2016-10-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
De flesta har tagit upp grunderna for att Borja med daytrading. Men jag skulle prova swingtrading forst med tanke para mina initiala erfarenheter i trading vill jag absolut inte rekomendera daytrading innan man provat trading i lite langre perspektiv och liten size. Skulle rekomendera ig eftersom deras terminal Ar web baserad och gratis , och att prorealtime som Ar det basta verktyget jag har jobbat med hittils for Ta. Ar gratis med 4trades i manaden. Sist men inte minst Borja med >40 tkr for att komma over minimi courtage. Battre courtage i nordnet och avanza men utan infront terminal el liknande ( 700\1000kr i manden) har du inte de ratta verktygen for bast resultat.

Sry har inte svenska i mobilen

Så jag bör fokusera på swingtrading i början och få en känsla över vad det handlar om?
Kan hända att det blir IG till en början då för att känna på det lite. Men först ska det läsas lite till

Tack för ditt svar!
2016-10-21, 10:34
Medlem
Grandesporross avatar
Lower highs på dax. Sp500 ser inte så pigg ut heller.
2016-10-21, 10:42
Medlem
Jag är likvid. Gick ut långa spx på 2137.5. Dröjer nog till öppning US minst innan det ev ska upp. Jag är dock fortf bull.
2016-10-21, 10:48
Medlem
Köpte korta OMX tidigare vid ca 1466 och gick ur dom vid 1463 cirka. Bytte till långa vid 1462. Känns väl inte som världens smartaste byte men får hålla kvar dom lite till så får vi se. Stoploss 1458 eller säljer vid 1465.
2016-10-21, 10:52
Medlem
Tycker många är för baisse nu. 10700 dax är styrka. 50 högre än igår o det är fredag. Lär inte bli några större moves idag.
Och spx knatar väl utan vinstvarning på till 2145 under kvällen. Det är liksom detta range nu. Tar tidig helg. GL
2016-10-21, 11:10
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Tycker många är för baisse nu. 10700 dax är styrka. 50 högre än igår o det är fredag. Lär inte bli några större moves idag.
Och spx knatar väl utan vinstvarning på till 2145 under kvällen. Det är liksom detta range nu. Tar tidig helg. GL

Ja överlag är det bull, men ser ut som en dipp kan behövas för att lyfta igen. annars hade vi pumpat idag tycker jag.
2016-10-21, 11:55
Medlem
slemmigsnigels avatar
Heads-up. US dollar base money sjunker kraftigt senaste tiden samtidigt som tryckpressarna går för fullt hos ECB och Riksbanken. Kanske kommer dollarrallyt nu?

http://imgur.com/a/g1scq
2016-10-21, 12:54
Medlem
Grandesporross avatar
Ur korta BE... Minusdag idag. för stor size , för korta SL, gjorde tvärtom mot vad jag hade tänkt.Vid flera tillfällen fanns möjlighet att ta hem vinster som reparerade skadan men det har vänt upp raskt vilket jag inte räknade med. Har inte ens nuddat pivot idag. sällan det händer, är det bull? möjligt men det ser inte särkilt långvänligt ut heller. VLCD har rätt, SP500 pump ser troligt ut. tittar in USA öppningen om jag orkar.

-5% idag.
2016-10-21, 13:14
Medlem
Cupasoups avatar
Vilka handelsplattformar använder folket här inne?

Själv så tittade jag på IG vilket gav mig ett seriöst intryck överlag. Tyvärr så har jag erfarenhet av oseriösa aktörer inom den här branschen - vilket kostade mig skjortan.

Så efter en lång period med sökande så slutade det med att valet föll på Nordnet kombinerat med Infront. Kanske inte det enklaste och billigaste alternativet men känns helt klart mest safe för mig.

Använde tidigare Nordnet med både wintrade och hittakursvinnare för swingtrading. Men Infront är överlägset för intradagshandeln...

Så vad är era erfarenheter/tips på aktörer/plattformar man kan använda för daytrading?

Har någon stött på problem med för exempel IG?
2016-10-21, 13:52
Medlem
Gick ur mina långa OMX under lunchen vid 1463 och bytte nästan direkt till korta istället. Sålde dessa på låga 1460 och bytte till långa igen. Bra trading men kanske springer på en mina här nu. Tajt stoploss höga 1458.

edit: Hade bara en mindre summa på den sista långa. Vill inte fylla på och har inte tid att följa så mycket under eftermiddagen. Sålde därför här strax över 1462 och lägger ner för dagen. Nya tag på måndag.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-10-21 kl. 14:13.
2016-10-21, 17:22
Medlem
Finns det nån hemsida som har bra live uppdatering av kurser. På nordnet måste man uppdatera sidan själv....sjukt segt
2016-10-21, 17:27
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Finns det nån hemsida som har bra live uppdatering av kurser. På nordnet måste man uppdatera sidan själv....sjukt segt

Vad för kurs? Har svårt att se att Nordet inte kör med live, men har aldrig testat dem så.

se.investing.com är min favorit och har mycket live

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in