2016-10-22, 02:05
Medlem
zergrushs avatar
Det är ett jävla tjat om att folk inte vågar erkänna att de kommer rösta på Donald i dessa trådar, att hans stöd egentligen är mycket större bland någon sorts "silent majority", så varför tar vi inte och tittar på vilken relevans detta påstående har i verkligheten (jag vet, ett helt främmande koncept här numera)?
http://www.dailykos.com/story/2016/10/20/1582375/-Todd-Akin-shows-how-it-could-get-much-worse-for-Trump-and-cost-Republicans-control-of-Congress
Citat:
As a result, many pundits immediately presumed Akin had rendered himself dead man walking, but—and this is the crucial point—the polls simply didn’t show it. Two weeks after “legitimate rape,” Akin only trailed McCaskill by 1 percent, according to the Pollster average. Even a full month later, he was behind just 3.3 percent, and on Election Day—two and a half months after his meltdown—polls “only” showed her 8.7 points ahead. You can see it all unfold in the chart below

Yet McCaskill ultimately prevailed in a 15.7 point landslide, which few polls came close to predicting. Akin’s example could matter greatly for Trump, since polls taken even two weeks after his implosion similarly have not shown a sharp swing toward Clinton yet. But as Akin shows, they soon could.

Presidential elections are more polarized than downballot ones, and many of the so-called “game changers” of past races don’t actually swing many votes. However, unlike in practically every modern election, Trump’s party leaders and elites will no longer be there to defend him from every attack and prime Republican-leaning voters to circle the wagons around him. This unprecedented situation makes it plausible that Trump’s numbers could decline further under sustained scrutiny. Even more critically, droves of Republicans might simply not vote because they are demoralized by the prospect of an unwinnable race.
Senast redigerad av zergrush 2016-10-22 kl. 02:09.
Citera
2016-10-22, 04:14
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
In Harrisonburg, Virginia, the FBI and local authorities are investigating after 20 dead people re-registered to vote this year.

Also, a study found more than 1,000 non-citizens in Virginia are registered to vote. Riddell pointed out that the study did not even include Fairfax County and Arlington County, areas of northern Virginia which drive Democrat votes.

In Pennsylvania, Riddell said more than 43,000 voters may be registered twice while the secretary of state there said more than 700 Pennsylvania voters might have cast two ballots in recent elections.

DET ÄR RYSSARNA!!!! Oligarkerna har köpt FOX Alternativt är det inte tillräckliga mängder (än) för att ni ska behöva bry er, eller hur ligger det till Zergrush, Xelious, 0rganet och allt vad ni nu heter?

http://insider.foxnews.com/2016/10/21/dead-people-registering-reporter-lays-out-examples-voter-fraud-swing-states

Edit: Ja dig Ola, får vi inte glömma heller
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-22 kl. 04:50.
Citera
2016-10-22, 04:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Mao endast skitsnack och foliehatt teorier från din sida hade de haft bevis på att de var ryssar skulle de presenterar bevisen redan.

Är du Hitlarys personliga narr? För du uppför dig som en sån

Du fattar tydligen inte att underrättelsetjänster inte kan gå ut hur som helst och berätta allt de egentligen vet. För gör de det så kan det avslöjas hur man fått sin information och vilka metoder man använder sig av.

Men jag kan lova dig att detta är bara början på en utveckling som kommer att bli förödande för det ryska fascistiska piss-imperiet, precis som nedskjutningen av passagerarplanet, fast mycket värre.
Citera
2016-10-22, 06:10
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du fattar tydligen inte att underrättelsetjänster inte kan gå ut hur som helst och berätta allt de egentligen vet. För gör de det så kan det avslöjas hur man fått sin information och vilka metoder man använder sig av.

Men jag kan lova dig att detta är bara början på en utveckling som kommer att bli förödande för det ryska fascistiska piss-imperiet, precis som nedskjutningen av passagerarplanet, fast mycket värre.

Som sagt Burden of proof men du verkar inte känna till det? vita huset kunde inte ens bekräfta om det var ryssarna så och ta dina foliehatts konspirationsteorier någon annanstans.

Haha vad tror du USA ska göra? Starta tredje världskriget och förinta mänskligheten? way to go
Senast redigerad av korvbenke 2016-10-22 kl. 06:13.
Citera
2016-10-22, 09:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Som sagt Burden of proof men du verkar inte känna till det? vita huset kunde inte ens bekräfta om det var ryssarna så och ta dina foliehatts konspirationsteorier någon annanstans.

Haha vad tror du USA ska göra? Starta tredje världskriget och förinta mänskligheten? way to go

Inte ens de amerikanska underrättelsetjänsterna pekar med 100 procentig säkerhet ut ryssarna, men de pekar på att allt tyder på det. Sådant är ingenting som man går ut lättvindigt med.

Vad gäller USA svar på den ryska cyberkrigföringen och informationskrigföringen så kommer Hillary att svara med samma mynt, dock betydligt mer effektivt. För det är ju hon som kommer att vinna valet - överlägset.

Men det är du för okunnig och/ eller blåst för att fatta! Detta trots att jag visat på siffrorna. Ja, det kommer att bli ännu värre för landsförrädaren och idioten Donald Trump. Han kan t.o.m förlora Texas, vilket säger det mesta.

