2016-10-17, 18:09
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är Halda något slags Rolls Royce av taxameterar eller? Hur kan det annars kosta 14 000 kr?

https://www.blocket.se/stockholm/Halda_Taxameter_Paket_C30__Wlink_med_tomning_66465 223.htm

Meg tax är väl bättre ?
Citera
2016-10-17, 18:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Meg tax är väl bättre ?

Det vet jag inte. Den är iaf mycket billigare. 3-4 tkr kostar väl den senaste Megtaxen.
Citera
2016-10-17, 22:53
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
15 min: kopierade bara citatet direkt från självstudiematerialet jag pluggar som jag beställde från taxiförbundet.

Är dom petiga med minuterna på kartläsningsprovet? Alltså om man har fel på ett par min hit och dit?

Är alternativen (exempel) 10min 15min 20min 25min så kan man inte svara 23min utan man får välja ett av dom alternativen som står på skärmen.

Det finns en minsta skillnad mellan alternativen beroende på vilken skala frågan omfattar.

Men det är ju ett prov. Prov får man ofta öva inför. Så nöt på bara.

Värsta är (tycker jag) när det gått många år sen man senast pluggade något eller behövde räkna på saker. Tycker allt blir så rörigt.
Citera
2016-10-18, 16:21
Medlem
Nu är längsta semester i mitt liv slut, helt fantastiska 6 månader Hur går det för er i Stockholm som kör natt i 020 bilar? Vad kör ni in mellan 17:00-2:00 på vardagskvällar? Helger? Jag kommer förmodligen ta CE körkort nån gång i Januari/februari så det känns onödig att ta Taxistockholms leg nu, plus jag har en gul bil som står parkerat där jag bor. Ni kan skriva PM om ni vill inte svara här
Citera
2016-10-18, 21:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Det vet jag inte. Den är iaf mycket billigare. 3-4 tkr kostar väl den senaste Megtaxen.

Spelar det någon roll vilken taxameter man har oavsett bolag / taxibil /

Tänker mig då typ Har alla taxikurir bilar samma taxameter i alla sina bilar ?