Citat:
Ursprungligen postat av
Sdnf
De har inte förstått det där med "man skiter inte där man sover" eller hur det nu går.
Så djävla äckligt.
Även om jag skulle bo själv med toan i rummet öppet som det är hade jag blivit skogstokig.
Allt ska man ändra och mixra med ju fler år som går.
Tekniken går framåt men vissa grejer får idioter hjärnsläpp med och gör störda grejer.
Ja, det är väl en sak om det handlar om platsbrist. Då kan jag på ett sätt förstå om en halvöppen lösning är det enda som funkar. Men här bygger de en lägenhet som de ska sälja för över 14 miljoner i Göteborg (av alla jävla ställen), och bygger inte ens riktiga väggar runt toaletten.
En bekant pluggade i Paris och hade där toaletten i köket

Det var nog det bisarraste jag har sett faktiskt, men det var enda platsen i den minimala lägenheten som hade vatten och avlopp. Man kunde åtminstone sitta på tronen och bevaka kastrullerna, men där har du verkligen brott mot ordstävet att "jag skiter inte där jag äter".
Citat:
Ursprungligen postat av
nantes
Men herregud - varför? - och vem uppfann idiotin?
Är det en sådan där sak man bara accepterar för att det är "inne" och visar att man "hänger med"?
Helt obegripligt.
Hotellen vill förmodligen visa att de ligger i "framkant"...
Ja, det är nog framkanten som gäller. Första gången jag såg det var på hotell Mövenpick i Amsterdam för kanske tio år sen. En sån där båsdörr som brukar finnas på offentliga toaletter (som inte går hela vägen ned till golvet och inte hela vägen upp till taket, fast i lite halvdant frostat glas, var det enda som skilde toaletten från rummet. I somras bodde jag på ett hotell där öppningen till badrummet var ett stort valv av något slag som gick direkt ut i hallen där hotellrumsdörren var. Toaletten i sig var inbyggd i en glasad nisch. Fick nästan panik när jag satt där och städerskan började ta sig in, men hon vände som tur var direkt när hon insåg att vi var kvar i rummet...