2016-10-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
,

folk inte vågar erkänna att de kommer rösta på Donald i dessa trådar
Hmm hur många som hänger här på fb har rösträtt i USA valet?
Sen verkar "Pollen" dom senaste dagarna visa lite bättre sifror för " No one Recpect/love Women more then me The Donald "

Du följer inte hens meningsbyggnad och syftning rätt. "Det är alltså ett "jävla tjat" om dessa, som inte "vågar erkänna". Det är inte i tråden de är, de är de tillfrågade i USA.
Citera
2016-10-22, 12:18
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Klistrar in mitt inlägg från tråden Hillary Clinton kandiderar. här också, eftersom jag tycker att det är viktigt att detta uppmärksammas och undersöks närmare.

Får Hillary stöd under debatterna? Är debatterna riggade? Antagligen. Tycker det verkar oerhört märkligt att Hillary uppenbarligen verkar ha någon form av hjälpmedel på sitt podium, till skillnad från Donald Trump.

Bevis som stöder tesen i form av videor och bildmaterial här: 'Rigged' Debates? Questions arise Again Over Lighted Screen at Hillary's Podium.
Citat:
After the first debate, numerous videos surfaced alleging that Hillary was using some sort of teleprompter built into her podium to assist with answering questions or to offset whatever medical condition she's dealing with. The videos were largely dismissed as "cooky alt-right conspiracy theories" and didn't get much attention outside of those spheres.

But, when similar abnormalities surfaced on Hillary's podium in the third debate, combined with the fact that she spent an awkward amount of time during her answers peering down rather than at the camera, we grew a bit more curious.
Citera
2016-10-22, 13:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackord
Klistrar in mitt inlägg från tråden Hillary Clinton kandiderar. här också, eftersom jag tycker att det är viktigt att detta uppmärksammas och undersöks närmare.

Får Hillary stöd under debatterna? Är debatterna riggade? Antagligen. Tycker det verkar oerhört märkligt att Hillary uppenbarligen verkar ha någon form av hjälpmedel på sitt podium, till skillnad från Donald Trump.

Bevis som stöder tesen i form av videor och bildmaterial här: 'Rigged' Debates? Questions arise Again Over Lighted Screen at Hillary's Podium.
Skumt! Donald hade väl inte hjälp av att ha anteckningsblock som hjälp vid debatten eller jo det hade han, här kan du se vad han gör med det efter tredje debatten som han ju vann om man går på hans ansiktsuttryck.
https://twitter.com/TheFix/status/789090575249125376/photo/1
Citera
2016-10-22, 14:03
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Skumt! Donald hade väl inte hjälp av att ha anteckningsblock som hjälp vid debatten eller jo det hade han, här kan du se vad han gör med det efter tredje debatten som han ju vann om man går på hans ansiktsuttryck.

Fast ett anteckningsblock får kandidaterna ha enligt reglerna. Detta för att anteckna småsaker som ens motståndare sagt som man vill ge tillbaka på. Detta gör debatten mer saklig och konfronterande i just sakfrågor.

Däremot är en teleprompter där meningar kan matas utifrån strängt förbjudet!

Så om du inte förstår skillnaden mellan ett anteckningsblock (som Hillary hade förövrigt också) och en teleprompter (vilket Trump att döma av bilderna inte hade) så borde du nog frånstå att kommentera mer på forumet. Allt det du skriver i framtiden kommer ju inte tolkas särskilt seriöst.
Citera
2016-10-22, 14:04
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jag vet inte riktigt om jag tolkat ditt svar rätt menar du att skrynkla ihop ett papper från ett anteckningsblock är på samma nivå som det jag anklagar Hillary för? För i så fall kan jag väl säga att det åtminstone enligt min mening är betydligt större skillnad att som båda debattörerna har ha ett anteckningsblock med sig där de kan ha nedskrivna idéer, alternativa argument, eller möjligheter skriva saker under pågående debatt i jämförelse med att ha vad som ser ut att vara en digital teleprompter som kan uppdateras i realtid av medarbetare osv. och på så sätt ta hjälp utifrån. Tycker inte du det?
Citera
2016-10-22, 14:16
Medlem
D3adMau5s avatar
Tror man Ryssland på något sätt styr valet i USA är man en idiot.
Citera
2016-10-22, 14:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
De pissar ur sig precis vad fan som helst för att vinna valet.

