2016-10-22, 06:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Två saker jag verkligen inte förstår är varför det inte går att a. sortera transferlistan. Efter overall, quality, name, you name it. Har man 5 av spelare X och vill sälja alla kan det vara bökigt att hitta dem ingame. b. sortera my players efter fitness (för att hitta de där spelarna man glömt låta sitta på bänken och få tillbaka fitness). Det har saknats i alla upplagor av det här spelläget och vore hur enkelt som helst att fixa.
Citera
2016-10-22, 06:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Klart det hade varit.
Men vad blir effekten av detta, jo att folk spenderar mer pengar på att packs vilket är EA´s mål.
Så det som sker är exakt så som de vill att det ska hända.
Missförstå mig inte nu, jag uppskattar FUT men man måste se varför det finns där från början.

Till viss del så är det beklagligt för resterande av spelet, FUT får väldigt mycket fokus.
Självklart är majoriteten av spelarbasen där, men tittar man på karriärläget så kunde det behövas bättre uppdateringar än de fått de senaste åren.

Och det är just sånt som gör att jag brukar tappa lusten för det här spelläget till sist. Förra året lirade jag inte alls FUT t.ex. Nu är jag knappast representativ för EAs genomsnittskund men...

Jag blir nästan provocerad av Ultimate Scream SBC. De kräver exakt NOLL tankeverksamhet för att lösa. Stoppa in i princip vilka spelare du vill + dessa löjligt överprisade kort som du bara kan få genom sniping, betala multum eller köpa packs för obscena summor.

Dont get me started on career mode. Å ena sidan är jag förbannad på EA, å andra sidan förstår jag dem - de kan fortsätta sälja samma produkt år efter år med marginella förbättringar, ignorera mängder med problem som de borde fixat för länge sen - och skratta hela vägen till banken. Precis som FIFA vet de att det kvittar vad de gör, även om de lägger VM i Qatar som pissar på mänskliga rättigheter och stoppar miljarder i Blatters fickor kommer vi köpa skiten ändå.
Citera
2016-10-22, 09:34
Medlem
Boringjamesmilners avatar
Kan rekommendera if-trading med Joe Allen.
Har runt 10st som är köpta för 13-14k och har fått sålt 2 st för 29k på 4 listningar
Citera
2016-10-22, 10:03
Medlem
Någon som har problem att köpa FIFA points?? Har köpt innan utan problem nu kommer der bara upp ett meddelande "Går inte lägga till pengar i din plånbok" någon som vet hur man löser problemet?

Går det köpa point genom datorn eller något annat sätt?

Mvh
Citera
2016-10-22, 11:37
Medlem
boooyahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Flyger igenom divisionerna med följande lag :http://www.futhead.com/17/squads/1501464/

Är nöjd med laget och det spelar bra. Den enda jag inte gillar är Carlos Bacca. 12 mål på 24 matcher
Testade Mario Mandzukic men han är inte min typ av anfallare, slår knappt inlägg.

Någon som har lite tips på anfallare eller åsikter om laget för övrigt? Dybala är ju en våt dröm men för dyr för tillfället. Har 10k men mina tankar ligger på att uppgradera laget på onsdag, när man får rewards för fut champions.
Niang.
Citera
2016-10-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Märkligt att alla leder när dom disconnectas Rullat på bra för mig ikväll på ps4 ang servrarna...

Tror det är ganska logiskt att alla som skriver här leder när de disconnectar... Man blir inte alls lika upprörd om man ligger under och man behöver då inte skriva ut sin frustration på Flashback.
Citera
2016-10-22, 14:02
Medlem
En grej jag blir sjukt frustrerad över är att folk ofta disconnectar med flit när dom känner sig underlägsna i en match, vid likaläge antar jag att dom inte tappar någon match på det? Hänt 2 gånger i rad nu på Champions sent i matcherna. EA måste ju fixa det på något sätt, känns som att för många har satt det här i system.
Citera
2016-10-22, 14:46
Medlem
Vilka vägar finns att gå för att ta sig till Weekend League?

Samt hur fungerar i sin tur Weekend League?
Citera
2016-10-22, 15:05
Medlem
Blir motståndarna svårare och svårare ju högre rank man får eller är motståndarna random hela tiden? Är Silver 3 nu med 8 vinster och 2 förluster.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vilka vägar finns att gå för att ta sig till Weekend League?

Samt hur fungerar i sin tur Weekend League?
Du kvalar in på vardagar och har 3 chanser tror jag att vinna kvalturneringen som består av 4 matcher.

På helger har du 40 matcher på dig och beroende på hur många matcher du vinner desto högre pris får du.
Citera
2016-10-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Blir motståndarna svårare och svårare ju högre rank man får eller är motståndarna random hela tiden? Är Silver 3 nu med 8 vinster och 2 förluster.

Du kvalar in på vardagar och har 3 chanser tror jag att vinna kvalturneringen som består av 4 matcher.

På helger har du 40 matcher på dig och beroende på hur många matcher du vinner desto högre pris får du.
Du matchas mot folk som är på samma nivå som dig, alltså Silver 3 för tillfället. Så motståndet lär bli svårare om du vinner matcher.
Citera
2016-10-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Det är alltså om du lyckas vinna "fut-weekend" turnering under vardagar som leder till weekend league som gäller under helgen?

Har för mig jag även läst ngnstans att man kan kvala in om man spelar i div 1 / 2? eller vad är det?
Citera
2016-10-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Du matchas mot folk som är på samma nivå som dig, alltså Silver 3 för tillfället. Så motståndet lär bli svårare om du vinner matcher.
Tack, får se hur långt man kommer då.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Det är alltså om du lyckas vinna "fut-weekend" turnering under vardagar som leder till weekend league som gäller under helgen?

Har för mig jag även läst ngnstans att man kan kvala in om man spelar i div 1 / 2? eller vad är det?
Division 2 Title/Promotion
Division 1 hold/Title/Promotion

https://fifaforums.easports.com/en/discussion/195518/divisions-and-qualifying-for-fut-champions
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in