2016-10-20, 11:10
Medlem
Hillery Clintons sista kommentar i debatt 2 om att hon respekterar Trumps barn, om min magkänsla stämmer var det ett direkt hot emot dem.

Trump kan offra sig själv, men inte sina barn.

Det är orsaken att när Hillery kallar Trump marionettdocka och han replikerar utan att säga till vem Hillery är marionettdocka till. Hennes jävla leende. Jag tycker mig se ilskan i Trump vid den replikväxlingen.

Hillery är ond och just det fick mig att inse precis hur sjuk hon är.
2016-10-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Finns det överhuvudtaget någon media som inte är partisk i USA?, att CNN står på Clinton/demokraternas sida är ju ganska så uppenbart och att Fox News styrs av republikanerna vet ju alla. Men tycker all media man råkar på i USA är så fruktansvärt vinklad, inte konstigt att folket är så jäkla hjärntvättade i det skitlandet.

Tycker väl själv annars att "all" svensk media känns som en filtrerad version av typ CNN eller Washington Post - man tar med lika mycket partiskt material men filtrerar ut allt som kan upplevas som opartiskt. Dessutom skruvar man ett varv till på citat och parafraser när man översätter till svenska...

Att läsa om presidentvalet i svensk media är fullständig katastrof, känner mig som diehard Trump-supporter så fort jag gör det... Och då föredrar jag ändå Clinton.
Senast redigerad av Eloger 2016-10-20 kl. 11:13.
2016-10-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Nån på CNN lär väl få sparken efter deras lilla oberoendepanel på 22 personer chockade med att vid frågan strax efter debatten "nu när ni sett debatten, vilka kommer att rösta för Hillary"?; 5 st räcker upp handen, "vilka kommer att rösta på Trump?", 11 st räcker upp handen, övriga 6 var fortfarande ovissa.

CCN reportens ansikte tycktes frysa, "och över till dig Anderson",..... inte en kommentar om det oväntade resultatet.

Så en stackars medarbetare som inte riggade den urvalsgruppen får troligen löpa gatlopp på redaktionen!

Här är klippet du talar om,
https://youtu.be/_TZt0xcunG4
2016-10-20, 11:12
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Tycker väl själv annars att "all" svensk media känns som en filtrerad version av typ CNN eller Washington Post - man tar med lika mycket partiskt material men filtrerar ut allt som kan upplevas som opartiskt. Dessutom skruvar man ett varv till på citeringar och parafraser när man översätter till svenska...

Att läsa om presidentvalet i svensk media är fullständig katastrof.

Frågan är ju då vart man ska vända sig för oberoende rapportering?, det känns som om att vart man än vänder sig så finns det en dold agenda bakom.
2016-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
Här är klippet du talar om,
https://youtu.be/_TZt0xcunG4

Tack, jag sa 11-5, tydligen var det 10-5, iallafall klar besvikelse hos Clintons National Network!
Senast redigerad av CalleDussin 2016-10-20 kl. 11:27.
2016-10-20, 11:24
Medlem
Sista debatten gick ju som väntat Hillarýs väg. Trump föll fällan att var sig själv och sumpade därmed sina chanser återigen. Vem vill ha en president som väser elakheter och beter sig allmänt omoget. Ingen förutom dom närmaste sörjande ställer sig ju bakom Trumps barnsliga uppträdande i debattens sista del. Republikanerna skyr honom mer än Hillary och vill inte se honom som representant för partiet. Något är fel i hans spyke när man som gammal man beter sig som en omogen tonåring. Nu lär demokraterna vinna men nära en katastrof f´var det. Skärpning i det republikanska partiet är av nöden så inga fler stollar får chansen att destabilisera partiet och landet som pajasen Trump nu gjort.
Tyvärr är det nog inbyggt i demokratin att även stollar som Trump får en chans att ta sig fram i politiken trots noll koll på läget i landet, i omvärlden eller ens sig själv.
2016-10-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Såg du debatten? Om du gjorde det, varför skriver du liknande trams när du vet att det inte är sant? Är du så emotionellt bunden till Hillary?

Anledningen till att så många stödjer Clinton är för att de helt enkelt har ett "tvärtomtänk" för sanningen skulle jag tro. De tänker och känner helt olika mot hur sanningen förhåller sig, de är t.ex helt övertygade om att det är Trump som är psykopaten när det enligt alla gällande sanningar vi känner är Clinton som i högsta grad visar upp psykopatbeteendet. På samma sätt tolkas då rimligtvis affekter i motsats till sanningen allt för ofta med.
2016-10-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Sista debatten gick ju som väntat Hillarýs väg. Trump föll fällan att var sig själv och sumpade därmed sina chanser återigen. Vem vill ha en president som väser elakheter och beter sig allmänt omoget. Ingen förutom dom närmaste sörjande ställer sig ju bakom Trumps barnsliga uppträdande i debattens sista del. Republikanerna skyr honom mer än Hillary och vill inte se honom som representant för partiet. Något är fel i hans spyke när man som gammal man beter sig som en omogen tonåring. Nu lär demokraterna vinna men nära en katastrof f´var det. Skärpning i det republikanska partiet är av nöden så inga fler stollar får chansen att destabilisera partiet och landet som pajasen Trump nu gjort.
Tyvärr är det nog inbyggt i demokratin att även stollar som Trump får en chans att ta sig fram i politiken trots noll koll på läget i landet, i omvärlden eller ens sig själv.

Hillery Clintons sista kommentar i debatt 2 om att hon respekterar Trumps barn, om min magkänsla stämmer var det ett direkt hot emot dem.

Det är orsaken att när Hillery kallar Trump marionettdocka och han replikerar utan att säga till vem Hillery är marionettdocka till. Hennes jävla leende. Jag tycker mig se ilskan i Trump vid den replikväxlingen.

Trump hade kört över Hillery annars.

2016-10-20, 11:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLogo

Trump hade kört över Hillery annars.

Jag undrar vem som är sjuk, om du tolkar hennes respekt för DT:s barn som ett hot!
Du verkar ha rykts med i folehattshysterin. Det finns ju muppar spm på allvar för fram att Clinton kommer att starta ett kärnvapenkrig om hon blir vald - ett harmageddon!
2016-10-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag undrar vem som är sjuk, om du tolkar hennes respekt för DT:s barn som ett hot!

Hillery har snott pengar från Clinton familjens fond som skulle till Haiti, inget förvånar mig om henne.

Du borde verkligen ta och läsa på om Clinton´s
2016-10-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du verkar ha rykts med i folehattshysterin. Det finns ju muppar spm på allvar för fram att Clinton kommer att starta ett kärnvapenkrig om hon blir vald - ett harmageddon!

Ok jag kan inte förklara snabbt hur jag kom till den slutsatsen men ja Hilley kan absolut starta krig med Ryssland det är väl mainstream media som rapporterar om det. Jill Stein Gröna partiets kandidat i USA säger att Hillery kan starta krig med Ryssland. Kolla upp det själv.
2016-10-20, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Clinton: "Du är en nickedocka!"
Trump: "Du är!"

Snacka om att vara en nickedocka. Hur lätt att manipulera som helst. Trump skulle aldrig klara att prata med Putin utan att bli en nickedocka.

Ryssarna känner sig grymt smickrade nu när amerikanarna har svårt att skaka fram en president som ev kan mäta sig med Putin på en intellektuell nivå.
Att de skulle föredra Trump är inte sant då han anses vara en"loose cannon".
Hillary vet de åtminstone var de har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in