2016-10-20, 05:57
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är bara att själv jämföra USC Dornsife/Los Angeles Times opinionsundersökningar med de andra opinionsundersökningarna. Det går mycket bättre för Trump i den.

Så med andra ord är opinionsmätningar såsom under BREXIT helt irrelevanta?

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag har inte sett den.

Dags att göra det då om du uppskattar riktig journalistik, det kommer fler avslöjanden fram till valet dessutom. Detta kommer legitimera valfusk-anklagelserna som Trump och 41% av folket anser som pågår.

Detta mot hur MSM behandlat frågorna om Hillary's hundratals skandaler och det faktum att Wikileaks blivit kriminellt enligt CNN att besöka och läsa, som tur är så kan ju dom rapportera dom rätt "vinklarna" ur några få email så inte alla priviligerade känner sig så himla mera korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lite antiklimax att höra Mr. Trump så inne på de där kriget mot Iran han lovade judarna på AIPAC, det sätter hela grejen lite skevt för mig måste jag säga.
Visst, Hillary Clinton är väl en större fiende till världsfred än vad Donald Trump är, och att höra subban skryta om Clinton Foundation var en upplevelse man sent ska glömma.

Sen tycker jag att Donald Trump ska få det där Emmy-Priset han aldrig fick!

Är det jag som överdriver Trumps krigshets mot Iran bara kanske? Jaja.. The system is rigged anyway

Helt korrekt analyserat. Trump pushar på Iran dels för att landet dränerat USA på pengar efter Hillarys(eller var det Rape-Bill?) inkompetens men också det faktumet att Israel-vänliga tidningar som dominerar USA inte ska ha något att klaga på där.
Senast redigerad av raxmouse 2016-10-20 kl. 06:53.
2016-10-20, 06:00
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Så med andra ord är opinionsmätningar såsom under BREXIT helt irrelevanta?

Nej, för de visade inte vad ni nu påstår de visade.
2016-10-20, 06:01
Medlem
Bra gjort Donald, han fick Hillary att bli stum ibland, enl mig vann han på poäng.
Trump var Trump och Hillary var den politikerbroiler hon är!
2016-10-20, 06:02
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, för de visade inte vad ni nu påstår de visade.

Förstår inte hur du menar att det skulle vara relevant med min jämförelse? Du menar såklart att opinionsmätningar som passar din önskan är sanna och alla andra är falska?
2016-10-20, 06:06
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är det jag som överdriver Trumps krigshets mot Iran bara kanske? Jaja.. The system is rigged anyway
Gör han det då? Vill du verkligen ha krigshets mot Iran?
Han säger som det är i nuläget, Irans shia-milis och Iraks armé dominerar i Irak, SAA (Assad) och Ryssland är dominerande i Syrien (oavsett hur lite territorium de skulle ha), och de är en pakt tsm med Kina som inte går att bortse från.
Hans policy är att inte vara en cuck åt länder som Iran och Saudiarabien, förhindra flyktingströmmar via safe-zones, work with Russia, GTFO från Mellanöstern och bygg upp militären.
2016-10-20, 06:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kan ju bli kontraproduktivt för Trump att orera om valfusk. Han väljare kan ju tänka att det är ingen idé att gå att rösta.

O'Keefe är tydligen inbjuden av trump till debatten ikväll. Liksom Sarah Palin, Obamas brorsa (!) och en kvinna som B Clinton ska ha förgripigt sig på.

Man kan ju fumdera på om Trump själv kommer dyka upp i natt. Han har ju tydligen skippat något slags genrep/walk through i debattlokalen.

Mja, men han har mycket att vinna också om det sprids och blir viralt. Det har redan gett effekt då folk har fått avgå sen Okeefes videos kom upp.

Okeefe har nu även skickat in en annälan till valmyndigheten. Att döma av hans videos har han hur mycket bevis som helst och då har inte alla videos hunnit komma upp än, det kommer mer.
2016-10-20, 06:13
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Förstår inte hur du menar att det skulle vara relevant med min jämförelse? Du menar såklart att opinionsmätningar som passar din önskan är sanna och alla andra är falska?

