Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Ok-
men det måste väl ändå ha skakat om er -när ni fick veta -
gängets medlemmar kommer från mindre orter- där alla känner alla- någon känner detta gänget nära eller på mer distans- din egen reaktion då , när du fick veta?
Vad har fört dessa personer samman?
Som det verkar är det pengar som fört dem till denna handling..
Och nog tror jag, att BH, mer än villigt kommer att erkänna vad hon gjort... ganstaleader??? Tuffast av dem alla...
Någon uttalar sig om en masspsykos, om man uttalar sig om någon/något tillräckligt länge och mycket, så blir det ju en självlåtande profetsia till slut... så fungerar det även för dem som är så kallade bra människor också...ont/gott, bra/dåligt, sjukt/friskt, hat/kärlek, etc... i allt, och så klart detta är en situation som kan avspegla samhället politiskt.. där allt börjar att polariseras ganska tydligt... det är människor vi är.. det är så vi blivit manipulerade att tänka, och i förlängningen fungera... av ledare, i både politiken och religionen... och till sist handlar det om pengar och makt över andra människor, både i små och också stora politiska grupper...
Forskningen säger idag, att en psykopat har en annan slags hjärna, som saknar vissa delar som gör att de har avsaknad av empati.. man brukar säga att de inte är behandlingsbara, och det förklarar ju orsaken.. men om forskningen nu har rätt, kan vi övriga då lägga skuld på dem?? Då de har ett fysiskt annorlunda konstruktion..
Så vad kommer att hända? När människor vet att psykopater har en annan slags fysik... urgallring? Ja, masspsykoser i all ära?? Människan är komplex, och detta fall statuerar ett bra exempel på det.. Hur kunde detta vara möjligt??? Ja, jag är känslomässigt involverad, och det gör ju som sagt, att ilska hos mig mot dessa idioter skulle ju kunna få mig totalt ur fattningen... och hämnas.. och sedan är ondskans cirkel igång.. ja, de är vad de är dessa gansta, och i mina ögon är de bara wannabes.. nu är de någonting iallafall... mördare.... de har en plats i samhällets herarki, längst ner på botten...och där hamnar kanske de som inte klarar av det så kallade "normala" sociala samhälle som är uppbyggt av människor som vill ha pengar och makt... botten/toppen, och vi andra, är allt däremellan...