2016-10-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag hoppas för Pers skull att hon har lugnat ner sig och är mera seriös, men jag ser ju hellre honom med någon av de andra damerna om jag säger så.

Jo men ofta blir det ju så, man dömer folk efter vad de gjort innan i livet. Har du jobbat i affär, sen fått sparken för du stulit ur kassan, du anmäls och tar ditt straff, du har i regel väldigt svårt att få jobb efteråt just för att folk ser till den detaljen och tänker "en gång kriminell alltid kriminell". Är nog så en del resonerar gällande André och hans förflutna, som för övrigt om man får tro Jennifer inte är så förflutet.

Ja jag tror Charlie reser iväg utomlands med Jennifer och sen flyttar till henne på gården....

Jag tror att Jennifer redan har bestämt sig för Charlie. Känns inte alls spännande i år, det är så uppenbart vilka som kommer bli valda. Tråkigt med andra ord.
Citera
2016-10-21, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
I denna blogg går det att läsa lite om Jennifers "Tiger".
Möjligt att allt som står där redan har varit uppe i tråden, men varsågoda:

https://madeleineelhanafi.com/2016/10/14/bonde-soker-fru-deltagare2016-nyligen-slappt-ifran-rattspsyk-domd-for-flera-allvarliga-brott/

Citat från bloggen

Svårt att tro att produktionen begär in belastningsutdrag på varenda som söker till programmet och i så fall hade ju "Tigerns" domar synts?!? Spelar ju ingen roll vilken påföljd det blir, allt syns i belastningsregistret om han dömts i domstol för brott, vad jag vet.
Citera
2016-10-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Svårt att tro att produktionen begär in belastningsutdrag på varenda som söker till programmet och i så fall hade ju "Tigerns" domar synts?!? Spelar ju ingen roll vilken påföljd det blir, allt syns i belastningsregistret om han dömts i domstol för brott, vad jag vet.

Helt sjukt att TV4 inte stoppat Andres medverkan. Han verkar direkt farlig.

Hans rövarhistoria om trädet antyder att han är mytoman men det verkar lindrigt i sammanhanget. Våld, hot och rättspsykiatrisk vård. Dukementerad med stor risk för återfall i brottslighet. Trevlig snubbe!
Senast redigerad av Keus 2016-10-21 kl. 19:41.
Citera
2016-10-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Helt sjukt att TV4 inte stoppat Andres medverkan. Han verkar direkt farlig.

Hans rövarhistoria om trädet antyder att han är mytoman men det verkar lindrigt i sammanhanget. Våld, hot och rättspsykiatrisk vård. Dukementerad med stor risk för återfall i brottslighet. Trevlig snubbe!

Ja den mannen verkar onekligen ha både ett och annat på sitt samvete, men då blir det väl bara 3 killar man får följa hos Jennifer...ja ja...som sagt...märklig säsong. Hoppas nästa års säsong blir bättre.
Citera
2016-10-21, 19:47
Medlem
Känns som att de senaste säsongerna har varit ganska konstiga. Inget gör en förvånad längre.
Citera
2016-10-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror att Jennifer redan har bestämt sig för Charlie. Känns inte alls spännande i år, det är så uppenbart vilka som kommer bli valda. Tråkigt med andra ord.

Ja det tror jag med. Det där med att André inte hittade trädet som ha påstod sig ha ristat in nåt i sen när Jennifer ville se det. Tror du att det bara var lögn alltihop? Att han aldrig ristat in nåt från första början?

Gissar du också på att Per tar Carola, Erik tar Linnea och Sigrid göteborgaren Anders slutgiltigt.

Ja jag hoppas 2017 säsong blir mer spännande och lite mera som tidigare säsonger.
Citera
2016-10-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ja det tror jag med. Det där med att André inte hittade trädet som ha påstod sig ha ristat in nåt i sen när Jennifer ville se det. Tror du att det bara var lögn alltihop? Att han aldrig ristat in nåt från första början?

