Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Klart det hade varit.
Men vad blir effekten av detta, jo att folk spenderar mer pengar på att packs vilket är EA´s mål.
Så det som sker är exakt så som de vill att det ska hända.
Missförstå mig inte nu, jag uppskattar FUT men man måste se varför det finns där från början.
Till viss del så är det beklagligt för resterande av spelet, FUT får väldigt mycket fokus.
Självklart är majoriteten av spelarbasen där, men tittar man på karriärläget så kunde det behövas bättre uppdateringar än de fått de senaste åren.
Och det är just sånt som gör att jag brukar tappa lusten för det här spelläget till sist. Förra året lirade jag inte alls FUT t.ex. Nu är jag knappast representativ för EAs genomsnittskund men...
Jag blir nästan provocerad av Ultimate Scream SBC. De kräver exakt NOLL tankeverksamhet för att lösa. Stoppa in i princip vilka spelare du vill + dessa löjligt överprisade kort som du bara kan få genom sniping, betala multum eller köpa packs för obscena summor.
Dont get me started on career mode. Å ena sidan är jag förbannad på EA, å andra sidan förstår jag dem - de kan fortsätta sälja samma produkt år efter år med marginella förbättringar, ignorera mängder med problem som de borde fixat för länge sen - och skratta hela vägen till banken. Precis som FIFA vet de att det kvittar vad de gör, även om de lägger VM i Qatar som pissar på mänskliga rättigheter och stoppar miljarder i Blatters fickor kommer vi köpa skiten ändå.