Efter hans stora valförlust så är det inte alls otroligt att han blir åtalad för uppvigling och landsföräderi. Vad det blir beror på hur det amerikanska rättsväsendet bedömmer saken och hur Trump beter sig fram tll valet och strax därefter.
Citera
2016-10-22, 09:24
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Finns det en mediekritik i ovanstående, eller har medierna förletts av den elake Trump? Med andra ord, om det inte vore för Trump så hade allt varit frid och fröjd och fungerat som det ska? Clinton hade granskats hårt och rapporteringen hade varit balanserad och rättvis?

"Balanserad och rättvis" är svårt att bedöma, men det hade inte varit minsta tvekan om att debatten hade belysts annorlunda. Inget fokus på Trumps dumheter, mer fokus på politiken.
Citera
2016-10-22, 10:13
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Tror du att jag har tillgång till hemligt underättelsematerial? Det är en fråga om förtroende: litar jag på den bedömning som det samlade underättelsesamhället i USA gör eller litar jag på internetfjantar, fanatiska Trump anhängare och ev. rysstroll.

Men delar av sanning kommer säkert att sippa ut, speciellt när Hillary bestämmer sig för att ge det ryska fascistiska piss-imperiet pisk när det kommer till cyberkrigföring och informationskrigföring.

Jag tycker att det hon planerar göra är väldigt dåligt. Hon har sagt att hon gärna samarbetar med Putin men först måste hon visa att hon har övertaget innan Putin kommer till förhandlingsbordet.

Tycker att der är en dålig idé eftersom det bara provocerar honom ännu mer.

Jag skriver inte för att försvara Putin utan jag är bara orolig för dåliga relationer mellan väst och öst.

Båda sidor har kärnvapen vilket är väldigt oroväckande.

Sen så tycker jag alltid att det är trevligt när länder emellan kommer bra överens med varandra, det bidrar till en trevligare värld, tycker du inte det?

Jag hoppas på att Hillary förstår det också när hon väl sitter som president.
Citera
2016-10-22, 10:28
Medlem
Citat:
Inte ens de amerikanska underrättelsetjänsterna pekar med 100 procentig säkerhet ut ryssarna, men de pekar på att allt tyder på det. Sådant är ingenting som man går ut lättvindigt med.

Vad gäller USA svar på den ryska cyberkrigföringen och informationskrigföringen så kommer Hillary att svara med samma mynt, dock betydligt mer effektivt. För det är ju hon som kommer att vinna valet - överlägset.

Men det är du för okunnig och/ eller blåst för att fatta! Detta trots att jag visat på siffrorna. Ja, det kommer att bli ännu värre för landsförrädaren och idioten Donald Trump. Han kan t.o.m förlora Texas, vilket säger det mesta.

Efter hans stora valförlust så är det inte alls otroligt att han blir åtalad för uppvigling och landsföräderi. Vad det blir beror på hur det amerikanska rättsväsendet bedömmer saken och hur Trump beter sig fram tll valet och strax därefter.

De pissar ur sig precis vad fan som helst för att vinna valet.
Citera
2016-10-22, 10:50
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
http://insider.foxnews.com/2016/10/21/dead-people-registering-reporter-lays-out-examples-voter-fraud-swing-states
Republikanerna riggar valet!?
Då måste väl ändå någonting göras åt denna korrupta organisation...?
https://thinkprogress.org/trump-election-rigging-by-gop-3bea26109db4#.2iz8y917o
Citat:
In all, 29 states have GOP-controlled elections processes, representing 302 electoral votes. 17 states and the District of Columbia have a Democratic-controlled process, representing just 173 electors. The remaining 4 states, with a total of 63 electoral votes, have bipartisan boards.

In other words, if the election were truly “rigged,” it would have to be a Republican rig. Swing states like Florida, Iowa, Nevada, North Carolina, and Ohio are all overseen by GOP chief elections officials.

Men mitt förslag är att man helt enkelt växer upp, och slutar tro på amsagor från en vanelögnare med tvångssyndrom.
Citera
2016-10-22, 11:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
DET ÄR RYSSARNA!!!!
De tycks vara väldigt intresserade av att blanda sig i det amerikanska valet i alla fall.
https://twitter.com/etuckerAP/status/789494448786923520
Citat:
(AP) — Oklahoma and 2 other states say they've denied a request by Russian officials to be present at polling stations during the election.
Citera
2016-10-22, 11:24
Medlem
Citat:
Det är ett jävla tjat om att folk inte vågar erkänna att de kommer rösta på Donald i dessa trådar, att hans stöd egentligen är mycket större bland någon sorts "silent majority", så varför tar vi inte och tittar på vilken relevans detta påstående har i verkligheten (jag vet, ett helt främmande koncept här numera)?
,

folk inte vågar erkänna att de kommer rösta på Donald i dessa trådar
Hmm hur många som hänger här på fb har rösträtt i USA valet?
Sen verkar "Pollen" dom senaste dagarna visa lite bättre sifror för " No one Recpect/love Women more then me The Donald "
Citera
2016-10-22, 11:26
Medlem
Glömde frågan i tidigare inlägg.
Citat:
Sen verkar "Pollen" dom senaste dagarna visa lite bättre sifror för " No one Recpect/love Women more then me The Donald "
Är dom fortfarande.......fixade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in