Gissar du också på att Per tar Carola, Erik tar Linnea och Sigrid göteborgaren Anders slutgiltigt.

Ja jag hoppas 2017 säsong blir mer spännande och lite mera som tidigare säsonger.

Jaså, så du tror det blir en ny säsong nästa år? Vet inte vad jag ska tro om André, något skumt är det i alla fall. Tror att Per har största chans att hitta någon att leva med. De andra känns mer tveksamma. För Eriks del tror jag inte det blir något. Han har valt alldeles för unga tjejer och jag tror att de är mer intresserade av att vara med i tv än att bli tillsammans med honom.
Citera
2016-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Känns som att de senaste säsongerna har varit ganska konstiga. Inget gör en förvånad längre.

Du menar konstiga på grund av vissa bönder? Som Erik som var med i samma säsong som starka Sebastian och förra året den omogna Pontus. Tycker det spårade ur redan den säsongen när Pär-Ola var med, han var ju rätt sliskig. Jag saknar Säsongerna när det var mer naturliga bönder men även de som var udda. Tyckte ju om Roger och Fredrik, de var udda men inte på ett sliskigt eller obehagligt sätt och de ville ha kärlek och hade svårt att få det. Sen tycker jag man började ta med bönder som egentligen inte borde ha så svårt att träffa någon....
Citera
2016-10-21, 20:22
Medlem
Danieloss avatar
Veckans "Medierna" i SR tog upp "Bonde söker fru" och intervjuar både Erik, Sigrid och TV4 om den "passionerade natten" mellan bönderna.
Citera
2016-10-21, 20:37
Medlem
Citat:
Du menar konstiga på grund av vissa bönder? Som Erik som var med i samma säsong som starka Sebastian och förra året den omogna Pontus. Tycker det spårade ur redan den säsongen när Pär-Ola var med, han var ju rätt sliskig. Jag saknar Säsongerna när det var mer naturliga bönder men även de som var udda. Tyckte ju om Roger och Fredrik, de var udda men inte på ett sliskigt eller obehagligt sätt och de ville ha kärlek och hade svårt att få det. Sen tycker jag man började ta med bönder som egentligen inte borde ha så svårt att träffa någon....

Det känns som att TV4 försöker hitta på olika saker för att locka fler tittare och göra det mer spännande. Programmet har ju funnits i så många år och det gäller ju att det inte blir alltför enformigt.
Citera
2016-10-21, 21:00
Medlem
Aumis avatar
Någon som vet vart den blyga Linnea som dejtar erik kommer ifrån? Känner igen hon men kan inte sätta pricken på varifrån.
Citera
2016-10-21, 22:43
Medlem
Citat:
Jaså, så du tror det blir en ny säsong nästa år? Vet inte vad jag ska tro om André, något skumt är det i alla fall. Tror att Per har största chans att hitta någon att leva med. De andra känns mer tveksamma. För Eriks del tror jag inte det blir något. Han har valt alldeles för unga tjejer och jag tror att de är mer intresserade av att vara med i tv än att bli tillsammans med honom.

Ja det hoppas jag verkligen att det blir! Tvivlar du på att det skulle bli en säsong till av BSF?? Dem har ju kört på i 10 år och det lär ju finnas massor med bönder kvar som söker kärleken så varför skulle dem inte kunna köra programmet i minst 10 år till. Det hoppas jag i alla fall .

Ja man har ju läst en hel del om André men nu verkar det ju som att han inte är med i programmet längre, Jennifer kanske skulle valt den andra killen, han kanske inte var lika spännande men där kanske nån känsla hade kunnat växa fram.

Jag har alltid trot att Per är den som har störst chans att hitta kärleken denna säsongen. Jag tror inte Sigrid hittar någon, hon är ju inte seriös och jag tycker ärligt talat att männen hos henne är värd någon bättre. Jennifer...ja kanske hon får en relation med Charlie...eller så blir det nåt med någon av de andra. Erik...vet inte om han får nåt seriöst, ja det skulle väl vara ifall han väljer Linnea som verkar söka kärleken genuint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in