Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-21, 16:00
  #1
Medlem
Offerviljas avatar
Ikväll tjuvstartar Elitserien med en match mellan Villa Lidköping och Sandviken, så därför tycker jag att det är dags för en tråd om årets bandysäsong.

Vilket lag får i slutet av mars lyfta SM-pokalen på Tele2 Arena?
Citera
2016-10-21, 16:03
  #2
Medlem
gato12s avatar
Det borde väl stå mellan Villa, VSK och Sandviken. Som vanligt typ. Tror det är lite för tidigt för ett hårdsatsande Vänersborg. Men kul att lite "mindre" lag utmanar.
Citera
2016-10-21, 17:03
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Bandy brukar väl inte vara en succé på Flashback, men som en Brynäsare så håller man ju på SAIK så klart jämnt.Västerås vann ju World Cup nyss fast de var skadedrabbadde.Men kul att det drar igång igen.
Citera
2016-10-21, 17:25
  #4
Medlem
tegelpanna123s avatar
VSK säger ju folk som kan.

Ska bli intressant att se hur det går för Lomanov & Co. I Vänersborg.

Mitt lag är Sirius och i vanlig ordning hoppas man att dem kan knipa en slutspelsplats, hänga kvar får väl duga..

Tippar VSK vs. Villa i final --> Villa vinner.
Citera
2016-10-21, 22:31
  #5
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Tippar VSK vs. Villa i final --> Villa vinner.

Jag gissar att du inte tror mindre på Villa som svenska mästare efter att de i kvällens premiärmatch besegrat Sandviken med hela 5-0. Nu ska tydligen matchen ha varit lite jämnare än vad siffrorna visar, men ändå väldigt imponerande av dem. David Karlsson blev fyramålsskytt.
Citera
2016-10-21, 22:37
  #6
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Tippar VSK vs. Villa i final --> Villa vinner.
Börjar bli dags för Villa snart...tyvärr blir de för nervösa i finalerna.
Citera
2016-10-23, 00:51
  #7
Moderator
HelgeBuks avatar
Gissar på att i slutändan blir det (som så ofta) VSK som blir mästare efter att de slår SAIK i finalen. Villa och Edsbyn slås ut i två jämna semifinalserier. Tillberga(!) överraskar och tar en kvartsfinalplats! Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2016-10-23, 13:27
  #8
Medlem
Eftersom denna tråd inte endast inbegriper Elitserien slår jag till med ett tips för Allsvenskan Norra:

1. Ljusdal (Superryss i Svechnikov tillbaka, liksom Olle Sundin. Kan bara bli etta)
2. Falun (Tar andraplatsen i och med att Forsell stannade, samt att laget känns så pass etablerat)
3. Borlänge/ Peace & Love
4. Örebro
5. Rättvik
6. Uppsala/Näs
7. Västanfors
8. Nitro/Nora
9. Gustavsberg (Nej, detta räcker inte. Har varit på vippen att klara sig, men nu blir det Division 1)
10. Haparanda (Ligger långt efter i träningsmatchandet, och detta kommer visa sig. Ålderstiget lag och trots att Ekman och Hiltunen (?) har kommit tillbaka blir det jumboplats. Någon som har koll på om liberon Hiukka slutat?)
Citera
2016-10-27, 22:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Börjar bli dags för Villa snart...tyvärr blir de för nervösa i finalerna.

Villa är bra på serielunk, men tenderar att vika ner sig i de viktiga matcherna. Jag tror inte det är deras tur i år heller.

Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Eftersom denna tråd inte endast inbegriper Elitserien slår jag till med ett tips för Allsvenskan Norra:

1. Ljusdal (Superryss i Svechnikov tillbaka, liksom Olle Sundin. Kan bara bli etta)
2. Falun (Tar andraplatsen i och med att Forsell stannade, samt att laget känns så pass etablerat)
3. Borlänge/ Peace & Love
4. Örebro
5. Rättvik
6. Uppsala/Näs
7. Västanfors
8. Nitro/Nora
9. Gustavsberg (Nej, detta räcker inte. Har varit på vippen att klara sig, men nu blir det Division 1)
10. Haparanda (Ligger långt efter i träningsmatchandet, och detta kommer visa sig. Ålderstiget lag och trots att Ekman och Hiltunen (?) har kommit tillbaka blir det jumboplats. Någon som har koll på om liberon Hiukka slutat?)

Örebro var väl halvnära att åka ur förra året. Vad är det som gör att du tippar dem så högt i år?
Citera
2016-10-28, 17:24
  #10
Medlem
[quote=Detroit1|


Örebro var väl halvnära att åka ur förra året. Vad är det som gör att du tippar dem så högt i år?[/QUOTE]

Ett antal faktorer: Nu är dom i Allsvenskan Norra och inte i Södra, mycket mer stabila på målvaktspositionen framförallt, samt andra bra nyförvärv. Förra säsongen präglades av skador på flera viktiga spelare, men inte nu.
Citera
2016-10-29, 20:42
  #11
Medlem
tcxx646s avatar
Sandviken vs Västerås 8-1 igår. Ett anmärkningsvärt resultat. Fast om man tänker på att Västerås förlorade mot Villa med 9-3 i premiären förra säsongen och ändå vann SM-guld till slut så betyder det förmodligen inte ett skit.

Kollade själv på Villa vs Tellus igår. Ensidig historia.
Citera
2016-10-31, 02:46
  #12
Medlem
Tellus var nära poäng i Trollhättan. Jag har sett dom live ett par gånger och det är ett bra lag i Allsvenskan. Dom har ju tappat sin bäste målskytt och ett antal veteraner inför säsongen, men i och för sig har Kimmo Kyllönen, f.ö. utvisad idag anslutit... Frågan är om det blir några poäng innan kvalserien...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback