2016-10-13, 02:40
Medlem
Jag tycker det är lite svårt att se hur mycket man egentligen har plussat eller gått minus på aktieportföljen. Tillexempel om man säljer av en aktie med förlust så verkar ju portföljens avkastning öka och man blir lurad att tro att man lyckats bättre än man gjort. Efter en tid kan det ju vara många aktier man sålt med förlust eller med vinst utan att det syns på avkastningen.
Finns det nått enkel funktion där man lätt ser detta?
Fick fram info under transaktioner, men det verkar lite krångligt tycker jag. Skulle vilja se mitt totala resultat på ett överskådligt vis.
Citera
2016-10-17, 11:26
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy80
Jag tycker det är lite svårt att se hur mycket man egentligen har plussat eller gått minus på aktieportföljen. Tillexempel om man säljer av en aktie med förlust så verkar ju portföljens avkastning öka och man blir lurad att tro att man lyckats bättre än man gjort. Efter en tid kan det ju vara många aktier man sålt med förlust eller med vinst utan att det syns på avkastningen.
Finns det nått enkel funktion där man lätt ser detta?
Fick fram info under transaktioner, men det verkar lite krångligt tycker jag. Skulle vilja se mitt totala resultat på ett överskådligt vis.

Hej

Jag antar att du menar procentsatsen "Utveckling efter köp" som syns i din kontoöversikt. Det stämmer att den ökar om du säljer en aktie med som du har gått back på. För att se ditt innehavs totala utveckling är det bäst att kolla i grafen för det specifika kontot alternativt tittar på siffran "Utveckling i år" som visas direkt ovanför grafen, den (och grafen) uppdateras en gång per dag.

Återkom gärna om du har fler frågor.

Jag önskar dig en trevlig dag!
/Arvid
Citera
2016-10-17, 21:34
Medlem
Bara Glads avatar
Vad innebär det gröna R:et som visas vid vissa (extremt stora poster) under avslut?

http://imgur.com/a/vKAOp
Citera
2016-10-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Vad innebär det gröna R:et som visas vid vissa (extremt stora poster) under avslut?

Klicka på det gröna frågetecknet till höger så får du veta.
alt se 4 poster upp i tråden.
Citera
2016-10-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad

Det är affärer som rapporteras som är gjorda utanför marknaden. Det går normalt inte att kränga så stora poster direkt på börsen. Det är istället någon mäklare som har gjort upp affären mellan köpare och säljare. När affären är gjord rapporteras den till börsen.
Citera
2016-10-20, 09:59
Medlem
tallskog4s avatar
Jaha, nu är Avanzas hemsida nere igen.

De vägrar verkligen skärpa sig!
Citera
2016-10-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Jaha, nu är Avanzas hemsida nere igen.

De vägrar verkligen skärpa sig!

Yes. Har också haft problem sedan strax efter 9.30. Nåt fel med inloggningen och dom har nu info om det på sidan nu.
Citera
2016-10-20, 10:35
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Yes. Har också haft problem sedan strax efter 9.30. Nåt fel med inloggningen och dom har nu info om det på sidan nu.

Någon som kan logga in?
Citera
2016-10-20, 10:39
Medlem
Det står:

"Just nu har vi tekniska problem vilket gör att inloggningen inte fungerar. Felsökning pågår. Vid orderläggning kontakta Mäkleri på 08-562 250 00"

sen en timme tillbaka!
Citera
2016-10-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Det står:

"Just nu har vi tekniska problem vilket gör att inloggningen inte fungerar. Felsökning pågår. Vid orderläggning kontakta Mäkleri på 08-562 250 00"

sen en timme tillbaka!

Byt till Nordnet, stabilare sida. Bättre förmåner, snabbt och smidigt.
Jag bytte i somras, ännu inga problem.
Citera
2016-10-20, 11:14
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Byt till Nordnet, stabilare sida. Bättre förmåner, snabbt och smidigt.
Jag bytte i somras, ännu inga problem.
Problemet är ju att 9 av 10 handlar genom Avanza, så nu står ju börshelvetet still.
Citera
2016-10-20, 11:22
Medlem
tallskog4s avatar
Det var ju en del strul första handelsdagen efter Brexit. Men så här jävligt har det väl aldrig varit?

Ska bli intressant att höra om Börspodden vågar kritisera haveriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in