"De"? Syftar du på de 17 underättesetjänsterna? Nej du har, som vanligt missuppfattat allt: Det är i Ryssland som FSB har de facto makten. I USA så är det däremot demokrati, ( även fast jag anser att man borde gå över till proportionella val).
Citera
2016-10-22, 14:24
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du hänvisar till en undersökning ifrån ett företag. Jag hänvisar till en sammanvägning av en massa olika undersökningar. Och som sagt var: Det spelar överhuvudtaget inte roll om nu Hillary skulle ligga under med en procentenhet, (istället för att leda med sex procentenheter). Det enda som avgör vem som blir president är att den personen lyckas skarpa ihop till 270 elektorsröster, och här leder Hillary helt överlägset. Givet att även de stater som lutar åt att stödja henne också gör det, så räcker det med ytterligare åtta elektorsröster ifrån swingstates, (och hon leder redan i många utav dem och verkar dessutom fortsätta att gå framåt i många utav dem). Looser Trump behöver ta 100 av 106 elektorsröster i Swingstates för att kunna vinna, och det är under förutsättning att de delstater som lutar åt att stödja honom verkligen gör det.

Jag säger bara: Lycka till!
Stämmer verkligen det där? Att det är "elektorer" som bestämmer vem som vinner valet, istället för folket? Skulle du kunna förklara vad en elektor är för något? Känns ju inte vidare demokratiskt ifall dessa har större påverkan på valet än vad folkets röster har. Varför räknar man inte bara folkets röster som sig bör i en demokrati?
Citera
2016-10-22, 14:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Tror man Ryssland på något sätt styr valet i USA är man en idiot.

Dom försöker. Det skall bli kul när USA ger igen.
Citera
2016-10-22, 14:26
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Fast ett anteckningsblock får kandidaterna ha enligt reglerna. Detta för att anteckna småsaker som ens motståndare sagt som man vill ge tillbaka på. Detta gör debatten mer saklig och konfronterande i just sakfrågor.

Däremot är en teleprompter där meningar kan matas utifrån strängt förbjudet!

Så om du inte förstår skillnaden mellan ett anteckningsblock (som Hillary hade förövrigt också) och en teleprompter (vilket Trump att döma av bilderna inte hade) så borde du nog frånstå att kommentera mer på forumet. Allt det du skriver i framtiden kommer ju inte tolkas särskilt seriöst.
I videon så kör han i slowmotion och påtalar hur en person plockar upp ett anteckningsblock efter debatten från Hillarys talarstol som sedan, fortfarande i slowmotion, ges till en person i Hillarys stab.

Den andra delen personen som klippt ihop videon inriktar sig på är reflektioner från strålkastare i talar stolen och att reflektionen försvinner, jätte mystiskt. De kan ju inte ha en person som sitter och tänder/släcker strålkastare under en tv-sändning när personerna flyttar på sig.
Personen som gjort klippet vill få detta till en talarpromter.

Det finns ytterligare teorier sök på hillary hidden earpiece. så får ni mera att konspirera om.
Citera
2016-10-22, 14:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Stämmer verkligen det där? Att det är "elektorer" som bestämmer vem som vinner valet, istället för folket? Skulle du kunna förklara vad en elektor är för något? Känns ju inte vidare demokratiskt ifall dessa har större påverkan på valet än vad folkets röster har. Varför räknar man inte bara folkets röster som sig bör i en demokrati?

Googla på "USA: s statsskick och valsystem". Jag är ingen lärare.
Citera
2016-10-22, 14:35
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inte ens de amerikanska underrättelsetjänsterna pekar med 100 procentig säkerhet ut ryssarna, men de pekar på att allt tyder på det. Sådant är ingenting som man går ut lättvindigt med.

Vad gäller USA svar på den ryska cyberkrigföringen och informationskrigföringen så kommer Hillary att svara med samma mynt, dock betydligt mer effektivt. För det är ju hon som kommer att vinna valet - överlägset.

Men det är du för okunnig och/ eller blåst för att fatta! Detta trots att jag visat på siffrorna. Ja, det kommer att bli ännu värre för landsförrädaren och idioten Donald Trump. Han kan t.o.m förlora Texas, vilket säger det mesta.

Efter hans stora valförlust så är det inte alls otroligt att han blir åtalad för uppvigling och landsföräderi. Vad det blir beror på hur det amerikanska rättsväsendet bedömmer saken och hur Trump beter sig fram tll valet och strax därefter.

Mao är du en jävla tomte som anklagar folk utan bevis vad förvånad jag blir!

Haha du jag tror du skall gå och ta dina mediciner det enda Hillary kommer lyckas med är att få en fet jävla atombomb över vita huset inget mer.

Som sagt den som är okunnig och totalt jävla hjärndöd här du och övriga vänstertroll som tror på MSM utan att ens kunna tänka själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in