2016-10-20, 07:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej.
Det var definitivt prat om att Gore eller Kerry kanske inte skulle acceptera resultatet. Minns dock inte huruvida det var kandidaten själv som sa det eller om det var media som spekulerade.

Edit; Kanske var Bush förresten.
Senast redigerad av tcfmog 2016-10-20 kl. 07:20.
2016-10-20, 07:20
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Kan minnas fel men gjorde inte Gore eller om det var Kerry något liknande utspel; att de kanske ine skulle acceptera valresultatet?
Det de gjorde var mycket värre, eftersom de vid fullbordat valresultat ifrågasatte det och menade att Bush riggat valet.
http://dailycaller.com/2015/12/15/john-kerry-thinks-bush-rigged-the-2004-election/

Med det i bagaget och det vi nu fått reda på om korruption är det inte konstigt att Trump inte svarar ja på att om han "absolut ska acceptera valet".
Men visst är det olämpligt att ta en sådan diskussion före valet. Jag upplevde dock moderatorns fråga som nästan en form av utpressning mot Trump, som också är olämplig med tanke på vad Gore gjorde 2000 och Kerry ansåg om valet 2004, att Bush riggat valmaskinerna i Ohio.
2016-10-20, 07:30
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Här kan man se lite bättre polls och inte vad ClintonNewsNetwork, New York Times, SVT, TV4, Aftonbladet m.fl påstår. Det här liknar mer den riktiga pollen några jag känner gjorde utanför ett Valmart i Indiana, Hillary fick 27 röster av 1200 tillfrågade lol

https://theconservativetreehouse.com/2016/10/19/your-turn-who-won-the-third-presidential-debate-polls-polls-polls/
2016-10-20, 07:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Jag förstår inte riktigt vad du pratar om? Att hon pratar som svenska politiker, är det ett fel i sig? Du bör erkänna att svenska politiker inte har en tendens till interventionism. Trump framställdes nog mest som muslimhatare för att han ville stänga gränsen för de som är muslimer. Det är långt ifrån situationen i Sverige. Jag vet inte om du försöker skriva "det" eller "de", men Hillary/Obama gick inte in med boots on the ground i mellanöstern, tvärtom.

Jag börjar bli trött på folk som ser USA som en defacto världspolis, IS har ett eget indviduellt ansvar. Det är rentav osmakligt att påstå att någon administration i US "skapade" IS. De skapade sig själva, dels genom att utnyttja massivt sunnimusliskt missnöje, dels genom att vara totala jävla rövhål. Att skylla på USA gör att det individuella ansvaret försvinner. Personligen anser jag att varje islamist ska få ansvara för dennes handlingar, snarare än Clinton.
Klockan är mycket Mr. BenHorne, trodde förts det var anledningen att du inte förstod min text.
Sen såg jag att du ändrat Donalds Trumps namn i min text till Dtrumpf eller vad du skrev, och tänkte hey - här har vi en morgonpigg jäven!

Menar att svenska politiker har kört de där Open Borders snacket länge nu, sedan när gränskontrollen kom i slutet av förra året tog det slut med 'Öppna Era Hjärtan' och liknande Clinton kör med, inte lika smörigt kanske.
Donald Trump vill stänga landet för inresa till de vet "what the fuck is going on"
Hillary Clinton har varit delaktig i Iraqkriget, Libyen, Syrien och fan, är det inte värre om de bombar ens land än bannar en från inresa? (jag får ändå inte åka in i USA, men hade tyckt så även om jag fick)

Jag är med trött på amerikansk världspolis.
Men ISIS skapades inte av själva, tvärtom är det SKRÄMMANDE vilken delaktighet Hillary Clinton och USA hade i skapandet av den terrorsekten.
Jag lovar, Mr. BenHorne - är du Pro-Clinton och tror på det där så saknar du bara infon.
Dra nytta av din morgonpigga sida och kolla hos Wikileaks, förslag: https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3774

Om du är en Pro-Clinton så måste jag fråga: Why?
Tack för visad förståelse, Mr. B.Horne! ✌🏼️
2016-10-20, 07:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det var definitivt prat om att Gore eller Kerry kanske inte skulle acceptera resultatet. Minns dock inte huruvida det var kandidaten själv som sa det eller om det var media som spekulerade.

Edit; Kanske var Bush förresten.

Nej så här var det: År 2000 MENADE Gore att respektera valet på valnatten, men eftersom Florida beslutat räkna om (det sker automatiskt när resultatet är tight) väntade han tills dess att det slutgiltiga resultatet godkänts av HD.

OM detta val skulle bli så tight tror jag ingen missunnar Trump samma rättsliga rättigheter, men det är inte vad detta handlar om. Trump vägrar att i förväg acceptera resultatet eftersom han känner på sig att han kan förlora och klarar inte av förluster; det är något helt annat.
2016-10-20, 07:34
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Anser inte att det är krigshets, han säger bara vad som hänt och det är att USA har banat vägen med sina egna pengar för instabilitet i Irak vilket leder till att Iran kan plocka upp brödsmulorna.
Balansgången blir svår då labila Ayatollor är fast beslutna att utplåna Israel samt att Iran har stöd av Ryssland, Kina samt lokala förmågor, Hezbollah m.fl.
Maktbalansen mellan shia/sunni är huvudvärk för vår del numera, dessa bakåtsträvande musslor som exporterar terrorism via olika kanaler (moskén, barnprogram t.o.m, har vi infon?) som gör att 60-åriga kärringar bestämmer sig för att begå självmord via vifta med knivar mot IDF-soldater.
It's a mess.
2016-10-20, 07:40
Medlem
Citat:
Nej så här var det: År 2000 MENADE Gore att respektera valet på valnatten, men eftersom Florida beslutat räkna om (det sker automatiskt när resultatet är tight) väntade han tills dess att det slutgiltiga resultatet godkänts av HD.

