2016-10-19, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inte i år väl? Har inte ni 5-0 mot de lagen hitintills i år?

De fem (11-15) senaste matcherna i Gävle: GIF först 2-0, 0-2, 2-0, 0-0, 1-2.

Så jättelätt blir det inte men jag tror på MFF vinst.

Matchen Cruachan menar spelades 2006.
Citera
2016-10-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Danne "sidled" Andersson har ju sökt till tränarutbildningen igen nu efter att fått avslag förra gången, hur känner ni MFF för att Danne skulle ta över som huvudtränare?
Som det låter är han ju lite sugen på det i framtiden.
Som jag sagt innan så tar man en jäkla risk om man placerar ikoner på en så utsatt position. Daniel skulle säkert göra ett utmärkt jobb som huvudtränare men om det inte funkar så sitter man i riktigt risig sits. Titta bara på den tragiska utvecklingen i Helsingborg där klubbens överlägset största spelare genom alla tider knappt är vatten värd och majoriteten vill ha bort honom från klubben. Daniel har förvisso inte den särställningen i MFF men det är min personliga favorit och en av de största i modern tid. Sportchef och assisterande tränare är mer skyddat och man kan smita ut bakvägen om det går åt skogen utan att gå från ikon till persona non grata. Som tränare föredrar jag en utböling man lätt kan avyttra om det skiter sig.

Det kanske underlättar om man inte har spelarkarriären i så pass färskt minne som man har Daniel Andersson eller Henrik Larsson. Exempelvis skulle jag nog vara mer öppen för typ Thern eller Schwarz.
Citera
2016-10-19, 21:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ok. Tänkte ge mig på att skriva dagens mest populära inlägg. Jag håller med Laul om PO-gate.

Jag ska ju säga att jag inte har läst vad han har skrivit men jag tycker faktiskt jävligt synd om PO. Han kom in när det var riktigt skit i Djurgården och i samma stund som man sparkar PO så köper man in Magnus Eriksson och Isaksson. Nån skrev att Dempsey gjorde det mycket bättre med samma trupp. Inte i närheten. Helt plötsligt så har Djurgården två av allsvenskans bästa spelare där PO enbart hade medelmåttor (förutom två långtidsskadade spelare) att köra med. Klart som fan att det blir skillnad.
Citera
2016-10-19, 21:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ok. Tänkte ge mig på att skriva dagens mest populära inlägg. Jag håller med Laul om PO-gate.

Jag ska ju säga att jag inte har läst vad han har skrivit men jag tycker faktiskt jävligt synd om PO. Han kom in när det var riktigt skit i Djurgården och i samma stund som man sparkar PO så köper man in Magnus Eriksson och Isaksson. Nån skrev att Dempsey gjorde det mycket bättre med samma trupp. Inte i närheten. Helt plötsligt så har Djurgården två av allsvenskans bästa spelare där PO enbart hade medelmåttor (förutom två långtidsskadade spelare) att köra med. Klart som fan att det blir skillnad.

Fast vi som varit på plats kan faktiskt se en skillnad på spelarna i energi på plan. Att bara snacka om 2 spelare (som de facto gjort mycket) är lite orättvist. Dempsey har kanske inte gjort så mycket, men med Mange Eriksson's jävla fighting spirit så har resterande snäppt upp sig väldigt mycket. Rent krasst kan jag säga att Mange Eriksson är det vi har saknat sedan Mattias Jonson la skorna på hyllan.
Citera
2016-10-19, 22:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast vi som varit på plats kan faktiskt se en skillnad på spelarna i energi på plan. Att bara snacka om 2 spelare (som de facto gjort mycket) är lite orättvist. Dempsey har kanske inte gjort så mycket, men med Mange Eriksson's jävla fighting spirit så har resterande snäppt upp sig väldigt mycket. Rent krasst kan jag säga att Mange Eriksson är det vi har saknat sedan Mattias Jonson la skorna på hyllan.
Precis. Ungefär. Eller inte. Det verkar som att du inte riktigt kan bestämma dig för om du håller med mig eller inte.
Men som sagt, Mange Eriksson som har satt igång utespelarna och dessutom bytet av en extremt medelmåttig Höie mot kanske Sveriges bästa målvakt är långt ifrån ingenting. PO kan mycket väl ha gjort det lika bra med det tillskottet men istället får han all skit.
Citera
2016-10-19, 22:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Precis. Ungefär. Eller inte. Det verkar som att du inte riktigt kan bestämma dig för om du håller med mig eller inte.
Men som sagt, Mange Eriksson som har satt igång utespelarna och dessutom bytet av en extremt medelmåttig Höie mot kanske Sveriges bästa målvakt är långt ifrån ingenting. PO kan mycket väl ha gjort det lika bra med det tillskottet men istället får han all skit.

Fast vår klack behövde inte en tränare som satt och åt chips på bänken. Vi behövde ett jävla energiknippe som vi fick i Dempsey, men han behöver ärligt inte kunna fotboll.. Men han ska få in energi i spelarna.
Citera
2016-10-19, 22:49
Medlem
junazs avatar
Citat:
Fast vår klack behövde inte en tränare som satt och åt chips på bänken. Vi behövde ett jävla energiknippe som vi fick i Dempsey, men han behöver ärligt inte kunna fotboll.. Men han ska få in energi i spelarna.
Sa du precis att er tränare inte behöver kunna fotboll?

Hehe, ja det var ju också ett (icke)kriterium...
Citera
2016-10-19, 23:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
För det viktigaste är vad klacken behöver, inte vad laget behöver?
Citera
2016-10-19, 23:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag orkar inte ta diskussionen med dina små gliringar...Förstår du inte vad jag menar så är du jävligt snett ute. Det viktigaste är vad klubben behöver~
Citera
2016-10-19, 23:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det här stämmer inte, Magnus Eriksson var i truppen i tre veckor eller något sådant innan P.O fick gå. Och Eriksson sade senare i en intervju med Lühr att "vinnarmentaliteten" eller vad han nu kallade det helt saknades på träningarna. Ett klart tecken på att P.O hade tappat omklädningsrummet. Och då är det kört.
Citera
2016-10-20, 00:00
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Du tycker att laget behövde fler förluster? Det råder inga tvivel kring att du och Laul har fel här. Om du till skillnad från Laul vill uttala dig ifrån en position av koll så är det bara att se dig igenom DIFs hela säsong och återkomma. Att någon argumenterar för att det skulle ha varit fel är ofattbart för mig. I vilken elitklubb får man stanna med ett sånt facit?

Han hade en hel del oflyt och han klarade inte av att anpassa taktiken. Alls. Han försökte inte ens förrän det redan var försent och truppen nedkörda i skorna.. Jag gillar Pelle ändå. Vad gör han nuförtiden?
Citera
2016-10-20, 00:08
Medlem
snillet_1s avatar
P.O tog 16 poäng på 15 matcher, Dempsey har tagit 19 poäng på 11 matcher. Finns inte så mycket mer att diskutera. Det är en enorm skillnad sett över en säsong. Dempsey har över 30 matcher med nuvarande snitt drygt 51 poäng och P.O drygt 32 poäng... Det finns liksom inget konkret argument för att det med P.O finns en enorm utväxling eller liknande på sikt heller.
Senast redigerad av snillet_1 2016-10-20 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in