Pollarna innan Brexit visade på Leave och det blev Leave. Många Trumpeter här i tråden hävdar att pollarna innan Brexit tydligt sa Stay och detta skulle i så fall kunna påvisa att Trump egentligen leder.
2016-10-20, 06:15
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Pollarna innan Brexit visade på Leave och det blev Leave. Många Trumpeter här i tråden hävdar att pollarna innan Brexit tydligt sa Stay och detta skulle i så fall kunna påvisa att Trump egentligen leder.

Men lägg av, pollarna under det sedvanliga mainstreammedia visade att stay-sidan var "klar" varje vecka fram till resultatet. Men jag håller med att det fanns fler balanserade element där, kanske mycke hade att göra med att fler koncerner insett vilket misslyckande EU var och är jämförelsevis med Hillary Clintons hållhakar inom nätverket hon associeras med.

UK var en annorlunda situation, det var inte riktigt Project Veritas så som i USA eller en total mediablackout, Clinton med Guccifer2-gate har visat att hon svettas ordentligt nu tillsammans med finansiella institut, opionsmätningar från polare i en politisk-kampanj är ju inte godtagbart.

Hoppas Hillary fixat och mutat illegala invandrare som kan vinna valet för annars kommer många få jobbigt rent juridiskt. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/788957439542587392 https://twitter.com/realDonaldTrump/status/788954581346779136

Rätt galet presidentval ändå, har vi bevittnat något liknande någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Den bästa debatten båda kandidater gjort! Sakfrågor diskuterades faktiskt, om än i begränsad omfattning. Och det gav en klar bild av respektive kandidats personlighet. Trump framstod som en egoistisk, barnslig idiot som försöker få spektaklet till en dokusåpa. Clinton visar sitt sanna, och uppenbara, jag som en hänsynslös karriärspolitiker. Välregisserad på gränsen till det outhärdliga.

https://www.youtube.com/watch?v=PNnqjbojqjE
Senast redigerad av raxmouse 2016-10-20 kl. 06:42.
2016-10-20, 06:17
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
CNN:s undersökning indikerar att Clinton van debatten, och så var det kanske. Tycker att ingen av dem föll igenom efter sina förutsättningar - Clinton är egentligen ingen stor talare, och The Donald, säger ju dumma saker, men det är ju hans politik å andra sidan.
2016-10-20, 06:20
Medlem
Bara bra att Trump inte svarade på frågan om han vill erkänna valresultatet, han sa att han ville hålla dom på sträckbänken (min ungefärliga liknelse )

Han fick in mest punschar inatt, Vann på poäng enl min uppfattning, skönt att han är så rak som han är, the system is rigged, ja bättre kan man inte uttrycka det!

Hillary vacklade inte men fick mer stryk än i tidigare debatter! "she's a nasty woman" ohh usch gapar mediaköpta sk "experter", men det är sånt säkert 50 - 60 % av folket som tycker samma!
2016-10-20, 06:34
Medlem
Xkcds avatar
Citat:

Jämför "Vem skulle du rösta på" med "Vem tror du kommer vinna valet" här: http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

Går inte få en mer tydlig bild av hur media snedvrider valet... Notera även att Trump går hem hos medelklass och de med hög inkomst. Oerhört låga siffror hos den svarta befolkningen, vilket förmodligen även tillhör lägst inkomst.

Tillägg: Lägg märke till hur frågorna är formulerade, har man intresse av att vinkla åt ena eller andra sidan lägger man upp det resultat man behagar, läs "56.8% of the American people believe Hillary Clinton is the next President of the United States"
Senast redigerad av Xkcd 2016-10-20 kl. 06:37.
2016-10-20, 06:36
Medlem
BenHornes avatar
Den bästa debatten båda kandidater gjort! Sakfrågor diskuterades faktiskt, om än i begränsad omfattning. Och det gav en klar bild av respektive kandidats personlighet. Trump framstod som en egoistisk, barnslig idiot som försöker få spektaklet till en dokusåpa. Clinton visar sitt sanna, och uppenbara, jag som en hänsynslös karriärspolitiker. Välregisserad på gränsen till det outhärdliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in