Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Den där filmen där hon skrattar är väl för länge sedan avslöjad som bluff. Inte kommer hon att starta ett kärnvapenkrig.
Möjligt att så inte kommer att ske, men ett nytt kallt krig lär vara väldigt sannolikt förestående(utöver den sedan lång tid allvarligt accelererande psykosociala belastningen på allt fler människor i samhället, som då lär fortsätta accelerera i ännu högre tempo ur ett globalt perspektiv med henne på posten).
Risken för en konfrontation med ryssen ökar avsevärt om Clinton vinner, medans den med Trump kommer att minska avsevärt. Hur dessa siffror sedan i % ser ut är omöjligt att svara på, men om Clinton vinner och en konfrontation sker och den är väpnad t.ex i Syrien så lär risken för ett kärnvapenkrig vara mycket större då, än under kalla kriget.
Jag ser detta val som ett ödesval som i förlängningen kommer påverka hela världen i en god eller ond riktning. Det bästa är då så klart att stormakterna närmar sig varandra istället för att dras ifrån varandra, och då blir det ganska uppenbart vem av de två som är god resp ond tycker jag.
Förlorar demokraterna som jag tror, kan den närmaste tiden efter förlusten innebära (då där finns enormt starka onda krafter inom dom) att man gör allt man kan för att provocera ryssen på den korta tid man har kvar vid makten, men det är ändå bättre det än att hon får minst 4 år på sig att manipulera allt och alla med sin onda agenda.