2016-10-19, 15:36
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du är före din tid?

Det här är f.ö. lite spännande!
http://heavy.com/news/2016/10/election-2016-poll-polls-donald-trump-hillary-clinton-texas-could-win-lose-state-october/
Donald är så fabulöst framgångsrik att han knappt verkar vinna republikanernas högsäte Texas, och Clinton har blodvittring...
https://www.texastribune.org/2016/10/18/clinton-texas-television-advertising-campaign-star/

50 state strategy!

Haha att Hillary vinner Texas är lika troligt som att grisar kommer att kunna flyga!
Citera
2016-10-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte på samma nivå som den president som ledde USA in i ett inbördeskrig eller Bush.

Om Obama skulle hamna på de nivåerna så skulle vi redan se sådana siffror idag.

Ärligt talat kan jag inte hitta några direkta undersökningar som visar på att Obama idag är så extremt mycket mer populär än vad bush var. Nu snackar vi inte övriga värdens syn på Bush, i synnerhet inte svenskarnas som i dagens läge måste rankas som världens dåraktiga folk som till på köpet gav Obama fredspriset
Citera
2016-10-19, 15:40
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Ärligt talat kan jag inte hitta några direkta undersökningar som visar på att Obama idag är så extremt mycket mer populär än vad bush var. Nu snackar vi inte övriga värdens syn på Bush, i synnerhet inte svenskarnas som i dagens läge måste rankas som världens dåraktiga folk som till på köpet gav Obama fredspriset

Det var norrmännen och inte svenskarna som gav Obama fredspriset!

och ja Obama är den mest hatade Presidenten i USA. Ändock tycker jag Geroge W Bush är en större idiot.
Citera
2016-10-19, 15:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Haha att Hillary vinner Texas är lika troligt som att grisar kommer att kunna flyga!
Och ändå är Donaldsson på väg att förlora en, sedan 40 år tillbaka, säker vinst?
Clinton har aldrig behövt Texas för att ta hem valet. Men kampanjandet är en viktig markering till de hundratusentals demokrater som finns i delstaten. Och även om hon skulle tappa valutgången där (vilket redan är planerat för) så kan ett ljusrött resultat bli ett blått om fyra år...

Att ha lite sådan framtidsplanering får väl nästan ses som ett gratistips till republikanerna? De verkar behöva det, i vilket fall. Eller är den sortens planering del i det där ständiga valfuskandet som pågår överallt, dygnet runt, och 'pubbarna vill inte befläcka sig med sådan svartkonst?
Senast redigerad av zergrush 2016-10-19 kl. 15:50.
Citera
2016-10-19, 15:51
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
och ja Obama är den mest hatade Presidenten i USA. Ändock tycker jag Geroge W Bush är en större idiot.
Inte så märkligt, han är ju svart...
Knepigt dock att han är mer omtyckt än vad andra amerikanska presidenter är, överlag?
Citera
2016-10-19, 15:58
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Och ändå är Donaldsson på väg att förlora en, sedan 40 år tillbaka, säker vinst?
Clinton har aldrig behövt Texas för att ta hem valet. Men kampanjandet är en viktig markering till de hundratusentals demokrater som finns i delstaten. Och även om hon skulle tappa valutgången där (vilket redan är planerat för) så kan ett ljusrött resultat bli ett blått om fyra år...

Att ha lite sådan framtidsplanering får väl nästan ses som ett gratistips till republikanerna? De verkar behöva det, i vilket fall. Eller är den sortens planering del i det där ständiga valfuskandet som pågår överallt, dygnet runt, och 'pubbarna vill inte befläcka sig med sådan svartkonst?

Möjligen i dina drömmar Texasbor hatar haggan Men om det får dig att känna dig bättre att Hillary "håller på att vinna Texas" så skall jag inte förstöra det för dig.

Citat:
Inte så märkligt, han är ju svart...
Knepigt dock att han är mer omtyckt än vad andra amerikanska presidenter är, överlag?

Vart är han mest omtyckt i Sverige?
Citera
2016-10-19, 16:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Jag pratar om amerikanernas syn, Obama lär absolut inte ligga på samma nivå som: Franklin Pierce, Ulysses S. Grant (som var värre än Clinton när det kommer till korruption) osv.

Jag kan även säga att Obama inte var en John Tyler som vart utsparkad ur sitt egna parti ett par månader efter att han vart USAs president.

Så nej, Obama kommer inte att vara den mest hatade presidenten, som jag sa tidigare läs på om de amerikanska presidenterna och du kommer snabbt att inse att det finns betydligt värre presidenter genom USAs historia än den svaga president som Obama har varit.
Citera
2016-10-19, 16:19
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Vart är han mest omtyckt i Sverige?

Obama är visserligen motsvarande ett "MP" här i Sverige. Han är ju trots allt neger och demokrat och har man ingen koll svarar man säkrast MP och Obama.

Sedan visade det sig hipp som happ att MP är ett islamistiskt parti och nu att Obama valfuskar. Det måste vara sjukt ansträngande att få all sin politiska bildning via svensk corporate media. Allt blir fel
Citera
2016-10-19, 16:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Med Hillary Clinton som president är det stor risk för inbördeskrig i USA... bästa vore om demokraterna bytte ut henne mot Bernie för att få bort krutdurken som är redo att explodera.

Ska jag vara ärlig så tror jag det är lika stor chans med inbördeskrig oavsett Clinton eller Trump, landet är så pass trasigt att ett mirakel endast skulle kunna hindra våldsamheter på någon nivå.
Citera
2016-10-19, 16:23
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så tror jag det är lika stor chans med inbördeskrig oavsett Clinton eller Trump, landet är så pass trasigt att ett mirakel endast skulle kunna hindra våldsamheter på någon nivå.

Yepp, så är det kanske. Det blir dock inte bättre med ett Clinton-läger som lägger cold hard cash på våldsaktivism.
Citera
2016-10-19, 16:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Yepp, så är det kanske. Det blir dock inte bättre med ett Clinton-läger som lägger cold hard cash på våldsaktivism.

Det håller jag med om, det hjälper lika lite som att egga supportrar till att vilja lönnmörda Clinton om hon blir president, USA skulle egentligen behöva börja om hela processen från början och även lyfta in alla andra partier och kasta ut Clinton och Trump ur det politiska spelrummet.
Citera
2016-10-19, 16:27
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Obama är visserligen motsvarande ett "MP" här i Sverige. Han är ju trots allt neger och demokrat och har man ingen koll svarar man säkrast MP och Obama.

Sedan visade det sig hipp som happ att MP är ett islamistiskt parti och nu att Obama valfuskar. Det måste vara sjukt ansträngande att få all sin politiska bildning via svensk corporate media. Allt blir fel

Hehe så kan det absolut vara

Citat:

Det kan du ha rätt i men som sagt det bästa vore ändå att Bernie blir demokraternas kandidat han är nog den enda som faktiskt har båda lägrens godkännande.

Iafall om jag skall tro de amerikaner jag pratat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in