2016-10-20, 08:25
Medlem
Lostias avatar
Varför man som svensk bryr sig om detta val har jag aldrig förstått.
2016-10-20, 08:27
Medlem
Jag vet inte om det är bara jag som upplever detta, men läser man New york times, washington post och etc... man har helt enkelt bestämt sig för att inte ifrågesätta Hillarys wikileaks relaterade material och skyddar henne.

Även gårdagens tv debatt , ges segern till Hillary när man klart och tydligt kunde se att Trump vann ronden.

Några fler som tycker att massmedia runt om världen "skyddar" Hillary trots alla misstag hon har gjort som Benghazi?
2016-10-20, 08:28
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Tills de vet "what the hell is going on" är ett magert svar, milt uttryckt. Om du inte får besöka USA så antar jag att du även förstår hur extremt omfattande de granskar inresande i jämförelse med de flesta EU-länder. Min poäng är att USA under Clinton, hennes GS-tal till trots, ändå kommer vara mer restrektivt än Sverige, Frankrike, Tyskland etc.

Nej, men jag vill påstå att förutsättingarna för IS inte direkt är USA's fel, varken Bush eller Clinton. Det blir jobbigt för samtliga om det är utgångspunkten, för att inte nämna oss européer som faktisk är offer för skiten. Det är precis vad Sverige håller på med, anklaga staten och massa systematiska fel och sedermera ge hemvändade terrorister massa gräddfil. Det finns inget ursäktande, och att skylla på Clinton är patetiskt och rätt upprörande.
Varför inte, så länge bråkdelar av de >1 miljarder muslimer riskerar sitt liv (statligt,kulturellt, eller av otur) om de väljer att konvertera.
"Extremt omfattande" omfattar inte ens vilket deras hemland är, eftersom ingen information från hemländerna finns att tillgå, dessutom har flera av de terrorister vi sett haft historik av att åka till Pakistan/Afghanistan, personlighetsförändrade, e.t.c. Frankrike och Tyskland har nog mer erfarenhet och vattentätare koll än USA, drar jag en vild gissning om.

Förutsättningarna för IS framfart ligger ytterst hos Obama, inte bara hans presskonf där han talar om att all militär ska dra sig ur, han beväpnade rebell-grupperingar som i sin tur stridit mot Assads styrkor, när dessa borde ha fokusera enbart på IS.
Det är viktigt att nämna den utgångspunkten, så man börjar lära sig läxan att avhålla sig ifrån regimskifte och stöttande av kaos-rebeller.
2016-10-20, 08:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixieknullare
Jag vet inte om det är bara jag som upplever detta, men läser man New york times, washington post och etc... man har helt enkelt bestämt sig för att inte ifrågesätta Hillarys wikileaks relaterade material och skyddar henne.

Även gårdagens tv debatt , ges segern till Hillary när man klart och tydligt kunde se att Trump vann ronden.

Några fler som tycker att massmedia runt om världen "skyddar" Hillary trots alla misstag hon har gjort som Benghazi?

Nej, det är bara du som har tänkt så. Tom här i tråden är alla överens om att Hillary vann.
2016-10-20, 08:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det är bara du som har tänkt så. Tom här i tråden är alla överens om att Hillary vann.
Visst fick Trump stryk efter noter i nattens debatt. Hoppas att väljarna inser att en så oberäknelig, osympatisk och snarstucken människa inte kan få tillgång till koderna till kärnvapenmessilerna
2016-10-20, 08:45
Medlem
8xxSeriess avatar
Hör mer eller mindre varje dag nu på väg till jobbet käbbel om valet i USA när jag åker till jobbet på morgonen. Vad som är underligt är att man hela tiden via SR säger att Trump ligger efter, Clinton har mer stöd etc etc. Kollar man sedan på Amerikansk media och polls så ser man helt klart att så inte är fallet. Resultatet är mixat helt klart men att Trump ligger efter i hästlängder verkar helt befängt.. eller är jag helt ute och cyklar?
2016-10-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Visst fick Trump stryk efter noter i nattens debatt. Hoppas att väljarna inser att en så oberäknelig, osympatisk och snarstucken människa inte kan få tillgång till koderna till kärnvapenmessilerna

Donald Trump hade på många sätt sin mest seriösa debatt i natt. Hade han uppträtt så här genom den första debatten så hade detta möjligen kunnat ta en annan utveckling.

Sveriges största Trump hatare Mats Larsson på expressen verkar tycka annat.
2016-10-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Hör mer eller mindre varje dag nu på väg till jobbet käbbel om valet i USA när jag åker till jobbet på morgonen. Vad som är underligt är att man hela tiden via SR säger att Trump ligger efter, Clinton har mer stöd etc etc. Kollar man sedan på Amerikansk media och polls så ser man helt klart att så inte är fallet. Resultatet är mixat helt klart men att Trump ligger efter i hästlängder verkar helt befängt.. eller är jag helt ute och cyklar?

Nej, Hillary leder faktiskt stort, mycket tack vare hennes stöd i s.k "swing states". Här har du en election forecast med övergripande statistik på väljare och "electorial votes". Just nu är det 87,3% chans att Hillary blir nästa president. Betting bolagen har tex redan börjat betala ut.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
2016-10-20, 08:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Behöver inte flytta.

Framtiden ser mörk ut för Republikanerna tack vare Donny. Det är det skönaste i denna kråksång. Det kan ta lång tid att reparera skadan efter Donny med en mycket bitter efterdebatt. Hoppas partiet spricker.

Fram med popkornen.

Konstigt att du som av ditt användarnamn och signatur att döma är emot massinvandring stödjer en batikhäxa som Clinton som vill ha ännu mer massinvandring och dessutom har lovat att ge amnesti till alla illegala invandrare.
2016-10-20, 09:03
Medlem
Fattar inte varför folk försöker klanka ner så mycket på Trump? Hillary gör minst sagt lika sjuka grejer, om inte värre.
2016-10-20, 09:11
Medlem
Kan inte riktigt bestämma mig vilket resultat som är bäst.

På ena sidan så har vi en psykopat häxa som kommer rövknulla hela världen.
Låter ju som en helt OK story, kan bli fett o se på.

Sen på andra sidan så har vi en som vill göra "MERICA GREAT 'GAIN" vilket kanske är bättre, men lär inte va lika roligt.
Dock så är han ganska kul o se på så han kanske kan få de att bli roligt.

Intressanta tider iaf, bra mkt roligare än förra valet oavsett resultat
2016-10-20, 09:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Konstigt att du som av ditt användarnamn och signatur att döma är emot massinvandring stödjer en batikhäxa som Clinton som vill ha ännu mer massinvandring och dessutom har lovat att ge amnesti till alla illegala invandrare.

Som om det inte existerade någon annan fråga inom politiken eller vad? Sen har vi det här med att Trump beter sig som en femåring med komplex, för mig blir det ganska självklart att han inte har det som krävs av en ledare för USA.

Att vara president är allvarliga saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in