2016-10-17, 18:09
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är Halda något slags Rolls Royce av taxameterar eller? Hur kan det annars kosta 14 000 kr?

https://www.blocket.se/stockholm/Halda_Taxameter_Paket_C30__Wlink_med_tomning_66465 223.htm

Meg tax är väl bättre ?
Citera
2016-10-17, 18:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Meg tax är väl bättre ?

Det vet jag inte. Den är iaf mycket billigare. 3-4 tkr kostar väl den senaste Megtaxen.
Citera
2016-10-17, 22:53
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
15 min: kopierade bara citatet direkt från självstudiematerialet jag pluggar som jag beställde från taxiförbundet.

Är dom petiga med minuterna på kartläsningsprovet? Alltså om man har fel på ett par min hit och dit?

Är alternativen (exempel) 10min 15min 20min 25min så kan man inte svara 23min utan man får välja ett av dom alternativen som står på skärmen.

Det finns en minsta skillnad mellan alternativen beroende på vilken skala frågan omfattar.

Men det är ju ett prov. Prov får man ofta öva inför. Så nöt på bara.

Värsta är (tycker jag) när det gått många år sen man senast pluggade något eller behövde räkna på saker. Tycker allt blir så rörigt.
Citera
2016-10-18, 16:21
Medlem
Nu är längsta semester i mitt liv slut, helt fantastiska 6 månader Hur går det för er i Stockholm som kör natt i 020 bilar? Vad kör ni in mellan 17:00-2:00 på vardagskvällar? Helger? Jag kommer förmodligen ta CE körkort nån gång i Januari/februari så det känns onödig att ta Taxistockholms leg nu, plus jag har en gul bil som står parkerat där jag bor. Ni kan skriva PM om ni vill inte svara här
Citera
2016-10-18, 21:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Det vet jag inte. Den är iaf mycket billigare. 3-4 tkr kostar väl den senaste Megtaxen.

Spelar det någon roll vilken taxameter man har oavsett bolag / taxibil /

Tänker mig då typ Har alla taxikurir bilar samma taxameter i alla sina bilar ?
Har alla Taxi Stockholm bilar samma ?

Det är ju samma skit som ska sitta i varje bil så herr Stefan löven jävla regering får in sin skatt. Usch för dem
Citera
2016-10-18, 22:33
Medlem
Ironfleets avatar
Alla TSAB bilar har samma taxameter. Utrustas på ett och samma ställe.
Citera
2016-10-18, 23:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Spelar det någon roll vilken taxameter man har oavsett bolag / taxibil /

Tänker mig då typ Har alla taxikurir bilar samma taxameter i alla sina bilar ?
Har alla Taxi Stockholm bilar samma ?

Det är ju samma skit som ska sitta i varje bil så herr Stefan löven jävla regering får in sin skatt. Usch för dem

Ja. Det är samma taxameter. Till exempel är Halda för 14.000 kr den taxameter som Uberbilar måste ha om några månader.

Sjukt att det ska vara så dyrt.
Citera
2016-10-19, 05:31
Medlem
Citat:
Ja. Det är samma taxameter. Till exempel är Halda för 14.000 kr den taxameter som Uberbilar måste ha om några månader.

Tycker inte det är speciellt dyrt, i vårt bolag kör vi med Taxisystem och DigiTAX X-one.
Vi har via vårt bolag en specialdeal som gör det billigare men kostar fortfarande ca 40 000:- (!!) att köpa in och installera
Citera
2016-10-19, 11:04
Medlem
Axel61s avatar
Citat:

För att inte snacka om övrig utrustning: Betalterminal 10 000, alkolås 15 000 m,m
Har du inte kollat upp det än? Du som "snart" ska ha eget.
Citera
2016-10-19, 13:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigma87
Tycker inte det är speciellt dyrt, i vårt bolag kör vi med Taxisystem och DigiTAX X-one.
Vi har via vårt bolag en specialdeal som gör det billigare men kostar fortfarande ca 40 000:- (!!) att köpa in och installera

Det låter fruktansvärt dyrt. En Megtax kostar väl runt 4000 kr per bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
För att inte snacka om övrig utrustning: Betalterminal 10 000, alkolås 15 000 m,m
Har du inte kollat upp det än? Du som "snart" ska ha eget.

I åkerikursen läste jag att en taxameter kostar 2-3000 kr. Lyckligtvis slipper jag betalterminal och alkolås i min bil. Om allt går som planerat kan jag börja köra nu i helgen.
Citera
2016-10-19, 14:02
Medlem
Citat:
Det låter fruktansvärt dyrt. En Megtax kostar väl runt 4000 kr per bil.

I åkerikursen läste jag att en taxameter kostar 2-3000 kr. Lyckligtvis slipper jag betalterminal och alkolås i min bil. Om allt går som planerat kan jag börja köra nu i helgen.

Grattis. Har varit kul att följa din resa. Kommer du att för TSAB?
Citera
2016-10-19, 18:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Grattis. Har varit kul att följa din resa. Kommer du att för TSAB?

Jag kommer inte köra för TSAB. Det blir Uber till en början och sen får jag se om jag byter till något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in