagen-81a-10248696?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Man kan ju få uppfattningen att mäklaren är sponsrad av minst ett tiotal design- och inredningsfirmor.
Citera
2016-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi

Älskar huset, tomten är ju sluttande så de har byggt etapper vilket jag tycker funkar fint.

Köket var fult.
Citera
2016-10-22, 22:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Älskar huset, tomten är ju sluttande så de har byggt etapper vilket jag tycker funkar fint.

Köket var fult.

Jag älskar det kanske inte, men ser heller inget konstigt med det. Såg väl helt okej ut och som du säger har de byggt huset rätt smart sett till tomten, det hade nog sett rätt klumpigt ut om huset inte hade terrasserats nedåt.

Jag gillade inte heller köket. Lite allergisk mot den här typen av inredning där allt är vitt så ögonen rinner, och sen plötsligt kommer det en färgexplosion. Högblankt rött känns inte så hett, men jag är i och för sig inget fan av högblankt överlag. Trodde att det var ute numera, ett tag såg man det i var och varannan annons.
Citera
2016-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Jag älskar det kanske inte, men ser heller inget konstigt med det. Såg väl helt okej ut och som du säger har de byggt huset rätt smart sett till tomten, det hade nog sett rätt klumpigt ut om huset inte hade terrasserats nedåt.

Jag gillade inte heller köket. Lite allergisk mot den här typen av inredning där allt är vitt så ögonen rinner, och sen plötsligt kommer det en färgexplosion. Högblankt rött känns inte så hett, men jag är i och för sig inget fan av högblankt överlag. Trodde att det var ute numera, ett tag såg man det i var och varannan annons.

Håller med om färgvalen och dessutom gillade jag inte de välvda linjerna på köksskåpen. Kritvitt överallt som avbryts med illfärger på kök och kakel blir för "hårt", trappan gillade jag men inte att den var träfärgad. Ytskikt som tapeter/väggfärg är ju lätt att ändra på men kök och kakel blir lite besvärligare. Gardiner för både insynsskydd och solskydd är ett måste för mig men det är ju lätt fixat. Planlösningen var imo helt okej.
Citera
2016-10-22, 22:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Håller med om färgvalen och dessutom gillade jag inte de välvda linjerna på köksskåpen. Kritvitt överallt som avbryts med illfärger på kök och kakel blir för "hårt", trappan gillade jag men inte att den var träfärgad. Ytskikt som tapeter/väggfärg är ju lätt att ändra på men kök och kakel blir lite besvärligare. Gardiner för både insynsskydd och solskydd är ett måste för mig men det är ju lätt fixat. Planlösningen var imo helt okej.

Precis, det blir så hårda kontraster när allt är vitt och sen kommer en kraftigt avvikande färg. Till viss del kan man säkert jobba med textilier (som du säger är gardiner ett måste) för att dämpa lite, men jag vill helt enkelt inte ha ett rött kök, jag tycker att det är fult. Planlösningen var helt okej tyckte jag också. Sen vete fan om jag någonsin skulle betala nästan 19 miljoner för ett hus på Ekerö även om jag hade pengarna.

Jag missade lite när Ekerö gick från medelklassön till att husera den här typen av hus. Stora delar är väl fortfarande medelklass (det är ju en stor ö), men det har växt upp en hel del sånt här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in