2016-10-23, 14:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kan inte låta bli att bortse från synergieffekter ändå Aidoo och Boo borde ju ändå räknas som åtminstone höstens bästa mittlås (kanske t.o.m höstens bästa duo alla kategorier). 2 insläppta på 9 matcher är ruggigt stabilt, oavsett hur mycket flax man än kan ha haft. De två målen som har släppts in när de har spelat har dessutom varit utanför straffområdet. Att jämföra med de fem mål vi släppt in de två matcher Boo inte har spelat, och där tre av dessa har varit inne i straffområdet (varav två fasta situationer).

Den enda bajaren som skulle kunna ta plats i en årets elva är Israelsson. Grym under våren men tyvärr för anonym under hösten för att kunna komma med.

Du glömmer häckenmatchen där ni släppte in 3, så minst 5 mål på 9 matcher.
Citera
2016-10-23, 14:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Kan inte låta bli att bortse från synergieffekter ändå Aidoo och Boo borde ju ändå räknas som åtminstone höstens bästa mittlås (kanske t.o.m höstens bästa duo alla kategorier). 2 insläppta på 9 matcher är ruggigt stabilt, oavsett hur mycket flax man än kan ha haft. De två målen som har släppts in när de har spelat har dessutom varit utanför straffområdet. Att jämföra med de fem mål vi släppt in de två matcher Boo inte har spelat, och där tre av dessa har varit inne i straffområdet (varav två fasta situationer).

Den enda bajaren som skulle kunna ta plats i en årets elva är Israelsson. Grym under våren men tyvärr för anonym under hösten för att kunna komma med.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du glömmer häckenmatchen där ni släppte in 3, så minst 5 mål på 9 matcher.

Du glömmer att läsa det jag har fetmarkerat åt dig
Citera
2016-10-23, 15:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Tror faktiskt ingen i gif tar plats i någon av elvorna, visst Albornoz, Tranberg och Kristinn har ju varit odugliga men enbart Tranberg som spelat tillräckligt för att kunna konkurrera, 18 matcher och 16 från start.
Olsson är ju en dålig vänsterback men tycker ändå han inte gjort bort sig alltför mycket i år och något lag har säkert någon som presterat sämre än honom.
Eklund är ju en kandidat men känner ändå inte att han har presterat så odugligt för att ta en sådan plats.

Albornoz och Tranberg behöver ju inte sätta en fot på fotbollsplan i giftröjor, Tranberg är alldeles för seg för den här nivån, i passningsspelet tycker jag han ser helt ok ut eller t om. bra ut.
Albornoz är en jävla alibispelare.
Citera
2016-10-23, 16:53
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Du glömmer att läsa det jag har fetmarkerat åt dig

Kollade upp matchen på svffs hemsida och tyckte han var med mot Häcken, men kollade nu igen och det var han inte, måste klickat på fel match eller gått in i fel flik.
Citera
2016-10-23, 16:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Den "heliga kon" Henke Larsson är på väg att köra ner HEIF i Superettan. Inte mig emot
Citera
2016-10-23, 17:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Den "heliga kon" Henke Larsson är på väg att köra ner HEIF i Superettan. Inte mig emot

Han har alltid varit en självgod otrevlig jävel. Men det har svensson som ser fotboll en gång var 4e år aldrig fattat.
Citera
2016-10-23, 17:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Carlgren borde ju vara given som målvakt. Minst insläppta mål (23), flest hållna nollor (14) och tredjemålvakt i landslaget. Isaksson har inte levt upp till sitt namn. Enligt Svenskfotboll.se så har han bara 20:e högst räddningsprocent i AS (61%) och det är ungefär på samma nivå som Höie och Hampus Nilsson. Han har inte heller hållit nollan ännu.

Falkenberg dominerar fullständigt i sämsta elvan. 10 av 11 spelare.

Carlgren är ju ganska dålig i luftspelet så platsar knappast ens på bänken.
Citera
2016-10-23, 18:33
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rent generellt känns det som att nivån på målvakter i Allsvenskan är väldigt låg för tillfället. Eller är det bara jag som känner det?
Citera
2016-10-23, 18:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Rent generellt känns det som att nivån på målvakter i Allsvenskan är väldigt låg för tillfället. Eller är det bara jag som känner det?

Du har rätt. De bästa spelar utomlands som Rinne, Olsen och Johnsson.
Citera
2016-10-23, 20:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Tanken med att ta ut ett "Bästa lag" i slutet av en säsong måste väl ändå vara att man tar ut de som presterat bäst under säsongen som varit oavsett nuvarande klubbtillhörighet?

Då målvaktskonkurrensen i övrigt är så pass svag så anser åtminstone jag att Rinnes första säsongshalva räcker för att kvalificera honom till att ta platsen mellan stolparna då han faktiskt till slut nästintill stod i en klass för sig i våras.

Att hävda att han inte kan platsa för han inte spelar i Allsvenskan nu är ju som att säga att Örnen inte kan vinna den allsvenska skytteligan för att han spelar i Israel.
Inte så att deras prestationer nollställs i och med flytten men lite av tanken är väl att ta ut dom bästa tillgängliga spelarna?
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tycker han utvecklats en del på den punkten och är absolut en bra målvakt, nu gör han väl världens dundertabbe imorgon bara för att jag skrev detta..
Citera
2016-10-23, 20:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte så att deras prestationer nollställs i och med flytten men lite av tanken är väl att ta ut dom bästa tillgängliga spelarna?

Tycker han utvecklats en del på den punkten och är absolut en bra målvakt, nu gör han väl världens dundertabbe imorgon bara för att jag skrev detta..

Visst har blivit bättre men han en bit kvar innan han är bättre än de tre jag nämnde i inlägget innan ditt svar.
Han är bland de 5-8 bästa svenska målvakterna.
Citera
2016-10-23, 20:41
Avslutad
Förväntade mig förlust men är ändå besviken, att Magyar får betalt för att spela fotboll är fan helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in