2016-10-20, 20:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Någon som vet om det finns gym på dylika anstalter som han kommer att hamna på och om det drog och dopingtestas.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
Aftonbladet hävdar att MJ har tillgång till träningsutrustning för att lugna nerverna. Det är klart att om han nu blir inlåst under lång tid så är det väl närmast fångvaktarna som i så fall får ta detta med i beräkningen, så det kan ligga något i saken. Annars brukar jag tycka det är löjligt att fångar på svenska fängelser alltid skall få kö.

Fångarnas möjligheter att biffa till sig eller förbli biffar undet straffet har begränsats kraftigt under senare år. Fria vikter har tagits bort från flera anstalter och vikterna på träningsmaskinerna har sänkts.
Martin kommer med största sannolikhet inte kunna hålla upp sin nuvarande muskulatur.
Det känns skönt att veta att han kommer krympa till den lilla värdelösa nollan han är.
Citera
2016-10-20, 20:38
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Fångarnas möjligheter att biffa till sig eller förbli biffar undet straffet har begränsats kraftigt under senare år. Fria vikter har tagits bort från flera anstalter och vikterna på träningsmaskinerna har sänkts.
Martin kommer med största sannolikhet inte kunna hålla upp sin nuvarande muskulatur.
Det känns skönt att veta att han kommer krympa till den lilla värdelösa nollan han är.
Hur är det med drogtest då?
En nära anhörig satt inne för några år sedan och sa att det var lättare att skaffa droger på anstalten än utanför.

Detta psykfallet som tråden handlar om är nog tillräckligt farlig för både fångar och vakter utan droger.
Citera
2016-10-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lotta och andra liknande kvinnor borde ha lärt sig av hundarna istället för att tro sig kunna läsa av psykopaten..

Det var bara en tidsfråga. Har man redan blivit misshandlad av sin partner ca 15ggr under några månaders tid - vad väntar man på då?

Inte bara av hunden, utan av alla andra i hennes närhet också som varnade henne.

Naturligtvis var det bara en tidsfråga. Och det vet dessa kvinnor också om. Därför går dom till polisen, söker skyddat boende osv. men så finns det en gnutta hopp som gör att dom in i det sista tror att dom skall ta sig levande från det och offrar därmed livet för spänning och kittlande farlighet. Och även modersinstinkten sätter in hos vissa och en möjlighet att fostra dessa män och göra om dom.

Jag ger det 3 månader innan han fått en ny kvinna i fängelset. Han har förmodligen fullt upp hela dagarna redan nu med att läsa beundrarbrev. Om han får ta emot det.
Citera
2016-10-20, 21:26
Medlem
Frågan är varför hon öppnade portdörren åt honom om hon nu var så rädd för honom som hon utgav sig för att vara. Det var ju inte bara lägenhetsdörren hon öppnade för honom utan hon gick till och med ner i porten och öppnade den dörren åt honom. Tänk om hon hade tänkt rationellt i det läget. "Hmm ja just det där utanför dörren MITT I NATTEN och OANNONSERAT står DEN MANNEN SOM JAG TYCKER ÄR LABIL OCH SOM JAG ÄR LIVRÄDD FÖR OCH SOM HAR MISSHANDLAT MIG HELA VÅREN OCH SOM JAG SÖKTE SKYDDAT BOENDE FÖR OCH SOM HOTADE MIG TILL LIVET OCH SOM JAG HAR GÅTT TILL POLISEN PÅ GRUND AV och då kanske det vore på sin plats att inte släppa in den mannen mitt i natten utan istället stanna kvar i min lägenhet och ringa till polisen?".

Men tyvärr så tänkte hon inte med hjärnan. Utan förmodligen så tänkte hon med en annan kroppsdel. Eftersom hon även var naken. Det skall tydligen vara väldigt kittlande och spännande med dessa farliga kvinnomisshandlande män. Men det är ett högt pris dessa kvinnor får betala.
Citera
2016-10-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Frågan är varför hon öppnade portdörren åt honom om hon nu var så rädd för honom som hon utgav sig för att vara. Det var ju inte bara lägenhetsdörren hon öppnade för honom utan hon gick till och med ner i porten och öppnade den dörren åt honom. Tänk om hon hade tänkt rationellt i det läget. "Hmm ja just det där utanför dörren MITT I NATTEN och OANNONSERAT står DEN MANNEN SOM JAG TYCKER ÄR LABIL OCH SOM JAG ÄR LIVRÄDD FÖR OCH SOM HAR MISSHANDLAT MIG HELA VÅREN OCH SOM JAG SÖKTE SKYDDAT BOENDE FÖR OCH SOM HOTADE MIG TILL LIVET OCH SOM JAG HAR GÅTT TILL POLISEN PÅ GRUND AV och då kanske det vore på sin plats att inte släppa in den mannen mitt i natten utan istället stanna kvar i min lägenhet och ringa till polisen?".

