2017-09-28, 10:03
Medlem
På min ISK står det så här:
Skuldränta hittills denna månad: -0,89 SEK

Någon som vet var denna skuldränta kommer ifrån?
Jag har bara fonder på kontot.
Citera
2017-09-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det är väl kunskapen som är det intressanta, inte hur personen ser ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag har inte uttalat mig om hur han ser ut, eller påstått att det är av betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Att han är en tvärhand hög och ser ut på ett sätt som många nog tycker är lite lustigt bidrar nog till humorn.

Det svänger snabbt.
Citera
2017-09-28, 12:53
Medlem
phosphors avatar
Vad händer med utdelningen när marknaden faller 40-50% som under förra finanskrisen?
Citera
2017-09-28, 18:32
Medlem
Spaders avatar
Varför finns ingen avancerad orderläggning för amerikanska aktier?
Citera
2017-09-28, 20:42
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det svänger snabbt.
Nej det verkar inte vara så, du verkar fortfarande inte vilja läsa innantill vad som står i inläggen. Jag skrev nämligen "många nog tycker"...missade du det?
Citera
2017-09-29, 15:41
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
På min ISK står det så här:
Skuldränta hittills denna månad: -0,89 SEK

Någon som vet var denna skuldränta kommer ifrån?
Jag har bara fonder på kontot.

Hej,

Det hör inte till vanligheten att man får skuldränta om man enbart handlar med fonder. Skuldränta uppkommer oftast om man har sålt aktier och tagit ut pengarna utan att vänta på att likviddagarna har passerats alternativt att man har handlat aktier utan att reserverat för courtaget. Jag skulle rekommendera att du kontaktar oss i inloggat läge eller via telefon så kan vi undersöka just varför du har fått en skuldränta.

/Florence, Avanza
Citera
2017-09-29, 15:48
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Varför finns ingen avancerad orderläggning för amerikanska aktier?

Hej,

Anledningen till att vi inte har avancerad orderläggning på utländska aktier beror på att vi inte har samma koppling till de marknaderna som den svenska vilket gör att det rent tekniskt är svårt att implementera. Vi ser dock löpande över hur vi kan göra vår sajt bättre och skulle en ändring bli möjlig så kommer vi att se över det.

/Florence, Avanza
Citera
2017-09-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopRider
Sen tillkommer avanzas avgifter.

Använder du avanza auto så har du ingen koll på någonting. Varken avgifter, anskaffningsvärde eller försäljningsintäkterna.

Det medför att avanza genom avanza auto kan sätta vilka värden som helst i ditt fondinnehav. Skulle sedan marknaden gå ner mycket, och avanza auto råkar gå ner extra mycket för dig...

...då vet du att dina fondpengar hamnar i fickan på avanzas anställda.

Banklagen:
"Gör komplicerade produkter som ingen behöver eller förstår. SÄLJ!"

Varför skulle avanza auto gå ner mer än börsen vid en krasch när de i stort sett bara innehåller en mix av breda fonder?
Senast redigerad av bevakasha 2017-09-29 kl. 20:59.
Citera
2017-09-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopRider
Sen tillkommer avanzas avgifter.

Använder du avanza auto så har du ingen koll på någonting. Varken avgifter, anskaffningsvärde eller försäljningsintäkterna.

Det medför att avanza genom avanza auto kan sätta vilka värden som helst i ditt fondinnehav. Skulle sedan marknaden gå ner mycket, och avanza auto råkar gå ner extra mycket för dig...

...då vet du att dina fondpengar hamnar i fickan på avanzas anställda.

Banklagen:
"Gör komplicerade produkter som ingen behöver eller förstår. SÄLJ!"
Kollade igenom Avanza auto, och allt ser rätt bra ut, förutom att jag inte gillar en fondmix med så stor fokus på den amerikanska marknaden..

Via Auto får du ju fonderna bakom billigare än om du skulle investera i dem direkt.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig rekommendera Auto till min syrra som bara vill månadsspara utan att behöva tänka på vad hon sparar i för något.
Citera
2017-10-03, 15:22
Jag vill öppna ett sparkonto på Avanza för att ha lite kontanter tillgängliga att handla för. Jag bryr mig inte om räntan eftersom pengarna inte kommer ligga kvar särskilt länge. Men det jag funderar över är hur snabbt det går att flytta pengar från sparkonto till ISK. Hur smidigt är det?
Citera
2017-10-03, 16:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Men det jag funderar över är hur snabbt det går att flytta pengar från sparkonto till ISK. Hur smidigt är det?
Det går omedelbart.

Även att sätta in pengar på Avanza med direktinsättning från annan bank går omedelbart om du har SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller Danske Bank.
Citera
2017-10-03, 17:26
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det går omedelbart.

Även att sätta in pengar på Avanza med direktinsättning från annan bank går omedelbart om du har SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller Danske Bank.

Hmm, jag har inte gjort många överföringar och har inte funderat på hur lång tid det tar. Hade gissat på att det tar en bankdag att föra över från mitt lönekonto till Avanza. Men då finns det egentligen ingen anledning att föra över pengar till sparkonto på Avanza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in