2016-09-27, 05:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
precis. - praktik är mer osäkert och direkt, eftersom man är ärlig med att man inte vet, man måste förhandla osv.

Teori så är ju allt lagt. till det ska läggas, då. Trump bekräftar väl bara det alla smarta människor vill förneka. att verkligheten är lite för enkel, och för "komplex" för att prata om detaljer.

Det handlar om att representera signalpolitik. vara ärlig. vara tydlig och verka hyvens.

Detta står Trump för, och även så i debatten. Medans Hillary smila osäkert och drog rasist och kvinnokort samt hota indirekt dom som inte rösta via tonläget.

USA är kört. Men om Clinton vinner så betyder det att hon kommer vara den sämsta presidenten någonsin. Amerikanska folket kommer straffa sig hårdast av alla igenom att rösta på henne.

Fortsatt getton.
Fortsatt splittring
Fortsatt kriminalitet.
Något terrorbrott kommer högst troligtvis.
2016-09-27, 05:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Clinton så klart. Hon var lugnast och framstog mer som presidentaktig. Inte för hon hade bäst svar.

Fast frågan är hur stor roll det spelar. Det här kommer ju att bli lite av ett anti-val där folk kan komma att föredra en "idiot" före en politiker från etablissemanget. Jag är verkligen inte säker på att Clinton vann folket i den här debatten.
2016-09-27, 05:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta kallas visioner och teori. Därför vinner Clinton.
Nej, det kallas fantasilöshet och mer av samma dåligt fungerande ekonomiska politik.
Trump hade kunnat mosa Clinton om att stigande utgifter och skatter inte ger fler jobb och bättre ekonomi, att svarta fått det sämre under Obama, att kravlöshet och rashets inte minskar våldet.
Att jaga lag lydiga inte ger trygghet.

Clinton är en vänsterliberal katastrof precis som Obama.
Medlem
MrSkargards avatar
Trump hade ju även Lester Holt mot sig, det får man komma ihåg. Jag tror inte ens att Hillary-dyrkarna kan förneka det.
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Har Trump lockat nya väljare med kvällens insats?

Knappast. Han upprepade samma sak för många gånger. Tjatigt. Efteråt såg han inte helt nöjd ut.

1-0 till Clinton.

Däremot hoppas jag att amerikanska medier skärskådar vad de båda sa för att klargöra vem som ljög flest gånger. Har en obehaglig känsla av att det var Clinton; å andra sidan verkar Trump inte vara den vassaste kniven i lådan.

Sammanfattning av debatten:

"Varför är den gode dum, varför är den kloke ond. Varför är allt en trasa?" C.J.L. Almqvist
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-27 kl. 05:10.
2016-09-27, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Clinton förstås. En del media spekulerar t.o.m om att han kommer att skippa de två sista debatterna.
Fast nästan all amerikansk media är väldigt mycket till vänster (visar oberoende forskning). Bland annat Forbes hade en artikel om det. Så man måste alltid ha det i tankarna när man läser nyheter. Som någon sa, t.ex. Brexit visade att vad media säger inte alltid är vad folket tycker.

Hon hade några bra poäng men jag tyckte att det syntes att han pratade "på riktigt" när han nämnde fakta. Inte någonting inövat till skillnad från henne. Däremot fortsatte han ibland för länge och kanske för invecklat i vissa frågor. Hon reagerade också på det.
Medlem
freeriderXIIs avatar
Synd att inte utfrågaren eller Trump tog upp Clinton foundation och utländska stater som givit pengar till den. Alltså att hon kan vara mutad.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Lyssna på Scott Adams ifall ni vill ha en nyanserad bild av vem som vann debatten. Likt jag misstänkte gör han bedömningen att Trump vann debatten, även om jag skulle skala ner det till en oavgjort match.

Clinton såg sjuk och trött ut. Nästan lite galen ut. Om ni innan ni går och lägger er tänker efter vem som såg mest "presidentlik" ut lär ni komma till slutsatsen att det var Donald Trump.

Vart kan man lyssna? Jag skulle säga att båda gjorde fel av sig. Trump gjorde bra saker, Clinton gjorde bra saker också.

Negativt om Trump:
- Avbröt
- Ingen talare

Bra om Trump:
- Pratar praktik
- Kan det där med jobb och säkerhet

Bra om Clinton
- Bra talare
- Lugn och säker

Negativt om Clinton
- Falsk
- Anklagar med rasistkortet
- Pratar endast om teori och visioner
2016-09-27, 05:07
Medlem
Mich13s avatar
Det här är ju Hillarys spelfält. Ljuga konstant och måla upp fina visioner, för att sedan ta katastrofala beslut.
2016-09-27, 05:08
Medlem
Avon.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trump hade ju även Lester Holt mot sig, det får man komma ihåg. Jag tror inte ens att Hillary-dyrkarna kan förneka det.

Blev faktiskt chockad när han pressade Trump på skattedeklarationen och drog bort uppmärksamheten från Clintons emails. Så jävla partiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är roligt att en Löfven-vurmare av ditt slag klankar ner på Trump, fantastiskt roligt till och med.

Jag är ingen Löfven-vurmare, jag är Reinfeldt-kritiker.

Men Svetsarn är ju rena Shakespeare jämfört med Trump.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast frågan är hur stor roll det spelar. Det här kommer ju att bli lite av ett anti-val där folk kan komma att föredra en "idiot" före en politiker från etablissemanget. Jag är verkligen inte säker på att Clinton vann folket i den här debatten.

Du har en teori. Antingen väljer man gaphalsen som på något sätt säger sanningen med några överdrifter, eller så väljer man en person som fuskade DNC och kommer skriva på "frihandelsavtal" som betyder att USA kan flytta ut sin industri till låglöneländer och sedan sälja det tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in