Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feat
Jag tycker att Bianca är som en ouppfostrad 12 åring i sitt beteende. Hon skulle ju aldrig klara att bo ensam och ta hand om sig själv. Stackars Pernilla, alltså. Hon är ju alldeles för snäll.

Jag tror tvärtom att hon skulle klara det alldeles utmärkt. Som det verkar nu har hon alldeles för tidigt tagit på sig föräldrarollen i familjen. Varför blev hon liksom mamma till sin mamma ? Jag tror Pernilla skulle må bra av att få axla huvudrollen i familjen också. Man märker att hon hela tiden går på tå nästan lite kuvad. Under allt skratt ser det bara ut att vara två ledsna personer som skulle behöva stöttas var och en på sitt håll. Snygg mamma och vackra talangfulla barn.
Citera
2016-10-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feat
Jag tycker att Bianca är som en ouppfostrad 12 åring i sitt beteende. Hon skulle ju aldrig klara att bo ensam och ta hand om sig själv. Stackars Pernilla, alltså. Hon är ju alldeles för snäll.
Då har du inte sett hur lille brodern som vann Lets dance beter sig. Värre curlad bortskämd person är svår och finna.
Citera
2016-10-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Då har du inte sett hur lille brodern som vann Lets dance beter sig. Värre curlad bortskämd person är svår och finna.

Benjamin är en riktigt obehaglig unge!
Citera
2016-10-16, 03:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueerSchilvia
Myndiga barn/vuxna som delar säng med sin egen mamma. Fy fan så äckligt det blev. Är socialen på Lidingö inkopplad?

Det är otroligt märkligt, jag delar din åsikt! I Pernillas säng sover alltså Theo, Bianca sover där för att hon inte vill/ vågar sova själv och emellanåt sover även Benjamin där.. Förstår de inte (nu uttrycker jag mig snällt) hur uppenbart olämpligt och fel det är på alla sätt.

Dessutom berätta det på tv för svenska folket att alla sover i samma säng

Dessa barn är väldigt osjälvständig . När Pernilla sa att ni får flytta ut (från sängen, sovrummet) om jag skaffar kille sa Bianca "nej, då lägger jag mig på golvet bredvid" och jag tror tyvärr det är sant.

Jag tror hon har knutit barnen så nära sig som möjligt först efter skilsmässan från Emilio och sedan efter uppbrottet från Theos pappa.
Senast redigerad av why123 2016-10-16 kl. 03:16. Anledning: .
Citera
2016-10-20, 21:08
Medlem
NygammalValss avatar
Vilka fruktansvärt obehagliga och osympatiska barn, Benjamin och Bianca. Äckligt bortskämda. Och mamma Pernilla är ju så plågsamt korkad och ytlig. En dysfunktionell familj helt i klass med Jackie Ferm och c/o.
Citera
2016-10-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Vilka fruktansvärt obehagliga och osympatiska barn, Benjamin och Bianca. Äckligt bortskämda. Och mamma Pernilla är ju så plågsamt korkad och ytlig. En dysfunktionell familj helt i klass med Jackie Ferm och c/o.

Bianca är ju den som är klok i familjen! Hon är ju den som ser till att allt funkar. Hon tar ansvar och försöker uppfostra både sin bror och mamma. Men egentligen har hon ingen rätt att gå på sin mamma i hennes eget hem då hon är en bra bit över 18 och borde ha flyttat hemifrån för längesen.
Citera
2016-10-20, 21:43
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Bianca är ju den som är klok i familjen! Hon är ju den som ser till att allt funkar. Hon tar ansvar och försöker uppfostra både sin bror och mamma. Men egentligen har hon ingen rätt att gå på sin mamma i hennes eget hem då hon är en bra bit över 18 och borde ha flyttat hemifrån för längesen.

Jaha ja, du har gått på det Bianca försöker tuta i tv-tittarna. Lättlurade lilla du!

Hon är en vuxen kvinna som bor gratis hemma hos mamma. Hon jobbar inte ens. Hon gör inga ansatser att flytta hemifrån och dessutom sitter hon och hånar o kritiserar handen som föder henne på prime time i tv. Äckligt.

Och potatisnäsan Benjamin är ju bara totalt osympatisk hela han. En bortklemad nolla.
Senast redigerad av NygammalVals 2016-10-20 kl. 21:50.
Citera
2016-10-20, 21:48
Medlem
Citat:
Jaha ja, du har gått på det Bianca försöker tuta i tv-tittarna. Lättlurade lilla du!

Hon är en vuxen kvinna som bor gratis hemma hos mamma. Hon jobbar inte ens. Hon gör inga ansatser att flytta hemifrån och dessutom sitter hon och hånar o kritiserar handen som föder henne på prime time i tv Äckligt.

Och potatisnäsan Benjamin är ju bara totalt osympatisk hela han. En bortklemad nolla.

Egentligen ska man ju inte klaga på barnen. Det är ju faktiskt föräldrarna det ligger på att dom inte har uppfostrat dom ordentligt.
Citera
2016-10-20, 21:51
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Egentligen ska man ju inte klaga på barnen. Det är ju faktiskt föräldrarna det ligger på att dom inte har uppfostrat dom ordentligt.

"Barnen"??? Det är vuxna människor.
Citera
2016-10-20, 21:52
Medlem
Citat:
"Barnen"??? Det är vuxna människor.

Jo men dom har väl varit barn? Dom skulle ha uppfostrat dom ordentligt medan dom var barn.
Citera
2016-10-21, 00:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Jo men dom har väl varit barn? Dom skulle ha uppfostrat dom ordentligt medan dom var barn.

Vet du vem mer som varit barn? Hitler.
Citera
2016-10-21, 00:24
Bannlyst
Det känns att som de vuxna barnen aldrig kommer flytta hemifrån. Bara jag som fått den känslan? De kommer ju aldrig klara sig ensamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in