Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Hittade denna på vgd.no, hittar ingen originallänk men känns som att det stämmer. Norska cykelförbundets president är rasande över Astmadopingen som Norge systematiskt genomfört och kallar det brott mot idrottens skrivna, och oskrivna lagar.
Kan bara hålla med!!!
TV2-Sporten i kveld: Sykkelpresident Hansen hentes frem for å si at Olympiatoppen er en integrert del av det norske astmaregimet i skisporten. Han hamrer løs mot praksisen deres med å medisinere friske langrennsløpere som Johaug, Brandsdal og Krog. Underforstått - dette er i strid med idrettens skrevne og uskrevne lover.
Toppidrettssjef Øvrebø forsvarer seg så godt han kan. Nei, dette er skiforbundets ansvar alene, sier han. (ikke at jeg tror 100% på det, men jeg vil gi han en sjanse, følg med følg med...) Har det skjedd, sier han - har det skjedd at friske utøvere påprakkes astmamedisin (kommentar: alle bør vite at akkurat det har skjedd), så er det skiforbundets ansvar alene.
Jeg står her og nå og sier at har det skjedd, så legger vi ned forbud mot å videreføre den praksisen! Sier Øvrebø! Det skal bli slutt på at suksessen hentes fra medisinskapet!
Utrolig! Ennå finnes det altså ledere i Idretts-Norge som ikke opptrer som nikkedukker overfor pengemaskinen Norges Skiforbund! Utrolig!
Denne gangen velger jeg å tro på at en norsk idrettsleder - Tore Øvrebø - har ærlige hensikter. Til beste for norsk idrett. Dette er bare et lite steg på vegen mot å forby astmamedisin for norske skiløpere. Men tross alt, et skritt i riktig retning.
Jag hittade denna artikeln på norska TV2's sida:
www.tv2.no/sport/8672167
Det verkar som den fullkomligt inkompetenta landslagsläkaren får behålla sina uppdrag hos IOK trots allt han fick avgå.
IOK-delegaten Gerhard Heiberg försäkrar att organisationen har fullt förtroende för Bendiksen!?!

Kan det möjligen bero på att Gerhard Heiberg själv är norsk?
Fasen vad den här soppan börjar lukta illa...
Det är nog detta Harald Tiedemann Hansen menar när han säger att "Olympiatoppen er en integrert del av det norske astmaregimet i skisporten"