Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Den enda som är pinsam är du och resten av lågpannorna som tror att Soroskonspirationer och prat om folkgemenskap och Punchverandanationalism kommer vinna valet.
Gläds åt SD's framsteg istället, sakta men säkert vrids skutan åt det nationella hållet.
Du devalverar dig själv. Du brukar skriva bra och förnuftigt. Om man inte erkänner hur stor roll en som Soros spelat och fortfarande spelar är man antingen bias eller okunnig. Han är naturligtvis inte solitär utan en del i en större "gemenskap".
Citat:
Ursprungligen postat av
Nycticorax
Underskattar inte svenskarnas önskan om förändring, men tror att skillnaden mellan ovan nämnda är inte vad som sägs, utan
hur det sägs. Det är mer en kulturell fråga om vad som passar in. Jag hoppas ändock att SD som parti kan utstråla mer "köra sin egen väg" och inte hela tiden behöva "ursäkta sig". En kombi mellan Åkesson och Milo Yiannopoulos, tror jag skulle förvirra upp vänstern/liberalerna lagomt, samtidigt att man inte riktigt skrämmer iväg moderaterna

Av och till halkar jag in på amerikanska, kanadensiska, brittiska sidor och läser kommentarer. De låter förvånansvärt lika svenska invandringskritiska kommentarer. Visst finns det kulturella skillnader men i den vita kristna västvärlden finns det fler kulturella likheter än skillnader. Vad skulle man sagt om svenskar om vi drabbats lika hårt av terrorism som fransoserna. Fega och konflikträdda har man redan använt om svenskarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
GhostsOfOnyx
Potatisnäsan införde inte SDs politik, han införde en striktare, och det var inte för att SD gick upp i mätningarna utan för att han insåg att den politik han förde inte höll.
Man kan säga mycket om svetsaren men han är ingen svenskhatande förrädare, hjärntvättad idiot ja, men förrädare nej.
Löfvén can toe the line and knows which side of the bread is buttered. Han är förvisso till viss del en idiot, men att han inte skulle vara medveten om hur svenska folket drabbas av hans och hans föregångares politik vore att göra honom mer idiot än han är. Han har inte varit "naiv"!
Striktare och striktare? Än så länge har Sverige tagit emot 96 000 asylsökande eller hur var det? Dessutom tyckte jag att jag läste att fler får PUT än tidigare år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floragatan
Nonsens. Vi är många som i vardagen försöker få oupplysta människor att inse sanningen om det mångkulturella projektet. Jag har personligen haft en viss framgång, det hade jag inte haft om jag hade anammat en mer radikal attityd. Dom människor jag har lyckats omvända har i sin tur omvänt nya blindstyren.
På samma sätt hade jag förmodligen inte lyckats omvända en enda person om SD hade framstått som arroganta aggro-radikaler.
Även jag har omvänt folk från 7K till SD. Det har inte handlat om att måla upp SD som gudar utan förklara hur 7Ks politik drabbar och kommer drabba oss. Sättet att få folk till SD har varit "
jag vet inte om SD är rätt, men de är definitivt de enda som hittills inte kan hållas ansvariga. Mycket av deras partipolitik låter vettigt".
Citat:
Ursprungligen postat av
Tsarevitj
Opinionen för SD kommer inte att bli större om Jimmie blir en gapande Goebbelskopia i radio och TV. Jimmie är en fin och trevlig person som har offrat mycket, även sin hälsa, för att försöka vrida det här landet i rätt riktning. Sympatierna för honom och SD kommer att öka trots hans eventuella brister, just för att han är mänsklig och ingen hårdhudad proffsdebattör. Om SD ska få fler väljare är det också nödvändigt att man försöker anpassa sig till den rådande svenska, politiska kulturen och inte kör ett eget race.
Oavsett vad så har Jimmie offrat enormt mycket och gjort mer än nästan alla andra. Han förtjänar respekt och erkännande för det. Samtidigt var hans schema så pressat att han brände ut sig själv. Han missade många många smashbollar i debatterna innan förra valet och efteråt höll han med om det.
Jimmie må vara hur fin och trevlig som helst. Det är för mycket som står på spel för Sverige som nation och svenskarna som folkgrupp för att de egenskaperna ska värderas särskilt högt.
De sparkar ut erkänt lojalt och kompetent folk. Folk ute i kommunerna som eventuellt hasplar ur sig grodor får noll stöd utan skiljs från sina uppdrag. De framstår som en bunkerklubb där ja-sägare får stanna och nej-sägare får avsked på grått papper. Då ankommer det på oss gräsrötter att inte vara hjärndöda ryggdunkare utan att istället ställa krav och hålla dem ansvariga. Är de inte lyhörda på sina väljare kommer det snart ett nytt parti som dammsuger upp väljare. Det har som bekant hänt förr...
Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Trump har inte ett högre stöd bland vita i opinionsundersökningarna än vad Romney hade i förra valet.
Nu förefaller ju OU i USA samt dess media vara vinklade på motsvarande vis som vi märkt i Sverige.