Men tyvärr så tänkte hon inte med hjärnan. Utan förmodligen så tänkte hon med en annan kroppsdel. Eftersom hon även var naken. Det skall tydligen vara väldigt kittlande och spännande med dessa farliga kvinnomisshandlande män. Men det är ett högt pris dessa kvinnor får betala.

Tja, han kanske hotade med att slå in fönstret? Eller med nåt annat? Lotta bodde med fönstren rakt ut mot gatan, i marknivå. Det var bara en glasruta mellan henne och GM Men det är klart, Lotta låtsades väl bara inför hela sin omgivning att hon var rädd för GM, det var väl bara på skoj som hon gick till polisen och anmälde, bara teater att hon uppgav att skälet till att hon drog tillbaka anmälan var att hon var rädd för vad han skulle göra när han sen kom ut, rädd för att ingen skulle kunna skydda henne. I själva verket tyckte hon det var jättekittlande och fantastiskt att bli stalkad av en blådåre. Det var enbart spel för gallerierna att hon sprang hos en psykolog stup i ett och berättade hur mycket ångest hon hade, samt fick diverse psykofarmaka... Du är ett riktigt geni du "Filippasol", som funderat ut precis hur det gick till! Tänker med HJÄRNAN
Senast redigerad av newbiecracker 2016-10-20 kl. 23:18.
Citera
2016-10-20, 23:50
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jasså, bor du i Ör alltså.. Där min vän, är jag uppväxt och se vilken proper och stilig karlakarl jag blev!

Hursomhelst, det jag tyckte var skumt när han satt på psyket var att han fick permis för att gå på fotboll trots att han var välkänd kat c-supporter. Jag såg honom flera gånger på Stadion.
vad vet du mer om honom? kände igen han dirr som grabb!
Citera
2016-10-21, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Den hade varit helt chanslös. En spark från denna galning hadr räckt. Om hunden agerat hade det endast förlängt Lottas lidande och ökat hennes ångest om hon hunnit se att han gav sig på hunden.

Håller med om att hunden tom generellt inomhus är i underläge mot en människa. Utomhus kan den basera sin fajt på rörlighet. Inomhus kan den inte ens öppna en dörr. När det dessutom rör sig om en stark människa och svag hund är det ett än säkrare konstaterande. 2 stora, aggressiva hundar kan med lite tur funka även inomhus.
Citera
2016-10-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

När en person använder anabola steroider, framför allt om vederbörande inte tränar rätt (t.ex pga en oordnad vardag), så sjunker antalet anabola receptorer i musklerna. Det leder till minskad anabol känslighet så att det krävs högre doser för bibehållen effekt. Sannolikt är det något sådant som ligger bakom MJ:s höga doser Nandrolon vid brottstillfället. Hamnar han nu på avgiftning i fängelset kommer han definitivt att krympa. Naturliga bodybuilders har inte de måtten, och är det dessutom som du skriver med vikter och redskap är saken ganska klar. Framför allt är det under den excentriska fasen i lyftet som fria vikter är överlägsna så jag håller med om att det, parat med lägre vikter är en faktor.
Senast redigerad av SwedenSelect 2016-10-21 kl. 06:39.
Citera
2016-10-21, 08:37
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
När en person använder anabola steroider, framför allt om vederbörande inte tränar rätt (t.ex pga en oordnad vardag), så sjunker antalet anabola receptorer i musklerna. Det leder till minskad anabol känslighet så att det krävs högre doser för bibehållen effekt. Sannolikt är det något sådant som ligger bakom MJ:s höga doser Nandrolon vid brottstillfället. Hamnar han nu på avgiftning i fängelset kommer han definitivt att krympa. Naturliga bodybuilders har inte de måtten, och är det dessutom som du skriver med vikter och redskap är saken ganska klar. Framför allt är det under den excentriska fasen i lyftet som fria vikter är överlägsna så jag håller med om att det, parat med lägre vikter är en faktor.

