2016-10-19, 13:59
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jag menar inte bara att det är den negativa mediauppmärksamheten han har nu som lyfter fram honom. Han är ju inte en politiker. Han är ju mest känd hos den stora massan från The apprentice. Han är en maktkåt kändis helt enkelt

Han har under 30 år sagt att han inte vill ställa upp i ett presidentval och om det skulle ske så vore det som en sista nödlösning. Jag ser ingen anledning att misstro honom i den frågan.

Maktkåt kändas. Jo, tack. Han har en näsa och två ögon också. Nu har du totalt tre egenskaper som han har gemensamt med alla politiska ledare i hela världen. Någonsin. Makt är själva grejen med att få igenom politik.
Citera
2016-10-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Han har under 30 år sagt att han inte vill ställa upp i ett presidentval och om det skulle ske så vore det som en sista nödlösning. Jag ser ingen anledning att misstro honom i den frågan.

Maktkåt kändas. Jo, tack. Han har en näsa och två ögon också. Nu har du totalt tre egenskaper som han har gemensamt med alla politiska ledare i hela världen. Någonsin. Makt är själva grejen med att få igenom politik.

Ja Hillary Clinton är väl maktkåt om någon, hela hennes liv hänger på att hon vinner.
Citera
2016-10-19, 14:11
Medlem
Lichkings avatar
Sista debatten är alltså inatt? Satt igår natt och väntade, gick sådär
Citera
2016-10-19, 14:47
Medlem
Citat:

Letade, men hittade ingen källa där han för länge sedan säger att han vill bli president.
Betoningen ligger på att han är en kändis, inte en politiker.
Men har varit inne i denna debatt så många gånger nu, så har släppt den. Ska lära mig att inte diskutera Trump, SD, feminisk eller rasism i detta forum
Citera
2016-10-19, 14:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Visst men risken finns att han i efterhand blir mer och mer hatad. Den gode Fredspristagaren Obama och nu sitter vi i den här situationen med Mellanöstern, Ryssland och Putin skräck.

Inte på samma nivå som den president som ledde USA in i ett inbördeskrig eller Bush.

Om Obama skulle hamna på de nivåerna så skulle vi redan se sådana siffror idag.
Citera
2016-10-19, 14:58
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte på samma nivå som den president som ledde USA in i ett inbördeskrig eller Bush.

Om Obama skulle hamna på de nivåerna så skulle vi redan se sådana siffror idag.

Med Hillary Clinton som president är det stor risk för inbördeskrig i USA... bästa vore om demokraterna bytte ut henne mot Bernie för att få bort krutdurken som är redo att explodera.
Citera
2016-10-19, 15:03
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Letade, men hittade ingen källa där han för länge sedan säger att han vill bli president.
Men har varit inne i denna debatt så många gånger nu, så har släppt den.

Vad jag skrev var att Trump inte ville ställe upp som presidentkandidat. Han ville inte utesluta det helt dock, som en sista nödlösning. Här har du ett kort klipp från 1988 när han var med i Oprah Show: https://www.youtube.com/watch?v=DSIQZFHharA

Snacka om att vara mer konsekvent än någon politiker någonsin!

Citat:
Ska lära mig att inte diskutera Trump, SD, feminisk eller rasism i detta forum

Nä, att vinna enkla debatter mot SD:are och antifeminister är inte lätt här. Vi är härdade sedan många år. Här krävs hårda fakta, inte känsloargument påhittade på Södertörn
Citera
2016-10-19, 15:04
Medlem
Citat:
Men har varit inne i denna debatt så många gånger nu, så har släppt den. Ska lära mig att inte diskutera Trump, SD, feminisk eller rasism i detta forum

Spelar du dum med flit lillan? Han påstod inte att Trump tidigare sagt att han ville bli president, utan att Trump tidigare sag sig inte velat utesluta tanken helt om situationen blev så dålig att han kände sig tvungen att kandidera.
Det här sa en 42 årig Donald Trump i intervjun hos negern Oprah Winfrey och den finns att se på Youtube.com om du orkar leta.
Citera
2016-10-19, 15:24
Medlem
Citat:
Vad jag skrev var att Trump inte ville ställe upp som presidentkandidat. Han ville inte utesluta det helt dock, som en sista nödlösning. Här har du ett kort klipp från 1988 när han var med i Oprah Show: https://www.youtube.com/watch?v=DSIQZFHharA

Snacka om att vara mer konsekvent än någon politiker någonsin!

