2016-10-19, 10:26
Medlem
Bara-Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tredje brorsan är fan inte kriminell och inte heller hemlös? Visst kan han ha varit med vid någon liten misshandel som ung, och om det är då man är småkriminell så får jag väl ge er det då.

Närmare bestämt uppväxt i det vänstra höghuset här: https://www.google.co.uk/maps/@59.3671084,17.9502069,234m/data=!3m1!1e3?hl=sv

Järnvägsgatan 23.

Ja, järnvägsgatan stämmer. Hans bror, järnspettsmannen, bor idag i Ör i Sundbyberg, åter i missbruk!
Citera
2016-10-19, 13:44
Medlem
lagcatss avatar
Läste FUP'n. Herregud folk är fan helt jävla störda.
Citera
2016-10-19, 13:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Trams
Ja, järnvägsgatan stämmer. Hans bror, järnspettsmannen, bor idag i Ör i Sundbyberg, åter i missbruk!

Är du säker? Jag misstror dig inte, men han går ju och kollar sig mer än en gång i veckan och han har MS liksom?
Citera
2016-10-19, 16:25
Medlem
Bara-Tramss avatar
Citat:
Är du säker? Jag misstror dig inte, men han går ju och kollar sig mer än en gång i veckan och han har MS liksom?

Vet fler som sett honom här i trakterna, varav två har påstått att han varit märkbart påverkad. Men jag har inte sett honom själv, vet inte om jag skulle känna igen honom direkt, var många år sedan jag såg han sist.
Citera
2016-10-19, 16:49
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Vet fler som sett honom här i trakterna, varav två har påstått att han varit märkbart påverkad. Men jag har inte sett honom själv, vet inte om jag skulle känna igen honom direkt, var många år sedan jag såg han sist.

Om man har MS kan man ha symptom snarlika amfetaminpåverkande rörelser osv...
Citera
2016-10-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Någon som vet om det finns gym på dylika anstalter som han kommer att hamna på och om det drog och dopingtestas.

Aftonbladet hävdar att MJ har tillgång till träningsutrustning för att lugna nerverna. Det är klart att om han nu blir inlåst under lång tid så är det väl närmast fångvaktarna som i så fall får ta detta med i beräkningen, så det kan ligga något i saken. Annars brukar jag tycka det är löjligt att fångar på svenska fängelser alltid skall få köra styrketräning.
Citera
2016-10-19, 19:19
Medlem
Lottas inre problem (hon hade ju haft tidigare regelbunden psykontakt) och tickande biologiska klocka, gjorde henne till ett lätt offer för en psykopat. Hennes skönhetsingrepp är nog ett uttryck för en desperat situation,där hon i brist på andra tillgångar (bra jobb, utbildning, bostad,hög
lön,osv,)försökte höja sitt marknadsvärde, men tyvärr nappade fel kille!

Hon var sedan bra på att söka hjälp,men usel på att aktivt ta emot den. En hund som kunnat bo hos exet eller annan fodervärd,fick hennes tankegångar att låsa sig helt.
Citera
2016-10-19, 20:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jasså, bor du i Ör alltså.. Där min vän, är jag uppväxt och se vilken proper och stilig karlakarl jag blev!