Risken är stor för depression också, hormonerna är serotoninstimulerande. Går man av grejerna så blir man deppad. Han blir inte heller gladare av att krympa bort...
Citera
2016-10-21, 15:39
Avslutad
Halkar in i tråden sent, och allt har väl redan sagts.
Läste FUPen först igår och kan säga att jag inte är imponerad, varken av polis eller psykolog.
Vad är det för tama trötta människor egentligen?

När anhöriga ringer in och är oroliga och vill att polisen ska kolla upp henne. Så verkar de mest irriterade och misstänksamma samt vilja avsluta det hela. Ingen tar det på allvar eller orkar ta tag i något. Till sist tröttnar de anhöriga och säger att, vi skiter i det.

Psykologen skulle inte fortsatt sin kontakt med Lotta som inte sa något. Utan erbjudit annan kontakt där personkemin var bättre, så att hon öppnade upp mer. Det borde inte vara patientens sak att begära att få byta, då det är både känsligt och jobbigt för denne. Det är något en utbildad psykolog ska känna av.

Undrar om FUPen som finns i första inlägget är allt? Däri, finns ju inget om själva morddagen. Tacksam för länk till övrig info. Då tråden är lång.
Citera
2016-10-21, 16:55
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Här kommer en uppdaterad lista med samtliga filer som finns tillgängliga nu:

ÅTAL:
https://minfil.org/P15ep2b5ba/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_49.pdf
https://minfil.org/O355p9b0bb/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_50.pdf
https://minfil.org/N454p2b6b8/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_52.pdf

FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL (inkl. bilagor):
Angelica Söderberg, äldre målsägande:
https://minfil.org/ed62pdb5bf/Solna_TR_B_432816_Aktbil_53__fup_Angelica_S_derber g_m_ls_gande_.pdf
Lotta Rudholm:
https://minfil.org/h060p5b9b8/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_60__fup_Lotta_Rudholm_m_ls_gande_.pdf
https://minfil.org/i366p1b3b8/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_61__forts._fup_Lotta_Rudholm_.pdf
https://minfil.org/g46bp4b1b2/Del_3__1_av_2___forts._av_aktbilaga_61_del_1_.pdf
https://minfil.org/fb6bp5b9be/Del_3__2_av_2___forts._av_aktbilaga_61_del_2_.pdf
Fup i en fil (utan de sekretess stämplade dokumenten)
https://minfil.org/kd68p3b9b0/Solna_TR_B_432816_Aktbil_62__fup_Lotta_Rudholm_i_h elhet__exkl_sekretess_bilagor_.pdf

SMS-TÖMNINGEN (mellan Lotta och Martin, del av fup)
https://minfil.org/nb6cpebab1/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_56.pdf

DOMAR (i skrivande stund)
Några äldre domar
https://minfil.org/o96apdbdbc/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_55___ldre_domar_.pdf

Saknar jag nåt dokument i sammanställningen, hojta till så lägger jag till!
Citera
2016-10-21, 18:45
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Fast här hade ju GM bara gett sig på Lotta, inte inredningen, allt fokus var mot Lottas huvud. Hunden hade kunnat distrahera genom att bita, eller skälla för att påkalla hjälp.
Menar bara att det var synd att hunden inte vågade försöka skydda henne.

Rätta mig om jag har fel, men av det jag läst i fupen, kan jag inte se vad för sorts ras hunden har, inte mer än att den är "dyr"..... (Har inte hunnit läsa hela, så hjälp vore tacksamt)

Nej som sagt, en hund hinner inte med när det "smäller till" en normal människa börjar oftast med att höja rösten osv, men inte fullblodspsykopater... De smäller av BAM... Av normalitet väljer hundar att fly och reagerar först ifall de blir trängda Men eftersom våldet är riktat mot Lotta, har han inte haft för avsikt att skada hunden, därav den enkla anledningen har hunden gömt sig.... Tyvärr. Hundars instinkt är att fly!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in