Nä, att vinna enkla debatter mot SD:are och antifeminister är inte lätt här. Vi är härdade sedan många år. Här krävs hårda fakta, inte känsloargument påhittade på Södertörn
Det är ju det som är grejen. Omöjligt att diskutera med en vägg
Men nog om det. Lycka till med ditt.
Citera
2016-10-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Spelar du dum med flit lillan? Han påstod inte att Trump tidigare sagt att han ville bli president, utan att Trump tidigare sag sig inte velat utesluta tanken helt om situationen blev så dålig att han kände sig tvungen att kandidera.
Det här sa en 42 årig Donald Trump i intervjun hos negern Oprah Winfrey och den finns att se på Youtube.com om du orkar leta.
Lillan? Försök till härskarteknik?
Aha, rasistiskt ord redan i andra meningen. Då vet jag var du står.
Så enkelt att se vilka som är Trumps (och SDs) supportrar
Många som sagt att de vill bli presidenter skulle jag tro. Kany sa ju att han ska ställa upp i valet 2020 eller nå sånt, men tror han är nästan lika illa som Trump. Men bara nästan
Citera
2016-10-19, 15:34
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Sista debatten är alltså inatt? Satt igår natt och väntade, gick sådär
Du är före din tid?

Det här är f.ö. lite spännande!
http://heavy.com/news/2016/10/election-2016-poll-polls-donald-trump-hillary-clinton-texas-could-win-lose-state-october/
Citat:
Hillary Clinton is beginning to catch up on Donald Trump in Texas, a state that has voted for the Republican candidate in every election since 1976.

A University of Houston poll released on October 18th shows Trump ahead of Clinton by just three percentage points, leading her 41 percent to 38 percent. This is within the poll’s margin of error. Four percent of those polled chose Gary Johnson, one percent chose Jill Stein, and 16 percent were undecided. The poll also found that Donald Trump has a slightly higher unfavorable rating in Texas than Hillary Clinton does; 48 percent of Texans have a highly unfavorable view of Trump, while 47 percent said the same of Clinton.

This is not the only poll to show Clinton surprisingly close to Trump in the state. In a Survey USA poll released on October 13th, Trump lead Clinton by four points, which is again within that poll’s margin of error. And in a Washington Post/Survey Monkey poll conducted a few days earlier, Trump had a lead of just two points, with Texas being categorized as a toss-up by the pollsters.

For comparison, in the 2012 election, Mitt Romney won Texas by 16 points. John McCain won in 2008 by 12 points, and George W. Bush won in 2004 by 22 points. In an October 2012 poll, Mitt Romney was up in Texas by 16 points, the same margin that he eventually won by.
Donald är så fabulöst framgångsrik att han knappt verkar vinna republikanernas högsäte Texas, och Clinton har blodvittring...
https://www.texastribune.org/2016/10/18/clinton-texas-television-advertising-campaign-star/
Citat:
WASHINGTON — Democrat Hillary Clinton's presidential campaign surprised many Monday when it announced it was planning to advertise in ruby red Texas before Election Day.
50 state strategy!
Citera
2016-10-19, 15:35
Medlem
Säga vad man vill om Trump. Men han verkar i alla fall vara en "riktig karl" - och en sådan kan man
lita mer på än en förljugen tant som H Clinton, vars huvudmål väl bara är att "skriva historia"
genom att bli USA:s första kvinnliga president. Samt om möjligt slå ut Putin/Ryssland.

Trumps vilja till vänskap med Putin/Ryssland kan rädda oss från ett 3:e världskrig. Medan H Clinton
medverkat till att angripa väl fungerande (låt vara diktaturer) stater som Irak och Libyen
och bomba dem till stenåldersstatus. Med flyktingkris och ISIS som följd.

Bättre med en något "excentrisk" men dock riktig karl vid USA:s roder än en opålitlig stridslysten batikhäxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in