Se upp vid öppningen. Extrainsatt presskonferense med Abe, boj kl 6.30 PM japantid (9.30 lr 10.30 svensk tid). Sänka räntan, ändra lr utöka qe? Det har varit kraftiga valutaresktioner på att han inte sänkte sist. Yen på lägsta mot dollarn igår på ett bra tag. Kan ge kraftiga marknadsfesktioner om han gör nåt efteedom det är oväntat. Eftersom yen inte stärks efter att de gick ut med PC så antar jag att marknaden inte förväntar sig någon stimulans. Så om det kommer..
Bitcoin: intrång än en gång hos växlare (eller om det är i plånboksföretag vilket kan jämställas med bank). Försvann bitcoins för 60m usd. För privatpersoner. Otroligt negativt då bitcoin är helt beroende av "trust". Det är i elektroniska onlineplånböcker som majoriteten har sina bitcoin. Ochiffrerat stöld är de borta. Ospårbart. Kan va intrång lr korrupt företag, eftersom ospårbart svårt att veta..Priset ner 30 procent. Har velat ha i långa o letar ingång för köp. Nu avstår jag ett bra tag. Kurs ca 540. Känns inte alls köpvärd. Kan falla mkt mer.
Senast redigerad av VLCD 2016-08-03 kl. 06:59.
Oljan Brent är precis vid MA200dafsgrafen eft att den gick ner 25p nu eft 8. Jag är kvar med mina långa från igår kväll men bryter stödet gäller det o sälja snabbt.
Min syn inför oljerapporten kl. 16.30. API igår var lite mindre minskning av lagren än estimerat. Ska man generalisera så blir det kraftiga reaktioner åt endera håll om marknaden förväntar sig minskning men det blir ökning o vice versa. Oljemarknaden verkar inte i det korta perspektivet sätta in det i nåt sammanhang.
Ligger kvar lång i oljan. Fn Brent 42.24 men det är väldigt skakig kring 42 strecket. Vidhåller att det är en stark omslagsformation som blev igår kväll.
Om rapporten kl. 16.30 (som är viktigare än den igår) visar på minskning av lagren tror jag omslaget effektiviseras och att det drar uppåt ett tag. Blir det en ökning av lagren - då har jag svårt att se annat än att det vänder ner och att kurserna går rakt igenom stödet under 42 nära MA200 Brent dagsgraf.
Tillägg: SL triggad på 1352, stängde min korta position på +22%.
Dags att stanna som likvid ett tag och hitta en nytt tillfälle att gå in, kan inte avgöra vart OMX ska nu så. Kommer invänta signaler att ta en lång swing med största sannolikhet.
Senast redigerad av laserhajen 2016-08-03 kl. 16:30.
Väldigt tudelad oljerapport. Ökade generellt men minskade i cushing. Hade tur för jag hann inte ur när jag såg att det ökade mot förväntad minskning. Sen kom rekylen när det var stor minskning i cushing. Men rapporten innebär att jag letar avslut av mina långa olja. Edit. Jag gick ur nu 4260. Bra vinst. Räknar med att det iaf inte stiger särskilt länge på denna rapport..
Man kan tolka reaktionen på två sätt. Antingen upp på negativa nyheter vilket är extremt bullish. Eller att marknaden tolkar rapporten som positiv pga cushing/bensin lagren minskat. Då är reaktionen kortvarig. gick kanske ur för snabbt. kan ha feltolkat.
Senast redigerad av VLCD 2016-08-03 kl. 16:53.
Ligger back endel på mina långa i SP500 men det verkar som vi satte en tillfällig botten vid 2143, där har det vänt upp varje gång det dippar sen 2134 ATH togs ut ( nivåerna avser september kontrakten). Fortfarande bullish, nya ATH är att vänta förhoppningsvis.
https://www.dailyfx.com/sentiment
88% korta, kommer slå om hårt när kortarna tar hem positionerna. kanske det som krävs för att komma ur de här nivåerna upp mot 2200/2300
Ligger back endel på mina långa i SP500 men det verkar som vi satte en tillfällig botten vid 2143, där har det vänt upp varje gång det dippar sen 2134 ATH togs ut ( nivåerna avser september kontrakten). Fortfarande bullish, nya ATH är att vänta förhoppningsvis.
https://www.dailyfx.com/sentiment
88% korta, kommer slå om hårt när kortarna tar hem positionerna. kanske det som krävs för att komma ur de här nivåerna upp mot 2200/2300
Jag tror som dig. Det ska nog upp en del till. 2159 Spx på IG. Jag tittar också på köp, men inte kommit till skott.
Väldigt viktig nivå i SPX nu, 2159 (index, inte fut eller IG). Stänger det över så det fortsatt bullish enligt mig, sen är det att kolla efter en stängning över 2176, det är en riktigt tuff range just nu där.
Skrivande stund 2158,60
OMX är inte översålt längre, i dagsgrafen ligger RSI på 44 som kan tolkas lågt sett till att vi senaste tiden verkar vara i en bull-period. 60 min är det översålt (under 30).