OM detta val skulle bli så tight tror jag ingen missunnar Trump samma rättsliga rättigheter, men det är inte vad detta handlar om. Trump vägrar att i förväg acceptera resultatet eftersom han känner på sig att han kan förlora och klarar inte av förluster; det är något helt annat.

Nu tullar du på sanningen igen, Trump sa inte att han vägrar acceptera resultatet som du skriver, spola tillbaka och kom med sanningen, tack!
2016-10-20, 07:48
Medlem
Låter som att kandidaterna var lika bra av alla Trump och Clinton fans här angående vem som vann.

Såg inte debatten men förvänta mig att det skulle sluta som en trågig italiensk fotbollsmatch 0-0.
2016-10-20, 07:56
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Jag vet vad som hände efter valet 2000, jag pratar om vad som hände före. Opinionsundersökningarna visade att det kunde bli så att en vann folkets röster och en vann elektorsrösterna och det spekulerades huruvida kandidaterna skulle acceptera resultatet. Det jag inte kan minnas i detalj är vad kandidaterna själva sa.
2016-10-20, 08:00
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Klockan är mycket Mr. BenHorne, trodde förts det var anledningen att du inte förstod min text.
Sen såg jag att du ändrat Donalds Trumps namn i min text till Ddrumpff eller vad du skrev, och tänkte hey - här har vi en morgonpigg jäven!

Menar att svenska politiker har kört de där Open Borders snacket länge nu, sedan när gränskontrollen kom i slutet av förra året tog det slut med 'Öppna Era Hjärtan' och liknande Clinton kör med, inte lika smörigt kanske.
Donald Trump vill stänga landet för inresa till de vet "what the fuck is going on"
Hillary Clinton har varit delaktig i Iraqkriget, Libyen, Syrien och fan, är det inte värre om de bombar ens land än bannar en från inresa? (jag får ändå inte åka in i USA, men hade tyckt så även om jag fick)

Jag är med trött på amerikansk världspolis.
Men ISIS skapades inte av själva, tvärtom är det SKRÄMMANDE vilken delaktighet Hillary Clinton och USA hade i skapandet av den terrorsekten.
Jag lovar, Mr. BenHorne - är du Pro-Clinton och tror på det där så saknar du bara infon.
Dra nytta av din morgonpigga sida och kolla hos Wikileaks, förslag: https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3774

Om du är en Pro-Clinton så måste jag fråga: Why?
Tack för visad förståelse, Mr. B.Horne! ✌🏼️
Först ber jag om ursäkt, jag har inte personligen ändrat Trump till Drumpf - det är ett tillägg i min webbläsare och jag försöker alltid tänka på det när jag citerar folk på Flashback. Jag vill inte förneka andras åsikter genom ett så fult trick. Åter till sakfrågan.

Ja, men det har också visat sig vara en opinionsmässig katastrof för svenska politiker. Tills de vet "what the hell is going on" är ett magert svar, milt uttryckt. Om du inte får besöka USA så antar jag att du även förstår hur extremt omfattande de granskar inresande i jämförelse med de flesta EU-länder. Min poäng är att USA under Clinton, hennes GS-tal till trots, ändå kommer vara mer restrektivt än Sverige, Frankrike, Tyskland etc.

Nej, men jag vill påstå att förutsättingarna för IS inte direkt är USA's fel, varken Bush eller Clinton. Det blir jobbigt för samtliga om det är utgångspunkten, för att inte nämna oss européer som faktisk är offer för skiten. Det är precis vad Sverige håller på med, anklaga staten och massa systematiska fel och sedermera ge hemvändade terrorister massa gräddfil. Det finns inget ursäktande, och att skylla på Clinton är patetiskt och rätt upprörande. Hursomhelst, nej, jag är inte "pro-Clinton", jag hatar henne med passion. Hon är en falsk lögnare, och i ett normalt val hade hon varit körd. Jag är inte så mycket morgonpigg som jag är student med sömnproblem, men om jag orkar ska jag läsa din länk! Uppskattar din hyfsade ton!
2016-10-20, 08:02
Medlem
50-39 är ju ändå bra hos CNN där det nog är fler demokrater.

60% tyckte att Trump gjorde bättre än förväntat mot Clintons 40%

Jaaaa han kommer vägr gå med på valresultatet äntligen fan vad jag väntat på det lite krut från gubben. Man kan bara ta över makten från de som fuskar med en revolution.😎
2016-10-20, 08:07
Medlem
CNN focus group
https://www.youtube.com/watch?v=_TZt0xcunG4

10 19 16 CBS Post Debate Focus Group
https://www.youtube.com/watch?v=8kHg87VlAH8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in