2016-10-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Varför man som svensk bryr sig om detta val har jag aldrig förstått.
Eftersom att ena kandidaten nästan garanterat resulterar i krig. Hela debatten är ganska avslöjande för vad som händer även här.
Eftersom att oavsett vad så påverkar vad som händer i USA oss alla.

Sedan så vill jag passa på att fördöma alla källor av judiskt ägd media typ CNN. Detta är inte på långa vägar opartisk data.
Dessutom att de ljuger extra om "swingstaterna" har ingenting med verkligheten att göra. Det är i dessa stater Soros och hans pack styr röstningsmaskinerna som de även använde för att rigga venezuelas val.

Min egen uppfattning av debatten var att Trump vann stort.
Han var den enda som tog upp något nytt, clinton har haft samma argument alla 3 debatter.
Dessutom var moderatorn även här tvungen att vara partisk även om han var den bästa hittills. "Will you accept the outcome of the election?" Att han frågar Trump detta och inte Clinton eller ens Obongo. Hur fan har denna fråga någon betydelse? Denna frågades även i första debatten.

Clinton fick möjligtvis ett pluspoäng för att hon inte föll ihop.
2016-10-20, 09:16
Medlem
Sperssons avatar
.
Vem vill erkänna att man röstar på Trump när någon frågar?

Trots detta leder Clinton bara knappt i opinionen.
2016-10-20, 09:19
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alsaof

Sedan så vill jag passa på att fördöma alla källor av judiskt ägd media typ CNN. Detta är inte på långa vägar opartisk data.

Finns det överhuvudtaget någon media som inte är partisk i USA?, att CNN står på Clinton/demokraternas sida är ju ganska så uppenbart och att Fox News styrs av republikanerna vet ju alla. Men tycker all media man råkar på i USA är så fruktansvärt vinklad, inte konstigt att folket är så jäkla hjärntvättade i det skitlandet.
2016-10-20, 09:21
Medlem
En bra koll på hur kombattanterna ligger till hittar ni här:
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=2016-forecast-analysis
2016-10-20, 09:41
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vem vill erkänna att man röstar på Trump när någon frågar?

Trots detta leder Clinton bara knappt i opinionen.

Du menar att man skäms om man tänker rösta på Trump? Ja, det skulle jag också göra
2016-10-20, 09:45
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Nej, Hillary leder faktiskt stort, mycket tack vare hennes stöd i s.k "swing states". Här har du en election forecast med övergripande statistik på väljare och "electorial votes". Just nu är det 87,3% chans att Hillary blir nästa president. Betting bolagen har tex redan börjat betala ut.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
Eh ja det är ju vad det tror på den sidan. Kollar man på många andra pollar är det helt andra siffror.

Bettingbolag betalar ut nu? Låter också jävligt suspekt, betala ut innan man har en vinnare? Ungefär som att man skulle spela på V75 och hästen som leder halvvägs utses till vinnare.
2016-10-20, 09:47
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Du menar att man skäms om man tänker rösta på Trump? Ja, det skulle jag också göra

Jag skulle skämmas om jag var amerikan och röstar på Hillary.
2016-10-20, 09:52
Medlem
Om folk visste hur media manipulerar och hur Clinton själv manipulerar skulle folk icke bli rädda för de skulle inte tro på det. Skrämmande hur man trycker ned Trump pga löjliga uttalanden.
2016-10-20, 10:04
Medlem
Xeliouss avatar
Publiken skrattade åt Trump.
Citat:
Mr Trump's response, that no one respects women more than he does, was met by laughter in the debate hall and the nearby media hall.
http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37711218

Trump är väl rent allmänt helt humorbefriad, han försökte väl inte använda humor i denna debatt heller?
2016-10-20, 10:07
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Finns det överhuvudtaget någon media som inte är partisk i USA?, att CNN står på Clinton/demokraternas sida är ju ganska så uppenbart och att Fox News styrs av republikanerna vet ju alla. Men tycker all media man råkar på i USA är så fruktansvärt vinklad, inte konstigt att folket är så jäkla hjärntvättade i det skitlandet.

Och svenska medier är inte vinklade? USA ser ut som vinklad för att de har olika åsikter ventilerade medan här i Sverige ställer alla sig i ett led då det gäller medier...
2016-10-20, 10:21
Medlem
Stones avatar
Clinton: "Du är en nickedocka!"
Trump: "Du är!"

Snacka om att vara en nickedocka. Hur lätt att manipulera som helst. Trump skulle aldrig klara att prata med Putin utan att bli en nickedocka.
2016-10-20, 10:25
Medlem
Det är beklämmande att tro att Hillary eller Trump kommer att göra någon som helst skillnad för random knegare, detta är en cirkus utan like för att få folk att fokusera på annat än de verkliga problem. De som bakom kulisserna verkligen styr vardagen för usa medborgare och för hela världen kan under tiden arbeta vidare på att parasitera på den stora massan. Jag har dock full förståelse på att folk är enormt trötta på politiker och desperat söker ett alternativ för att lösa eländet. Tyvärr får jag lov att informera att jultomten inte finns, det är föräldrarna. Politikerna oavsett färg kommer bara att köra vidare på samma spår, oavsett valresultat. Politikerna kommer INTE att lösa våra problem och det står inte på deras agenda att lösa våra problem. Oavsett parti och politisk färg.

'Bröd och cirkus' sade de gamla romarna för 2000 år sedan och det har inte blivit speciellt mycket bättre. Mulatton är sannolikt den största serial killer i historien, ja, med drones styrda från en bunker i Arizonaöknen (och soldaterna som styr får 'tapperhetsmedalj' för insatsen) men de som verkligen styr är det militär-industriella komplexet, valet är ett spel för att avleda folkets uppmärksamhet. Presidenten, oavsett parti, är i allt väsentligt en marionett.

Ibland tror jag till och med att Trump är valarbetare åt demokraterna, så idiotisk kan ingen vara men man vet att detta clowneri säljer, och det säljer bra, valdebatterna är idag på The Jerry Springer Show nivå. Beklämmande. Riktigt beklämmande att öht tro på spektaklet.

Sluta gå i dessa bedragares fälla. Politiker och miljarderer kommer att fortsätta mjölka massan och dagligen stoppa sina äckliga parasithänder i knegarnas fickor. Varje dag. Dygnet runt. Det var längesedan folkets bästa stod på politikernas agenda. Detta gäller hela världen även Sverige.

'Om valet kunde ändra något skulle det vara förbjudet'.

Så ser jag det iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in