Hursomhelst, det jag tyckte var skumt när han satt på psyket var att han fick permis för att gå på fotboll trots att han var välkänd kat c-supporter. Jag såg honom flera gånger på Stadion.
Citera
2016-10-19, 20:40
Medlem
Blev irriterad på vad pappan sa om mamman i förhöret, snackade skit om henne och att hon inte var en bra människa osv. Mamman tycker förmodligen detsamma om honom, att han inte är en bra människa han heller då han var en frånvarande förälder. Han ska väl inte säga någonting. Vem är han att snacka skit om mamman när han själv sket i sitt jobb som förälder och lämnade över allt på henne. Mamman kanske var hemsk, men han borde väl istället fokusera på sin egen roll i det hela. Dessutom har vi inte hört modern uttala sig. Varför blev inte hon förhörd? Det finns alltid två sidor av myntet. Hon har säkert saker att säga om pappan också. Och vem vet om det M sagt om sin mamma till folk om det överhuvudtaget är sant? Man får inte glömma bort att han är en fullblodspsykopat som manipulerar och ljuger. Jag tycker pappan skall fokusera på sin egen roll i det hela istället, hur söner påverkas av att ha en frånvarande pappa som skiter i dom. För det finns forskning som visar att det påverkar dom väldigt negativt. Tycker det var lågt av pappan att snacka skit om mamman i förhöret. Vad har hon med brottet att göra? Även om hon var hemsk så finns det inga bevis det kan lika gärna vara påhittat av en psykopat.
Citera
2016-10-19, 20:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Blev irriterad på vad pappan sa om mamman i förhöret, snackade skit om henne och att hon inte var en bra människa osv. Mamman tycker förmodligen detsamma om honom, att han inte är en bra människa han heller då han var en frånvarande förälder. Han ska väl inte säga någonting. Vem är han att snacka skit om mamman när han själv sket i sitt jobb som förälder och lämnade över allt på henne. Mamman kanske var hemsk, men han borde väl istället fokusera på sin egen roll i det hela. Dessutom har vi inte hört modern uttala sig. Varför blev inte hon förhörd? Det finns alltid två sidor av myntet. Hon har säkert saker att säga om pappan också. Och vem vet om det M sagt om sin mamma till folk om det överhuvudtaget är sant? Man får inte glömma bort att han är en fullblodspsykopat som manipulerar och ljuger. Jag tycker pappan skall fokusera på sin egen roll i det hela istället, hur söner påverkas av att ha en frånvarande pappa som skiter i dom. För det finns forskning som visar att det påverkar dom väldigt negativt. Tycker det var lågt av pappan att snacka skit om mamman i förhöret. Vad har hon med brottet att göra? Även om hon var hemsk så finns det inga bevis det kan lika gärna vara påhittat av en psykopat.

Mamman dog för många år sen.
Citera
2016-10-19, 20:45
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Lottas inre problem (hon hade ju haft tidigare regelbunden psykontakt) och tickande biologiska klocka, gjorde henne till ett lätt offer för en psykopat. Hennes skönhetsingrepp är nog ett uttryck för en desperat situation,där hon i brist på andra tillgångar (bra jobb, utbildning, bostad,hög
lön,osv,)försökte höja sitt marknadsvärde, men tyvärr nappade fel kille!

Hon var sedan bra på att söka hjälp,men usel på att aktivt ta emot den. En hund som kunnat bo hos exet eller annan fodervärd,fick hennes tankegångar att låsa sig helt.
Fast jag fick en känsla av att hon var med på noterna ända fram till samtalet med Kerstin Koorti, när hon fick klart för sej att det inte kunde bli tal om grov misshandel. Han skulle alltså vara ute igen inom kort. Och förmodligen komma efter henne då. Hon trodde väl att några år i finkan för grov misshandel skulle få hans känslor att svalna av - eller ge henne tid att bygga sej ett nytt liv nån annanstans, eller nåt sånt.

Mina gissningar bara.
Citera
2016-10-19, 21:04
Medlem
Bara-Tramss avatar
Citat:
Jasså, bor du i Ör alltså.. Där min vän, är jag uppväxt och se vilken proper och stilig karlakarl jag blev!

Hursomhelst, det jag tyckte var skumt när han satt på psyket var att han fick permis för att gå på fotboll trots att han var välkänd kat c-supporter. Jag såg honom flera gånger på Stadion.

Ja se på maken, vilken karl!

Inte bara permis för att gå på fotboll, vilket är vansinnigt nog, även långtids permissioner på flera månader för att "arbetsträna" i sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in